مراسم شهدای هفتم تیر در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود؛

خانه / استان ها / مراسم شهدای هفتم تیر در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود؛

مراسم شهدای هفتم تیر و یادواره شهدای پایگاه شهداء در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود.

مراسم شهدای هفتم تیر و یادواره شهدای پایگاه شهداء در مسجدجامع شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  عضو هیأت رزمندگان اسلام استان از برگزاری سی و نهمین سالگرد شهدای هفتم تیر ، سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهید این دیار رحمان استکی و نیز یادواره شهدای پایگاه شهدای در مسجد جامع شهرکرد خبر داد.

مرتضی سجادی با گرامیداشت دهه کرامت و فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و موالید این دهه با عظمت افزود: یکی از راه های مقابله با ترفندهای استکبار جهانی شناخت بیشتر نسل جوان جامعه، از مبارزان انقلابی ، ایثارگران و سیره شهداست.

جانشین پایگاه شهدا مسجدجامع شهرکرد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری این یادواره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شهدا با الگو گیری از قیام عاشورا و لبیک گویی فرمان امامین انقلاب اسلامی،با تقدیم جان خویش برای ترویج احکام نورانی اسلام مظلومانه ایثار و فداکاری کردند.

سجادی به برگزاری یادواره شهدای پایگاه شهدا مسجدجامع  اشاره و اظهار داشت: امسال هم مانند سنوات گذشته یادواره شهدای مسجدجامع شهرکرد همزمان با سالگرد شهدای سرچشمه، شهیدمظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و72 یار وفادارش و شهیداین دیار رحمان استکی، روز شنبه هفتم تیرماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجدجامع این شهر، با رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود.

جانشین پایگاه شهدا مسجدجامع شهرکرد ادامه داد: 45 شهید استان از پایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد می باشند که نخستین یادواره شهدا این مسجددر هفتم تیرماه سال 91 باحضور اقشار مختلف مردم ، مسئولین، بسیجیان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان درخاتمه درخواست کرد: برای مقابله با شیوع بیماری کووید 19 و رعایت موارد بهداشتی ، شرکت کنندگان در مراسم “مهر، جانماز ، ماسک،دستکش، زیرانداز  همراه داشته باشند.

شایان ذکراست: شهید رحمان استکی، نماینده مردم انقلابی شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که در انفجار دفتر مرکزی این حزب در هفتم تیر سال 1360 به همراه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72یار وفادارش به فیض شهادت نائل آمد.

در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، علاوه بر شهید مظلوم آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، جمعی از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی “رحمان استکی “به شهادت نایل آمدند.

از خانواده شهید رحمان استکی دو شهید دیگر نیز به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، شهید”ˈحمید استکی” که در ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید و “شهید مجتبی استکی” در یکم دی ماه ۱۳۶۰ در مشهد مقدس مورد سوء قصد عوامل سازمان منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید رحمان استکی سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۹ در یک خانواده مذهبی در شهرکرد دیده به دنیا گشود و پس از تحصیل و اتمام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۱ به شغل آموزگاری مشغول شد و بعد از یک سال برای آشنایی با جریانات مبارزاتی به تهران هجرت کرد.

در سال ۱۳۵۳ شهید استکی وارد دانشگاه شد و در همین ایام در جلسات درس علامه محمدتقی جعفری و جلسات مخفی درس شهید مظلوم دکتر بهشتی شرکت می کرد و در سال ۵۷ در رشته علوم تربیتی فارغ التحصیل شد ، با اوج گیری مبارزات ملت ایران شهید استکی به زادگاهش شهرکرد بازگشت و مدیریت و سازماندهی اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات شهر را بر عهده داشت.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *