مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیات‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی + تصاویر

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور هیات‌های دانشجویی در حسینیه امام خمینی + تصاویر

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی رحمة الله علیه میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور امام خامنه ای به عزاداری پرداختند.

در این مراسم امام خامنه ای در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

امام خامنه ای افزودند: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تبیین مفهوم «نصرت ولی خدا» آنرا عبارتی عمیق و برجسته خواند و گفت: در پناه نصرت ولی خداست که ایمان و تقوای الهی ظهور و بروز می‌یابد.

وی زیارت اربعین را اوج محبت مردم به ولی خدا دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز و تجلی محبت و ایمان مردم و موجب اقتدار حق است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید در همه شئون زندگی و تولیدات فرهنگی جامعه ما تجلی یابد.

در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به مرثیه خوانی  و نوحه‌سرایی پرداخت.در پایان این مراسم دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت امام خامنه ای اقامه کردند.

منبع:khamenei.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *