مراسم عزاداری روز عاشورا در لردگان + تصویر

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / مراسم عزاداری روز عاشورا در لردگان + تصویر

مراسم عزاداری روز عاشورا درفضای باز امامزاده محمدحنفیه علیه السلام روستای بابا احمدی توسط هیئت رزمندگان اسلام بخش فلارد لردگان همزمان با اقامه نماز صبح برگزارشد .

مراسم عزاداری روز عاشورا درفضای باز امامزاده محمدحنفیه علیه السلام روستای بابا احمدی توسط هیئت رزمندگان اسلام بخش فلارد لردگان همزمان با اقامه نماز صبح برگزارشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام‌ محمود خیری امام جمعه فلارد در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت امام  حسین علیه سلام ویاران با وفایش گفت: عده ای انتظار داشتند و شاید دوست داشتند تا با توجه به بیماری کرونا، از رونق عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام کاسته شده  و یا تعطیل شود لیکن شما عزاداران نشان دادید آتش عشق حضرت اباعبدالله الحسین در وجود مومنین خاموش شدنی نیست و ضمن رعایت اصول بهداشتی، امسال باشکوهتر از سالهای قبل عزاداری کردید.

وی ادامه داد: یکی از درس های نهضت عاشورا آن است که گذشته ی انسان هر چند مملو از خدمت و مجاهدت و جانبازی در راه دین خدا باشد و یا اینکه انسان به اعلا درجه علوم دین دست یافته باشد، هیچ تضمینی برای حرکت در صراط مستقیم در آینده نیست و هیچ کس نباید به گذشته خود و کارنامه خوب خود غرّه باشد چرا که شیطان همیشه در کمین است و نمونه های آن در ماجرای دعوت کوفیان از حضرت امام حسین علیه السلام بسیار مشهود است، خواصی که از بزرگان شیعه بوده و از بررگان صحابه امام علی علیه السلام و امام حسن علیه السلام بودند و در جمل و صفین و نهروان در رکاب امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ، سربازی و جانبازی کردند، فرزندش حضرت امام حسین علیه السلام را دعوت کردند ولی هنگامی که آن حضرت به سمت کوفه آمد از یاری امام دست کشیدند و عده ای هم در مقابل حضرت امام حسین علیه السلام ایستادند و به روی آن حضرت شمشیر کشیدند.

امام جمعه فلارد  گفت: وظیفه ما این است که به اعمال و رفتار خود به دید تردید بنگریم و دقت داشته باشیم تا مبادا از مسیر حق منحرف شویم و از خداوند بخواهیم ما را در صراط مستقیم قرار دهد و فردای ظهور در لشکر امام زمان ارواحنافداه باشیم نه در مقابل ایشان.

اقامه نماز جماعت صبح، تلاوت کلام نورانی وحی، قرائت زیارت عاشورا،سخنرانی،ذکرمصیبت، مداحی و سینه زنی از جمله برنامه های عزاداری روز عاشورا بود.

 این مراسم را ازدریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *