مراسم عزاداری شب هفتم صفر در فاطمیه بزرگ تهران

خانه / مطالب و رویدادها / مراسم عزاداری شب هفتم صفر در فاطمیه بزرگ تهران

مراسم عزاداری هفتمین شب ماه صفر به همت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام با حضور جمع زیادی از عزاداران حسینی در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنرانی کرد و حاج سعیدحدادیان و حاج سید مهدی میرداماد به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

حجت الاسلام رفیعی: سه چیز است که برای مردان بد است اما برای زنان فضیلت است

نکاتی از سخنان حجت الاسلام رفیعی را بخوانید؛

_ طبق روایت سه چیز است که برای مردان بد است اما برای زنان فضیلت؛ این سه چیز عبارتند از تکبر، ترس، بخل که هر سه از صفات رزیله است. شهید مطهری تحلیل این روایت را این طور بیان کرده است که صفات رزیله بد است ولی رفتار متکبرانه و رفتار ناشی از ترس و رفتار بخیلانه برای زنان فضیلت است.

_ رفتار متکبرانه یعنی رفتار با ابهت و رفتار ناشی از ترس یعنی احتیاط و رفتار بخیلانه یعنی احتیاط در خرج کردن و در برخورد با مسائل اجتماعی.

_ انسان باید خودش بصیر باشد. اما بعضی ها بصیرت را در تندروی و افراط می بینند. امام علی(ع) فرموده اند که اطاعت از رهبر و امامت خیلی مهمتر از اطاعت مردم می باشد. مقداری از جنگ کردن کیاست است. خداوند می فرماید اجازه داده شده به کسانی که ظلم می شود از خودشان دفاع کنند.

_ در روایت داریم که در دوره آخرالزمان مال حلال و رفیق قابل اعتماد کم است. این که صبح مؤمن می آیند و شب کافر برمی گردند. این تهور است. خیلی مواظب باشید. عقائد وهابیت کم کم وارد عقل انسان می شود.

_ از امام سجاد حدیثی داریم که بسیار زیبا است. ایشان می فرماید که سه کار را نباید انجام دهید که  اولین مورد این است که با هر کسی نشست و برخورد نکنید. رفیق بر انسان اثر می گذارد. دومین مورد این است که هر چه به زبان می آید نگویید.زبان انسان را جهنمی می کند. سومین مورد هم این می باشد که هر چیزی را گوش ندهید.

_ گاهی احادیث ائمه نور هستند و ما به راحتی از کنارشان عبور می کنیم. امام باقر فرمودند که خدا رحمت کند جمعی را که احادیث ما را می خوانند. ما بین شان حاضر می شویم. من آدم های آن جلسه را دوست دارم و نفسی که می کشند و بوی آن جلسه را دوست دارم. امام صادق فرمود که اگر می خواهید مردم را جذب کنید احادیث ما را بخوانید.

_ قلب باید سالم باشد. خداوند می فرماید که در روز قیامت یک چیز به درد می خورد و آن هم یک قلب سلیم می باشد.

_قرآن را از روی کتاب و با صدای بلند بخوانید. در این صورت سه کانال به طور همزمان در فعالیت است. گوش و چشم و قلب سه کانال است. کانال های خود را سالم قرار دهید.

_ روایت از امام عسکری داریم که می فرمایند هر کس بر مرکب باطل سوار شود پشیمان می شود. یعنی از راه باطل به هدف برسد. در اسلام اجازه نداریم که هدف مقدس وسیله نامقدس را سبب شود. پس تهور و مرکب باطل دو مورد از کارهایی است که عاقبت پشیمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *