مراسم عزاداری ویژه 28صفر در لردگان + گزارش تصویری

خانه / استان ها / مراسم عزاداری ویژه 28صفر در لردگان + گزارش تصویری

مراسم عزاداری رحلت جانسوزپیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله سلم وفرزندبزرگوارش سبط اکبر امام حسن مجتبی  علیه السلام درمسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه برگزارشد.

مراسم عزاداری رحلت جانسوزپیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله سلم وفرزندبزرگوارش سبط اکبر امام حسن مجتبی  علیه السلام درمسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم حجت الاسلام فلسفی با تسلیت این ایام حزن و غم پیرامون آثار و برکات محبت به اهل بیت علیهم السلام به ایراد سخن پرداخت.

وی ادامه داد: هاشم بن عتبه، همان شخصی است که پدرش در جنگ دندان مبارک پیغمبر را شکست، از مشرکین بود و به درک واصل شد، ولی خدا به این فرد پسری عنایت می کند به نام هاشم که عاشق و فانی علی بوده و از کاندیدهای استانداری مصر هم همین شخص است.

حجت الاسلام فلسفی افزود:هاشم به مرقال شهرت داشت، به این دلیل که نیزه بلندی داشته و با آن می جنگید، بسیار امیر ولایت حضرت علی علیه السلام را دوست داشت و آن حضرت هم متقابلا دوستدار او بود،ایشان در جنگ صفین نزد مولا می آید و اذن جنگ می خواهد که به میدان رود در حالی که بزرگانی چون عمار یاسر ها شهید شده بودند، آقا فرمودند برو همینطور که میرفت آقا صدایش کرد و فرمود سفارشی، وصیتی نداری گفت: چرا آقا یک مطلب دارم، دوست ندارم همه دنیا را به من بدهند بگویند دست در دست دشمن علی بگذار، بگویند با دشمن ایشان سر یک سفره بنشین، آقا من همه محبتم مال شماست حتی اگر دنیا را هم به من بدهند.

وی به نمونه از محبان به دنیا اشاره کرد و گفت: عمرو عاص با یک پیشنهاد استانداری مصر رفت چه کار کرد، بعضی ها با وعده پول یا خرما آمدند با امام خود جنگیدند، مورخین نقل میکنند در میان سپاه عمر سعد افرادی به خصوص برخی از خواص کوفه برای پیروزی امام حسین علیه السلام دعا می کردند، یک وقت کسی این دعاها راشنید گفت: شما که در لشکر عمر سعد هستید، چرا برای امام حسین علیه السلام دعا می کنید؟! پاسخ دادند ما دلمان با آن حضرت است، پول ما را به اینجا کشانده است.

 حجت الاسلام فلسفی افزود: دنیا طلبی کاری می کند در دل محبت امام حسین علیه السلام باشد ولی شمشیر هایشان علیه امام باشد ، این محبت ارزشی ندارد محبتی که شمشیر بر روی امامش بکشد چه ارزشی دارد.

وی گفت: هاشم بن عتبه اگر دنیا را به من بدهند حاضر نیستم دست در دست دشمنان شما بگذارم، آقا فرمود: برو به میدان رفت و رجزی خواند و مجروح شد وقتی افتاد زمین، دید یکی از دشمنان حضرت علی علیه السلام و از سپاهیان معاویه روی زمین است خودش را کشاند و دندانش را روی او گذاشت و فشار داد و در این حالت جان داد.

 حجت الاسلام فلسفی در ادامه گفت: وقتی امیرالمومنین علیه السلام بالای سر هاشم بن عتبه رسیدند  دیدند با این حالت او از دنیا رفته  است، و بعضی ارباب تاریخ نقل کرده  اند  هاشم بن عتبه می خواست به حضرت علی علیه السلام بگوید: علی جان! ببین  بغض دشمنان شما را تا آخرین لحظه در دل دارم.  امیر ولایت دراین حالت شروع به خواندن اشعاری کردند و برای او گریه کرد این محبت ارزش دارد.

وی افزود: البته باید تمرین کرد، جوانان عزیز باید مطالعه کنید؛ نگذارید قلبتان کانون هر محبتی بشود، عشق و محبت را به هر کسی ابراز نکنید محبت چیز با ارزشی است محبت محکم ترین ریسمان ایمان است، باید به کسانی ابراز شود که ارزش آن را داشته باشند.

حجت الاسلام فلسفی گفت:چرا افرادی عشق های مجازی را جایگزین عشق های حقیقی می کنند، چرا برخی از افراد به خاطر مال دنیا و بعضی از ارزش ها دست از محبت خدا و اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برمی دارند.

اقامه نماز مغرب وعشا،تلاوت نورانی کلام وحی سخنرانی، ذکر توسل،نوحه سرایی،  وضیاف شام از برنامه های شب ۲۸ صفر بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *