مراسم معنوی احیاء شب نوزدهم ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری+تصویر

خانه / استان ها / مراسم معنوی احیاء شب نوزدهم ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری+تصویر

همزمان با نخستین شب قدر مراسم معنوی احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ، با حضورخیل مردم روزه دار بویژه نسل جوان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار استان در اولین شب از لیالی با عظمت قدر،در صفوفی به هم پیوسته زیر چتر قرآن باران اشک ریختند و شب زنده داری کردند و برای تعجیل در ظهور مهدی آل محمد (عجل الله تعالی الفرج الشریف) دست به دعا برداشتند.

حضور چشمگیر آحاد مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای چهارمحال وبختیاری در نخستین شب از لیالی قدر جلوه های زیبا از معرفت و ایمان قلبی مردم این دیار است.

در شهرکرد نیز مردم و جوانان در نقاط مختلف و اماکن مذهبی و مساجد به شب زنده داری پرداختند و حضور جوانان در این آیین بسیار گسترده بود.

این مراسم به همت هیأت رزمندگان اسلام استان در مسجدجامع و به همت هیأت محبان المهدی رزمندگان اسلام شهرکرد در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) این شهر از ساعت 22:15 با اجرای تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، زیارت آل یاسین، دعای جوش کبیر، نماز قضاء یک شبانه روز، مداحی و نوحه خوانی و سخنرانی و توسل به قرآن مجید برگزار شد.

در مسجدجامع حجت الاسلام والمسلمین مهدوی بیات و در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره)شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدی قمی به ایراد سخن پرداختند.

درنخستین شب از لیالی با عظمت قدر شب زنده داران در مصلای امام خمینی (ره)،مسجدجامع شهرکرد ، امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها ، تپه نورالشهداء، گلزار شهدا و نیز سایر مساجد وحسینیه های شهرکرد وسراسر استان قرآن به سر گرفتندو از درگاه خداوند مفغرت و رحمت ، عزت و سربلندی اسلام و مسلمین،سلامتی و تعجیل در ظهور اباصالح المهدی (عجل الله تعالی الفرج الشریف) و سلامتی نائب امام عصر،مقام معظم ولایت و رهبری را درخواست کردند.

مردم چهارمحال وبختیاری در نخستین شب از لیالی قدر با انجام فرایض دینی،جلوه های زیبایی از یکتاپرستی، وحدت و همبستگی را به نمایش می گذاشتند و در پایان در رثای ضرب خوردن امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام اشک ماتم ریختند.

این مراسم معنوی به همت هیأتهای رزمندگان اسلام،بسیجیان، هیئات مذهبی،هیأت امناء مساجد و حسینیه ها شهرکرد ،بن ،سامان بروجن ،فارسان ،اردل ،کیار ،کوهرنگ  و لردگان نیز به صورت باشکوه برگزار شد.

برنامه مصلای حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد را از دریچه دوربین با هم نگاه می کنیم…

IMG_7091

IMG_7103

IMG_7092

IMG_7110

IMG_7117

IMG_7116

IMG_7140

IMG_7137

IMG_7156

IMG_7155

IMG_7167

IMG_7144

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *