مراسم معنوی اعتکاف با حضور مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام دربام ایران

خانه / استان ها / مراسم معنوی اعتکاف با حضور مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام دربام ایران

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان چهارمحال و بختیاری ازحضور فعال مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام استان در برنامه های اعتکاف برای اجرای جشن میلاد حضرت علی علیه السلام ،قرائت ادعیه و مراسم رحلت حضرت زبنب کبری سلام الله علیها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضا توسلی، با تبریک ماه با فضلیت رجب و اعیاد این ماه و میلاد مسعود مولود کعبه حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، گفت: ماه رجب آغاز فصل نیایش و بندگی برای آمادگی  حضور در ماه شعبان و ماه نزول قرآن ، ماه مبارک رمضان است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: در این ایام معنوی آحاد مردم بویژه نسل جوان با حضور در مساجد و تلاوت قرآن ، قرائت ادعیه ، شرکت در حلقه های معنوی معرفتی، بهره مندی از سخنان علما و نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام ، برای دنیا و آخرت خود توشه‌ جمع‌آوری می کنند و خویش را برای بهره مندی کامل از ماه مبارک رمضان مهیا می سازند.

نائب رییس قشر بسیج مداحان استان، ادامه داد: ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان وماه مبارک رمضان،از فضیلت بسیاری برخوردار است ، این ایام فرصت بسیار خوبی برای معنویت‌افزایی با استفاده از نخبگان معنوی جامعه که در مراسم اعتکاف حضوردارند.

نماینده بنیاد دعبل در استان گفت:پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم،در فضیلت اعتکاف،می فرمایید “معتکف، همه گناهان را در بند می‌کشد.

توسلی ادامه داد:اعتکاف یکی از بازترین مصادیق بندگی در پیشگاه پروردگار علی قادر متعال است دراین مراسم انسان با حضور در مکانی معنوی توفیق انس باخداوند و لذت مناجات راپیدا می کند تا پاسخگوی ندای “این الرجبیون” در قیامت باشند.

نائب رییس قشر بسیج مداحان استان، به برنامه های آموزشی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی و همکاری کانون و بسیج مداحان، برنامه های‌ آموزشی مشترک برگزار و مداحان در جلسات آموزشی با حضور اساتید مجرب و توانمند شرکت خواهند کرد.

مدیراجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان،تصریح کرد:با برنامه ریزی ارزشمندبسیج وهمکاری کانون مداحان استان، از سال گذشته کلاس های آموزش مداحی با حضور برادران و خواهران مداح به صورت هفتگی برگزار شدکه امسال هم این کلاس ها ادامه دارد.

توسلی، برنامه های مهم کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را نیز یادآوری کرد و گفت: دو مرحله دیدار با مقام معظم رهبری همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت زهراسلام الله علیها در روز های آغاز و پایان سال ، اعزام مداحان برادر و خواهر به مشهد مقدس برای حضور در کلاس های آموزشی و بهره گیری از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام، جلسات خانه مداحان در هر سه شنبه اول ماه در مرکز استان، همایش میثاق با ولایت و دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری،همکاری در برگزاری اجتماع بزرگ عاشورائیان در تاسوعای و عاشورا و نیز اربعین حسینی در سراسر استان،دیداربا پیشکسوتان مداحی،اعزام پیرغلامان به اجلاسیه بندرعباس و همچنین اعزام مداح به برنامه های عمومی ازجمله مراسم معنوی اعتکاف از مهم ترین برنامه های سال گذشته کانون مداحان و شاعران آیینی استان بود.

وی، درادامه گفت:سال گذشته بیش از 120مداح در برنامه ای اعتکاف به اجرای مداحی و قرائت ادعیه پرداختند ‌و امسال نیز با هماهنگی انجام شده،‌مداحان در سراسراستان برای حضور فعال در برنامه های اعتکاف و اجرای مراسم ادعیه و قرائت دعاهایی نظیر؛ توسل، زیارت جامعه کبیره و عاشورا و اعمال ام داود اعزام خواهند شد.

توسلی، افزود: با هماهنگی به عمل آمده، مبلغین و مداحان ضمن اجرای برنامه های معنوی در اجتماع معتکفین برای نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر  و تذکر لسانی در جامعه نیز تبلیغ می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *