مراسم وداع با ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / مراسم وداع با ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد

مراسم وداع با ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد

با حضور  روزه داران مراسم وداع با ماه مبارک رمضان درمسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

به گزارش زاستان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسلامی کاشمری به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن و ماه رحمت و مغفرت است.

استادحوزه با عنایت به روایتی ادامه داد: وقتی که شب اول ماه رمضان می‌شود خداوند هرکسی از مخلوقاتش، که مشیّتش قرار بگیرد مورد غفران قرار می‌دهد.

حجت الاسلام علی اسلامی کاشمری افزود:در شب اول به هر مقدار که مورد عفو  وبخشش خداوندسبحان قرار گیرند ، دو برابر آن در شب دوم   بخشیده می شوند، درشب آخر دو برابر آنچه که در هر شب ماه مبارک رمضان بخشیده و از آتش نجات داده شدند مورد عفو قرار می گیرند .

حجت الاسلام اسلامی کاشمری به حدیثی حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت:کسی که در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خدا قرار نگیرد،دیگر در آینده امید مغفرتی برای او نیست مگر “روز عرفه”  و در صحرای عرفات دعا کند تا خدا او را ببخشد.

 وی ادامه داد: بایدبا توبه و استغفار از خداوند سبحان برای بخشش گناهان در این لحظات پایانی ماه مبارک رمضان بیشتر کمک خواست تا مشمول عنایات و الطاف ویژه پروردگار عالم قرار بگیریم.

درادامه مراسم حجت الاسلام اسلامی کاشمری دعای وداع با ماه مبارک رمضان قرائت کرد.

گفتنی است:از اولین شب ماه مبارک رمضان مراسم سخنرانی و زمزمه فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی،دعای افتتاح،دعای کمیل، توسل،زیارت عاشورا و وداع با ماه مبارک رمضان توسط حجج اسلام احمدی، محمدی و اسلامی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری و پایگاه شهدا درمسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

 اقامه نماز جماعت در سه وقت،جزخوانی قرآن مجید باحضور قاریان استانی، بیان احکام و سخنرانی پس از اقامه نماز جماعت، همچنین برگزاری مراسم احیاء در لیالی پرفضیلت قدر ، شب های  19- 21-23 و27 ماه نزول قرآن با سخنرانی حجج اسلام باغی ،آیتی فر، احمدی و همتیان و نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهرکرد بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *