مراسم چهلمین روز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم چهلمین روز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در شهرکرد + تصویر

مسئول نمایندگی سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: مهم ترین سرمایه ای که حاج قاسم در درون خود داشت، سرمایه معنوی و اشک و تهجد و نماز شب بود.

معنویت مهم ترین سرمایه شهید حاج قاسم سلیمانی بود

مسئول نمایندگی سابق ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: مهم ترین سرمایه ای که حاج قاسم در درون خود داشت، سرمایه معنوی و اشک و تهجد و نماز شب بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  چهلمین روز  بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور خیل کثیر عاشقان مکتب ایثار و شهادت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين اسماعيل سعادت نژاد، مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شکوه و عظمت راهپیمایی 22 بهمن مردم وفادار به انقلاب اسلامی، اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدالمهندس و همرمزان شهیدشان را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد؛ یکی از عوامل موفقیت و پیروزی انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام را حضور  یاران بصیر و بااستقامت در کنار آنها دانست و افزود: هرجایی که یاران در کنار رهبر الهی حضور داشتند، اقدام به موقع داشتند، بصیر بودند و بااستقامت، آن رهبر الهی پیروز بوده است.

و آنجایی که این یاران نبودند و یا بودند و حق مطلب را ادا نکردند، وسط راه بریدند، جدا شدند و پیمان شکستند، تبعاً و قهراً آن پیامبر الهی و رهبر دینی موفق نبوده است.

عضو هیأت مرکزی رزمندگان اسلام کشور، با اشاره به آیات قرآن کریم، موفقیت رهبران الهی را در گرو همراهی مؤمنین و انصارالله در قالب دو واژه  قرآنی حواریون و ربّیون دانست و با تبیین مصادیق تاریخی از زمان حضرت موسی علیه السلام و بعثت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، گفت: مهم ترین دل گرمی و قدرتی که پیامبر داشت، یاران و بخصوص یاران ویژه همچون؛ حمزه سیدالشهدا؛ امیرالمومنین علی علیه السلام، مقداد و بلال و جعفر طیار بود.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه اقدام ترامپ در ترور شهید سلیمانی، یک حرکت کور بود، پرورش قاسم های بسیار در مکتب سردار سلیمانی همچون شهید حججی را یادآور شد و گفت: قاسم سلیمانی، قاسم ها در کنارش پرورانده. شهید حججی یکی نمونه از تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم بود.

وی، مجاهدان جبهه مقاومت در عراق و فلسطین را تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم سلیمانی دانست  و گفت: 140 هزار نیروی حشدالشعبی که در مقابل آمریکا ایستاده اند، یکی از نمونه های دست پرورده های حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، قدرت و عزت حزب الله لبنان، انصارالله یمن، نیروهای مقاومت اسلامی را یادآور شد و گفت: حاج قاسم مقاومت اسلامی را به عزت و قدرتی رساند که رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد، شکست و ذلت منافقین در پایگاه اشرف و اخراج آنها از عراق را از تدابیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و با یادآوری  ذلت و شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) فرمود اسرائیل باید محو شود، و امروز محو تدریجی اسرائیل را مشاهده می کنیم.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، بومی سازی در بحث مقاومت را از کارهای بسیار مهم حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: حاج قاسم دین داری را در دل بچه های مقاومت تقویت کرد. مهم ترین سرمایه ای که حاج قاسم  در درون خود داشت، سرمایه معنوی و اشک و تهجد و نماز شب بود.

عضو هیأت مرکزی رزمندگان اسلام کشور، معیار و ملاک ارزیابی حاج قاسم از رزمندگان را حال معنوی آنان دانست و حاضران را به الگوگیری از ارتباط و انس این شهید بزرگ با دعا و مناجات توصیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نژاد، احترام ویژه به مادر و ارادت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها را از دیگر ویژگی های سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.

وی، گفت: اگر 25 میلیون نفر حاج قاسم را بدرقه کردند، به برکت دلدادگی او به ولایت بود.

در این مراسم معنوی که با قرائت قرآن، مداحی و نوحه خوانی و سینه زنی همراه بود، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، فرماندهان نظامی و انتظامی، یادگاران دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

این مراسم را از دریچه دوربین باهم نگاه کنیم…

عکاس:  مسلم عسگری

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *