مراسم گرامی داشت سوم خرداد در شهرستان بهاباد برگزار شد

خانه / استان ها / مراسم گرامی داشت سوم خرداد در شهرستان بهاباد برگزار شد

با حضور فرماندار بهاباد

مراسم گرامی داشت سوم خرداد در شهرستان بهاباد برگزار شد

امام جمعه شاهدیه

پیروزی خرمشهر نصرت الهی بود / سوم خرداد به عنوان یک روز به یاد ماندنی از افتخار و مباهات مردم ایران در تاریخ و تقویم رسمی جمهوری اسلامی ماندگار و ثبت گردید

به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام بهاباد یزد ، به  مناسبت سوم خرداد گرامیداشت آزادی خرمشهر مراسمی با حضورفرماندار ، امام جمعه شاهدیه یزد ، فرمانده سپاه ناحیه و مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه بهاباد و جمعی از  مسئولان، رزمندگان و جانبازان و اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.

امام جمعه شاهدیه در مراسم سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای فتح خرمشهر و تقدیر و تشکر از حضور پر شکوه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در پای صندوقهای رای ، به تشریح عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس بزرگترین عملیات ما بود گفت : این عملیات بزرگترین عملیات بود چرا که به لحاظ گردان‌ها و وسعت منطقه، حدود 3 برابر عملیات فتح‌المبین، 9 برابر طریق‌القدس و بیش از 20 برابر عملیات ثامن‌الائمه بود.

وی به تشریح عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: حدود 195 گردان متشکل از یگان‌های ارتش، سپاه و بسیج در سه قرارگاه مشترک آن زمان به فرماندهی محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان حضور داشتند.

امام جمعه شاهدیه افزود: عملیات بیت‌المقدس در ساعت 30 دقیقه بامداد شبِ دهم اردیبهشت سال 1361 شروع شد و در 4 مرحله ادامه پیدا کرد تا در ساعت 14 بعدازظهر سوم خرداد 1361، رزمندگان اسلام به طور کامل خرمشهر را آزاد کردند.

وی با بیان اینکه در زمان عملیات خرمشهر رزمندگان ما با کمترین امکانات نظامی روبرو بودند افزود : فتح خرمشهر در شرایطی صورت گرفت که رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی ایستادند و در یک نبرد سخت پیروز شد.

وی گفت: رزمندگان ما به خاطر تکلیف به جبهه ها اعزام می‌شدند و این احساس تکلیف بود که رزمندگان ما وارد عملیات می شدند و توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

این هادی سیاسی  از عملیات غرور آفرین بیت المقدس به عنوان یک عملیلا ت بزرگ و استراتژیک که در سایه امداد و توفیقات الهی میسر شد، یاد نمود و تصریح کرد: سوم خرداد به عنوان یک روز به یاد ماندنی از افتخار و مباهات مردم ایران در تاریخ و تقویم رسمی جمهوری اسلامی ماندگار و ثبت گردیده است و از ان به عنوان نصرتی الهی یاد می شود .

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش کشور امروز مرهون خون شهداو جانفشانی رزمندگان ووجود نعمت ولایت فقیه است افزود : امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود نعمت ولایت فقیه و خون مقدس شهدای ماست که این پایداری و عظمت را بوجود آورده است.

امام جمعه شاهدیه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند خرمشهر ها در پیش است گفت : مردم باید همیشه آمادگی خود را در مقابل همه هجمه های دشمنان اسلام حفظ کنند.

این هادی سیاسی با اشاره به اینکه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به جهانیان ثابت کرد، انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای این ملت بزرگ دارد گفت: ایمان و استقامت رزمندگان و مردم باعث فتح خرمشهر شد.

وی افزود: فتح خرمشهر نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ملت ایران و پیروزی بر دشمن متجاوز و همچنین نشان شجاعت و اعتماد به نفس فرماندهان و رزمندگان و نتیجه توکلشان به خدا بود که موجبات پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم آورد.

در پایان از تعدادی از رزمندگانی که در عملیات بیت المقدس بودند با حضور فرماندار و امام جمعه شاهدیه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *