روزه ی روز مبعث پیامبر

مراقبات شب بیست و هفتم رجب

خانه / پیشنهاد ویژه / مراقبات شب بیست و هفتم رجب

مهم ترین مطلب فهمیدن حقّ این شب و روز است و این مطلب از نعمت وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله و نعمت بعثتش فهمیده می شود

مراقبات شب بیست و هفتم رجب

هیات: اعمال شب بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:

نماز مستحبی

امام جواد علیه السلام می فرمایند: در رجب شبی است که برای مردم بهتر است از هر چه که خورشید بر آن تابیده است و آن، شبِ بیست و هفتم است که پیامبر صلی الله علیه و آله در صبح آن به پیامبری برانگیخته شد. اگر کسی از شیعیان ما در این شب عامل باشد، مانند پاداش عمل شصت سال برای وی خواهد بود. گفتند: عمل در آن چیست؟ فرمود: هنگامی که نمازِ عشا را به جا آورده و خوابیدی و بیدار شدی، دوازده رکعت نماز به صورت نمازهای دو رکعتی به جا می آوری و در آن دوازده سوره از سوره های کوچک می خوانی و هنگامی که دوازده رکعت نماز را خواندی و سلام دادی، هفت بار سوره ی «حمد» و هفت بار سوره های «معوذتین» و هفت بار «قل هو اللّه احد» و هفت بار «قل یا ایها الکافرون» و هفت بار «انا انزلنا» و هفت بار «آیة الکرسی» می خوانی و بعد این دعا را می خوانی: «الحمد للّه الذی لم یتخذ صاحبة و لا ولدا…» و سپس هر چه می خواهی از خدا بخواه.

مراقبات شب بیست و هفتم رجب
مراقبات شب بیست و هفتم رجب

درکِ حقِّ شب و روز مبعث

مهم ترین مطلب فهمیدن حقّ این شب و روز است و این مطلب از نعمت وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله و نعمت بعثتش فهمیده می شود، زیرا کسی بالاتر از رسول خدا صلی الله علیه و آله نیست. او سرور تمامی مخلوقات و شریف ترین و نزدیک ترین آن ها به خدا و محبوب ترین آن ها نزدِ خداست… بنابراین به اندازه ی شرف وجود او که شریف ترین موجودات است و به اندازه ی خیرات مبعثِ شریفش، شرفِ این روز و نور و خیر و برکات آن بیشتر می شود.

منبع: حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *