مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام

مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام

بیست و هشتمین مسابقه معارفی پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام مبارک و پر برکت ماه شعبان، و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، صاحب العصر و الزمان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) منتشر شد.

مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام

مسابقه بزرگ رمضانیه پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به مناسبت ایام ماه میهمانی خدا رمضان الکریم، منتشر شد. علاقه مندان می توانند با پاسخ درست به سوالات برنده این مسابقه ویژه در سایت هیات باشند.

جوایز نقدی به ارزش 30 میلیون ریال به سی نفر از افرادی که به تمام سوالات پاسخ درست بدهند به قید قرعه اهداء می گردد.

« مهلت شرکت در مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام به پایان رسیده است و اسامی بندگان از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد. »

[gravityform id=”36″ title=”false” description=”false”]

مخاطبان گرامی در ادامه روایاتی از کتاب اصول کافی باب فضل آمده است که می توانید پاسخ سوالات را از این مجموعه روایات استنباط و در این مسابقه شرکت نمایید.

بنر مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام
بنر مسابقه بزرگ رمضانیه هیات رزمندگان اسلام

1- این فرصت طلایی رو از دست ندید!

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:هر کس در ماه مبارک رمضان آمرزیده نشود تا [ماه  رمضانِ] سال بعد آمرزیده نخواهد شد. مگر آنکه روز عرفه را غنیمت شمُرَد!

شنیدی یه وقتایی اداره مالیات تخفیف مالیاتی میده؟ اگه تو اون موقعیت بری اداره مالیات ، همه جریمه های مالیاتی بخشیده میشه! اگرم فرصت رو از دست بدی ، میره تا دوره تخفیف بعدی که معلوم نیست کی بشه!
این ماه هم ، زمان تخفیف مالیاتی خداس! اگر از این فرصت استفاده نکنی تا روز عرفه فرصت دیگه ای گیرت نمیادا! قدرش رو بدون!

 

2- عجب ماه ماهیه!

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که سه روز از ماه شعبان باقی مانده بود، رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) به بلال امر کردند که مردم را جمع کند. سپس بر منبر رفته و پس از حمد و ثنای خداوند فرمودند: ای مردم! این ماه (ماه رمضان) … ماهی است که دربهای آتش در آن بسته شده و دربهای بهشت گشوده است. پس هر کس این ماه را دریابد و آمرزیده نشود، خداوند او را از رحمتش دور گردانیده است!

ماه داریم، چه ماهی!! وقتی می فرماید درهای آتش بسته اس! یعنی خدا نمی خواد تو این ماه کسی رو به آتش بندازه! وقتی می فرماید درهای بهشت بازه! یعنی خدا دنبال بهانه س تا تو رو بفرسته بهشت!

گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست؟

بجنبیم تا این فرصت باقیه از آمرزش خدا جا نمونیم!

 

3- مسابقه آسون!

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) رو میکردند به مردم و می فرمودند: ای مردم! هنگامی که هلال ماه رمضان برآمد شیاطینِ رانده شده در غل و زنجیر کشیده میشوند.

اگه توی مسابقه باشی و داور هم به نفع تو سوت بزنه، مسابقه سخت میشه؟ فقط کافیه حواست رو جمع کنی که بتونی از این فرصت استفاده کنی!

البته به بعضیام باید بگیم! رونالدو رو ول کن! کامبیز رو بگیر! مراقب باشیم این ماه که شیطون ها دست و پا بسته شدن، خودمون گل به خودی نزنیم! خدا دست و پای ما رو دیگه نبسته! مراقب خودمون باشیم!

یا علی!

 

4- سوت آغاز مسابقه!

امام صادق (علیه السلام) فرزندانش را توصیه میکرد که هنگامی که ماه مبارک رمضان شروع شد خودتان را به تلاش و سختی بیندازید! زیرا در این ماه روزیها تقسیم میشود و عمرها تعیین میگردد

دیدید وقتی سوت مسابقه ی دوی صد متر رو میزنن دونده ها چقدر تلاش میکنن که با سرعت بیشتری بدوند؟! فقط صد متره! اگر قدم زنان بریم شاید نهایتا 10 دقیقه طول بکشه! ولی وقت مسابقه که بشه باید این قدر خودمون رو به سختی بندازیم که بتونیم برنده شیم!

فقط  این مسابقه زمانش محدوده! یعنی باید تو این یک ماه هر چقدر میتونیم تلاش کنیم!

یادت باشه روزی یک سالت توی این ماه تعیین میشه .
آماده مسابقه هستی؟ یک! دو! سه! حرکت!

 

5- دنده سبک!

امام باقر(علیه السلام) فرمودند: رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند، پس از حمد و ثنای خداوند فرمود: ای مردم! ماهی بر شما سایه افکنده است که در آن ، شبی برتر از هزار شب قرار دارد! ماه مبارک رمضان. خداوند روزه اش را واجب کرده و یک نماز در شب آن را برابر با نماز هفتاد شب قرار داده است. برای کسی که کار خیری در آن انجام دهد ، ثواب انجام واجبی از واجبات قرار داده است، و کسی که واجبی در آن انجام دهد همانند کسی است که هفتاد واجب در ماههای دیگر انجام داده باشد.

راننده ها میدونن! وقتی با دنده یک رانندگی میکنی با دور موتور بالا هم بری ، سرعتت از مقدار خاصی بیشتر نمیشه! اما وقتی رو دنده پنج باشه با یک نیش گاز سرعتت از 120 هم رد میشه!
ماه مبارک وقت دنده پنجه! شایدهم دنده هفت!! یک نماز میخونی اندازه هفتاد نماز! یک شب اندازه هزار شب! یک مستحب اندازه یک واجب! هر جور حساب کنی می ارزه!!!

 

6- بنی آدم اعضای یک پیکرند.

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ماهی بر شما سایه افکنده است که … ماه یاری و همدلی است!

چه خوش گفت فردوسی پاک زاد!! که بنی آدم اعضای یک پیکرند!!! (آخ آخ ببخشید اینو سعدی گفته بود )

واقعا؟! چرا ما نسبت به اطرافیانمون حس همدردی نداریم؟ شاید چون تو شرایط متفاوتی از اونها زندگی میکنیم! ما تو امنیتیم! و نمی فهمیم که مردم سوریه و یمن و عراق چی می کشن! با شکم سیر سر به زمین میذاریم و نمی دونیم که شب گرسنه خوابیدن یعنی چی؟! این ماه فرصت خوبیه که به بقیه هم نوعا، هم میهنا! و برادران ایمانیمون هم فکر کنیم! و به داد اونها برسیم .

نظرتون چیه؟

 

7- کلید بهشت

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ماهی بر شما سایه افکنده است که … ماه صبر است، و پاداش صبر بهشت است

هر کسی یک آستانه تحملی داره! بعضی ها زودتر از کوره در میرن! بعضی ها صبور ترند! بعضی ها هم وقتی گشنه میشن تحملشون کمتر میشه! این ماه فرصت خوبیه که این آستانه تحمل رو بالاتر ببریم! میتونیم وقتی گرسنه تر از همیشه ایم سر و صدای بچه ها رو بیشتر تحمل کنیم یا نه؟ میدونید که! پاداش صبر بهشته!

 

8- ماه اختصاصی!

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ماهی بر شما سایه افکنده است که … خداوند روزی مؤمن را در آن زیادتر می گرداند!

الان بعضیا با خوندن این روایت فکر میکنن که قراره حسابای بانکیشون پر تر بشه!

ولی مؤمنین میدونن که رزق خدا فقط پول نیست! آمرزشی که تو این ماه قرار داده شده، آرامشی که در این ماه وجود داره، فرصتی که برای کسب خیرات توش قرار دادن! لذت مناجات با خدا ! حتی اینکه خوابیدنت هم عبادته !! و نفس کشیدنت تسبیح خداست ?حتی لذتی که از غذا خوردن در این ماه میبری ?

همه ویژگی های این ماه رزق و روزی اهل ایمانه.
انگار این ماه رو اختصاصی برای مؤمنین تنظیم کردن! فقط مونده استفاده از این تنظیمات!

 

9- حساب و کتاب اقتصادی

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: … هرکس مؤمنی را در آن افطار دهد، ثوابش نزد خداوند برابر با آزاد کردن بنده و آمرزش گناهانش خواهد بود. گفته شد یا رسول الله! همه ما نمیتوانیم روزه داری را به افطار میهمان کنیم! فرمود: خداوند کریم است! این ثواب را [حتی] به کسی خواهد داد که جز کاسه ای آب دوغ!، یا جرعه ای آب و یا چند دانه خرما برای میهمان کردن مؤمن به افطار ندارد.

الان همه دنبال سود بیشترن! سود هم یعنی محاسبه هزینه و فائده!

اینقدر هزینه کنی، چقدر به دست میاری؟

به نظرت می ارزه؟ افطاری دادن به مؤمن در مقابل ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان! تازه افطاریش هم قرار نیست خیلی پر هزینه باشه!
می ارزه؟ می ارزه!!

 

10- از هر دستی بدی از همون دست میگیری

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: و هرکس در ماه رمضان بر نوکرانش آسان گیرد خداوند حساب او را آسان خواهد گرفت!

الان دیگه نوکر و کلفت نیست که! این بخش ماه مبارک از دستمون رفت!

شاید شما هم این طوری فکر میکنید؟!

بجاش بیاید به زیر دستامون آسون بگیریم و کمتر اذیتشون کنیم، هرکسی که بهش تسلط داریم ، مثل بچه هامون. شاید خدا همون جوری باهامون حساب کرد! کی میدونه؟ حداقلش امیدوار هستیم! اصلا به خودش میگیم ما اینطوری با زیردستامون رفتار کردیم به این امید که تو هم به ما آسون بگیری! ارحم من رأس ماله الرجاء (بر کسی که سرمایه اش امید است رحم کن!!)

چطوره؟

 

11- فرصت جمع آوری غنائم!

امام باقر (علیه السلام) فرمود: رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: [ماه رمضان] ماهی است که ابتدایش رحمت، میانه اش آمرزش، و انتهایش اجابت و رهایی از آتش است.

میگن اسم گوسفند تو عربی «غَنَم» ـه! چون مثل غنیمته! هم گوشتش خوردنیه! هم پوستش چرم میشه! هم از شیرش ماست و پنیر و کره میگیرن ! همه چیش استفاده س. به این میگن یه چیز بابرکت! غنیمت!

ماه رمضان هم همینه! اولش رحمت خداس! وسطش آمرزش گناهان! آخرش هم که دعا ها مستجاب میشه و از آتش جهنم فرار میکنیم! همه چیش استفاده س. به همین خاطر بهش میگن ماه مبارک رمضان! از بس با برکته!

بهتره این فرصت رو غنیمت بشمریم!

 

12- لااقل کمی هم باید ترسید!

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: رسول گرامی خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به مردم رو میکردند و می فرمودند: ای مردم! خداوند در هر شب از ماه رمضان آزاد شدگانی دارد که از آتش رهایشان کرده است!

خوشا آنان که الله یارشان بی!

خوش به حال اونایی که این فرصت رو غنیمت دونستن و از آتشی که برای خودشون آماده کرده بودن فرار کردن! ما هم میتونیم! فقط کافیه بفهمیم که چه آتیشی برای خودمون آماده کردیم! بیاید یه بار امتحان کنیم؟ یه کبریت بگیریم و ببینیم چقدر میتونیم آتیششو تحمل کنیم؟! یک دقیقه؟ دو دقیقه؟ اگه آتیش این کبریت به این کوچیکی اینقدر زجر آوره! آتش جهنمی که با غضب خدا آماده شده چی میتونه باشه!

الهی العفو! الهی العفو! الهی العفو!

 

13- جناب رئیس تو جلسه هستن!

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: رسول گرامی خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رو میکردند به مردم و می فرمودند: در هر شب از این ماه فریاد کننده ای صدا می زند: آیا کسی هست که درخواستی [از خداوند] داشته باشد؟ آیا کسی هست که طلب آمرزش کند؟

اگه کارت به دفتر رئیس رؤسا خورده باشه احتمالا این جمله رو شنیدی: «جناب رئیس تو جلسه هستن! فرمایشتون رو بگید به ایشون میگم!»

به این سادگی مگه میشه رئیس رو دید!

اما خدا فرق میکنه! نه تنها تو جلسه نیست! بلکه خودش زیردستاشو میفرسته دنبالت ببینه چی دلت می خواد که بهت بده! هر خواسته ای داری الان وقتشه ها! فرشته ها اومدن دنبال ما آدما که بگن خدا تو این شبها آماده استجابته! همین که دعا کنی مستجاب میکنه! الان وقتشه که حاجت های یک سالت رو بگیری!

این خدا هیچیش به آدمیزاد نمیخوره!

 

14- آزمون سخت!

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) رو میکردند به مردم و میفرمودند: در هر شب از این ماه ندا دهنده ای صدا میزند: خداوندا! هر کس مالی را انفاق کرد [به مقدار مال انفاق شده او] به او جایگزین بده و هر کس [از انفاق] خودداری کرد مالش را تلف کن!

دیدید بعضی وقتها باباها یه گوشه ای قایم میشن ببینن بچه ها چی کار میکنن؟ بعضی بچه ها زرنگن! زود می فهمن و شروع میکنن برای باباها نقش بازی کردن! چون آخر کار میدونن که بابا قراره چه جایزه هایی بهشون بده!

این ماه هم همینه! خدا وایساده منتظر که ببینه بنده هاش کی اهل خرج کردن برای خدا هست، کی اهلش نیست! کدوممون اهل دل کندن از مال دنیا هست کدوممون نه! الان وقت نگرانی برای مال دنیا نیست! همونی که این مقدارش رو روزیت کرد، قول داده که اگه انفاق کنی ده برابر بهت برگردونه! فقط یه گوشه ای قایم شده که ببینه تو چیکار میکنی؟!

زشته! جلوی فرشته ها آبروداری کن! دارن نگاه میکنن!  ای والله!

 

15- آخ جون! جایزه!

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: رسول گرامی خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رو میکردند به مردم و می فرمودند: … وقتی هلال ماه شوال آشکار شود! در آن زمان صدا زده میشود: ای مومنان! بشتابید به سوی جائزه هایتان که این روز، روز جائزه است!

امام باقر فرمودند: به آن که جانم در دست اوست قسم! این جائزه طلا و نقره نخواهد بود!

وقتی به بچه ها همیشه شکلات و آبنبات جایزه بدی، موقع جایزه های بزرگ هم منتظر شکلات و آبنبات هستند! بعد اگه کار سخت باشه دیگه براشون نمی ارزه تلاش کنن! این موقع هاست که میگی: این جایزه دیگه شکلات و آب نبات نیستا!!! یعنی یه چیز درست و حسابی منتظرته!

ببین چیه که امام باقر قسم میخوره که این جایزه دیگه طلا و نقره نیستا!!! یه چیز درست و حسابی منتظرمونه!!!

یعنی چی میتونه باشه؟ حتی فکر کردن بهش هم لذت بخشه! نه؟

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

4 نظرات

  1. جابر جباری

    واقعا سایت خوبیه استفاده کردیم

  2. سلام چرا برندگان مسابقات قبلی اعلام نمیشه

  3. رحیم ستارپور

    سلام .التماس دعا دارم .شما فرشته های الهی هستید .خدا اجرتان بدهد.جواب تمام سوال هایتان در متن های زیر بود .خواندم عالی بود .مرا از دعای خیرتان بی نسیب نگذارید. کاش من هم لیاقت سربازی امام زمانم را داشته باشم.???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *