مساحت قلمروی دولت کریمه ی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از ظهور

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) / مساحت قلمروی دولت کریمه ی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از ظهور

جای شک و تردید نیست که حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف همه جهان را تحت سیطره و حکومت خود می آورد ولی اینکه چرا از بعضی شهرها نام برده شده است، شاید به لحاظ اهمیتی باشد که آن شهرها در آن روزگار پیدا خواهند کرد.

درباره عملیات نظامی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و گشودن شهرها و کشورها، روایات بر دو گونه است: بعضی روایات سخن از گشودن شرق و غرب، جنوب و قبله و سرانجام همه جهان به میدان آورده است و برخی روایات دیگر، به گشودن سرزمین های معینی از جهان اشاره دارد.

جای شک و تردید نیست که حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف همه جهان را تحت سیطره و حکومت خود می آورد ولی اینکه چرا از بعضی شهرها نام برده شده است، شاید به لحاظ اهمیتی باشد که آن شهرها در آن روزگار پیدا خواهند کرد. این اهمیت برای این است که آنها از قدرت های آن روزگار به حساب می آیند و سرزمین هایی از جهان را تحت نفوذ خود دارند یا آن سرزمین ها منطقه پهناوری هستند که بخش بزرگی از جمعیت را در خود جای داده اند و یا اینکه قبله آمال پیروان یکی از مذاهب و ادیان هستند، به طوری که اگر آن شهر سقوط کند، همه پیروان آن آیین تسلیم می شوند یا به سبب اهمیت نظامی و استراتژیکی آن است؛ به طوری که با سقوط آن، عملیات دشمن مختل شده، زمینه برای تهاجم نیروهای حضرت فراهم می شود.

در تفسیر آیه شریفه «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ؛ آنان که اگر در زمین حاکم شان گردانیم، نماز را به پا می دارند و زکات می دهند». (1)

امام باقر علیه السلام فرمودند: «این آیه مربوط به آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آخرین امامان است. خداوند شرق و غرب زمین را در اختیار و نفوذ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یارانش قرار می دهد»(2)

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: «هنگامی که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کند، خداوند دین را به جایگاه اصلی اش باز می گرداند و پیروزی های درخشانی برای او و به دست او انجام می دهد. در آن روزگار کسی روی زمین نمی ماند مگر آنکه مسلمان باشد و کلمه لا اله الا الله را بر زبان داشته باشد» (3)

منبع: 1.سوره حج، آیه 412.تفسیر برهان، ج / 2، ص96، ینابیع المودّه، ص 425، بحارالانوار، ج51، ص1 / 3.عقد الدرر، ص 222، فرائد فوائد الفکر، ص

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *