مسجد بهترین پایگاه برای تقویت همدلی و همزبانی

خانه / مطالب و رویدادها / مسجد بهترین پایگاه برای تقویت همدلی و همزبانی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: کارکرد اصلی مسجد سازماندهی مؤمنانه است و امیدواریم در تدوین برنامه ششم توسعه کشور سهم و حق مساجد در توسعه همه جانبه کشور دیده شود.

حجت‌الاسلام محمد جود حاج علی اکبری رئیس سازمان مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز 29 مرداد در تالار بزرگ وزارت کشور با حضور رئیس جمهور و برخی مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار داشت: مساجد بهترین پایگاه برای احیای اخوت اسلامی است چرا که فضای مقدس آن فضا را برای حضور دائمی بهترین مردم عزیز فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه «مسجد بهترین پایگاه برای تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت است» تصریح کرد: مسئولان برای ارائه گزارش و شنیدن پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های مردم در مسجد حضور مستمر داشته باشند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: عمران و آبادی مساجد بهترین راه فرهنگ‌سازیست چرا که آبادی جامعه دینی با عمران مساجد جامعه تحقق پیدا می‌کند.
وی احیای مسجد را بهترین راه مقابله با تهاجم هویت سوز دانست و تصریح کرد: همانگونه که انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد باید بار دیگر به معجزه مساجد چشم بدوزیم تا بتوانیم هویت اسلامی جوانانمان را حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری بیان کرد: طی برنامه 5 ساله گذشته مسجد جایگاه شایسته خود را نیافته است و امیدواریم تدوین برنامه ششم توسعه کشور سهم و حق مساجد در توسعه همه جانبه کشور دیده شود.
وی با بیان اینکه مسجد در همه زمینه‌های فرهنگی، امنیتی، آموزشی و غیره می‌تواند و باید نقش داشته باشد، اظهار داشت: برنامه مدونی را از مسؤلیت‌هایی که مسجد می‌تواند به عهده بگیرد آماده کرده‌ و خدمت رئیس جمهور ارائه می‌دهیم.
وی در پایان با اشاره به گفته آیت‌الله مهدوی کنی مبنی بر اینکه «مسجد خانه واقعی ملت است» خاطرنشان کرد: او بین اخلاق، علم، سیاست، حضور در مسجد و حضور در دانشگاه جمع سالم و زیبایی برقرار کرده بود و این مسئله منجر به جذابیت شخصیت ممتاز و بی‌بدیل او شده بود.
گفتنی است در این مراسم آیت‌الله اراکی، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، رحمان دوست و کرمی از نمایندگان مجلس و همچنین سفیران و نمایندگان کشورهای عراق، مصر، مالزی، فلسطین، قطر، افغانستان، پاکستان و لیبی به همراه بیش از 20 هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *