مشتی ترین مشتی های گردان میثم

مشتی ترین مشتی های گردان میثم

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / شهدا / دفاع مقدس / مشتی ترین مشتی های گردان میثم

گردان میثم یکی از گردان های به نام لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که بچه هایش معروف به داش مشتی ها هستند؛ فرماندهی این گردان را«علی اصغر ارسنجانی» برعهده داشت؛ جوان لایقی که در تمام ابعاد انسانی توانست رشد کند.

مشتی ترین مشتی های گردان میثم

هرچند فرمانده جوان «گردان میثم» لشکر 27 محمد رسول الله در سال 65 به شهادت رسیده است؛ با انتخاب گزیده ای از خاطرات، دسته نوشته و عکاس های به جامانده از وی سعی داریم تا گوشه ای از گستره رشد شخصیتی و سبک زندگی وی را روایت کنیم. امید است او و دیگر شهیدان الگویی برای جامعه امروز باشند.

مشتی ترین مشتی های گردان میثم

والاترین شاخصه

سید ابوالفضل کاظمی از دوستان و هم رزمان شهید روایت می کند: برف شدیدی باریده بود. وقتی قطار دوکوهه وارد ایستگاه تهران شد ساعت دونیمه شب بود. با چند نفر از رفقا حرکت کردیم. علی اصغر را جلوی خانه شان در خیابان طیب پیاده کردیم. پای او هنوز مجروح بود. فردا رفتیم به علی اصغر سر بزنیم، وقتی وارد خانه شدیم مادر اصغر جلو آمد. بی مقدمه گفت: «آقا سید شما یه چیزی بگو؟!»

بعد ادامه داد: «دیشب دو ساعت با پای مجروح پشت در خانه تو برف نشسته اما راضی نشده در بزنه و ما رو صدا کنه. صبح که پدرش می خواسته بره مسجد اصغر رو دیده!»از علی اصغر این کارها بعید نبود. احترام عجیبی به پدر و مادرش می گذاشت. ادب بالاترین شاخصه او بود.
این روحیه را در جبهه هم از او دیده بودم. بچه ها؛ عاشق او بودند. علی اصغر، فرمانده گردان میثم تمار لشکر 27 محمد رسول الله صلوات الله علیه بود. فراموش نمی کنم پیک گردان لباس های کثیف خودش را برای شستن آماده کرده بود! بعد جایی رفت وبرگشت.
وقتی آمد لباس هایش شسته شده، روی بند بود! خیلی پرس وجو کرد. بعدها فهمید این کار توسط فرمانده او؛ علی اصغر ارسنجانی انجام شده!

مشتی ترین مشتی های گردان میثم

تابلو اعلانات

«محمدرضا فاضلی دوست» که مسئول مخابرات گردان شهادت لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلوات الله علیه بوده است، خاطره ای از فرمانده شهید «علی اصغر ارسنجانی» را روایت می کند: روز دوم عملیات «کربلای ۸» حاج محمد اسماعیل کوثری به منطقه آمد؛ تمام فرمانده گردان ها در سوله فرماندهی به خط شدند که آخرین تحرکات، برنامه ها و نقشه ها مرور شود؛ شهید «علی اصغر ارسنجانی» فرمانده گردان میثم تمار از لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلوات الله علیه هم بین فرماندهان بود.
موقع بیرون رفتن از سوله، دیدم شهید ارسنجانی روی دو تا جیب و پشت پیراهن و جیب شلوارش نوشته است «علی اصغر ارسنجانی، اعزامی از تهران».
به او گفتم «حاجی، تابلو اعلانات درست کردی!» او هم خندید و گفت «می دانم که برویم جلو، برگشتی نداریم و همان جا می مانیم؛ بعدها که بچه ها آمدند برای برگرداندن جنازه هایمان از این اسامی، جنازه را شناسایی کنند».
همین هم شد. شهید ارسنجانی و خیلی از دوستان هم رزم ما در این عملیات به شهادت رسیدند؛ و وقتی مدت ها بعد بچه ها برای شناسایی و بازگرداندن پیکر شهدا به منطقه رفتند، پیکر شهید ارسنجانی را از روی همان نام و نشانی که روی لباسش نوشته بود، شناسایی کردند.

مشتی ترین مشتی های گردان میثم

یاری دین خدا

عشق به شهادت به قدری در این فرزند حضرت روح الله شعله می کشید که در جملاتی می نویسد: پروردگارا! تو خود گواهی که مثل شمع می سوزم و آب می شوم؛ و آن قدر دلم گرفته که اگر به من جرئت می دادی خود را به دریا می انداختم خود را به آب وآتش می انداختم؛ خود را در بیابان ها رها می کردم تا بالاخره عقده دل خالی کنم. عقده دلم چیست؟ ایزد من تو خود گواهی که عقده من رسیدن به اهدافی که تمام انبیا و اولیا داشته اند؛ آری آن یاری کردن دین خداست.

 

منبع: تبیان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *