مصاحبه | حجت الاسلام مومنی در سومین همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / مصاحبه | حجت الاسلام مومنی در سومین همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی

همینطور که عرض کردم مسئولین باید آن ویژگی ها و آن خصائصی را که باید یک هیئتی موفق داشته باشد را در خودشان به وجود بیاورند تا یک اعتماد و اقبالی به هیئت های هفتگی صورت بگیرد و باز هم عرض می کنم سفره را برای خودشان پهن بکنند تا دیگران از این سفره بهره مند شوند. نه اینکه برای دیگران فقط سفره ای پهن بشود

 ـ موضوع صحبت  شما در این همایش در رابطه با هیأت های هفتگی؛ ضرورت، شرایط و نحوه برگزاری بود. چه توصیه ای برای مدیران هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی در این زمینه دارید؟

بسم الله الرحمن الرحیم

همینطور که عرض کردم مسئولین باید آن ویژگی ها و آن خصائصی را که باید یک هیئتی موفق داشته باشد را در خودشان به وجود بیاورند تا یک اعتماد و اقبالی به هیئت های هفتگی صورت بگیرد و باز هم عرض می کنم سفره را برای خودشان پهن بکنند تا دیگران از این سفره بهره مند شوند. نه اینکه برای دیگران فقط سفره ای پهن بشود.

ـ بنظر شما آیا نوجوانان و جوانان عاشورایی با نوجوانان و جوانان انقلابی تفاوتی دارند یا خیر؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد. این تفکر غلط است. ما اصلا نمی توانیم انقلابی بودن را از اسلامیت حذف کنیم. در هرزمانی فقط شما بخواهید قید اسلامی بودن را در نظر بگیرید به همان سکولار شدن ختم می شود که مدت هاست که دشمن دنبال این جریان است و از این حربه استفاده می کند. جوانان عاشورایی روحیه انقلابی و جهادی باید داشته باشند که اگر نداشته باشند نمی توانند در این عرصه موفق باشند.

ـ پیام شما در این همایش به مدیران هیئات نوجوانان و جوانان عاشورایی ؟

تقاضا می کنم اگر نسبت به ولایت دغدغه دارند، نسبت به عمق بخشیدن به باور های دینی دغدغه دارند و اگر نسبت به اوضاع فرهنگی دغدغه دارند و در این قتل عام فرهنگی شیمیایی که دشمن به سر ما ریخته دغدغه مند هستند این سه مطلب را احیا کنند: 1 ـ روضه ها و هیئت های هفتگی    2 ـ روضه های خانگی    3 ـ جلسات دوره ای قرآن که در منزل ها برگزار می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *