مصاحبه هیأت رزمندگان اسلام با حجة الاسلام و المسلمین ماندگاری پیرامون انتخابات

خانه / آموزش / مصاحبه هیأت رزمندگان اسلام با حجة الاسلام و المسلمین ماندگاری پیرامون انتخابات

بسم الله الرحمن الرحیم

مصاحبه با استاد حجة الاسلام و المسلمین ماندگاری پیرامون انتخابات

  • القای ناامیدی ؛ راهبرد اصلی مقابله با انقلاب

خیلی ساده میخواهم عرض کنم که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بعد از مقاومت سی و هفت ساله با نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدند که این نظام را باید بزنند زمین . همان طوری که آقا فرمودند اصلی ترین استراتژی و هدف مهمشان این است که مردم را نا امید کنند ، کارآمدی نظام را پایین بیاورند ، مردم را از نظام از ولایت و از اسلام ناامید کنند . آنها یک استراتژی و تاکتیک هایی را بکار می برند که اگر خدای ناکرده هرچه آنها موفق تر بشوند در این هدفشان ، حضور در انتخابات یا کمرنگ تر می شود یا لائیک تر، سکولارتر. چطوری؟ لب کلامشان هم این است : مردم ایران سی و هفت سال انقلاب کردید ، به جایی نرسیده اید .

  • مخالفت با اسلام اجتماعی

این استراتژی کهنه ای هست که تمدن غرب دنبال آن است . سالیان سال است که آن را در دنیای اسلام دنبال می کنند که می گویند تمام بدبختی شما از اسلام است.  اول اصل اسلام دوم  اینکه اسلام را آوردید در پایگاه اجتماعی . نه مثل مسیحیت . اگر خیلی خیلی کوتاه بیایند ، می گویند اسلام یک دین فردی است .می بینید ازحلقوم روشنفکران ما  مثل سروش می آید بیرون که اسلام در مسائل اجتماعی شرکت ندارد . یک رابطه فردی باخداوند است . دین آدم ها مربوط به خودشان است. و جامعه را باید عقلا اداره کنند. عقلا هم درس خوانده های غربی هستند .

  • مطالبه گری برای عمل به اسلام

 ما می خواهیم این معادله اینجا را عکسش کنیم که هرچه پیشرفت کردیم به خاطر اسلام بوده و برعکس هرجا که کم آوردیم به مُرّ اسلام عمل نکردیم . ما بیاییم یک عملیات استشهادی مطالبه گری اسلام راه بیانداریم در جامعه.  ما بر این اساس جمهوری را یک معنای جدید کردیم که جمهوری اسلامی یعنی چه؟ یعنی همه بیایند و اسلام بخواهند .”نه شرقی نه غربی” جمله ی خوب اول انقلاب بود . نود و هشت و دو دهم درصد گفتند جمهوری اسلامی ؛اما این اسلام خواهی فقط در انتخاب اول بود .

  • پایبندی مردم به اسلام عامل موفقیت

این اسلام خواهی فقط یک مرحله ای نیست . قرآن هم می گوید یؤمنون بالغیب ، فعل مضارع دلالت بر استمرار دارد . این اسلام خواهی که آقا می فرمایند نتیجه اش ماندگاری است.  اگر مردم پایداری کردند انقلاب می ماند . مردم شما در جمهوری اسلامی گفتید اسلام ولی در انتخاب بنی صدر به اسلام رأی نداید.اگر گفتند  ما نمی دانستیم، می گوییم  همان روز علما ، دکتر حسن حبیبی را معرفی کردند .

 مگر امام معصوم نفرمودند :اما الحوادث الواقعه فارجعوا الی رواه احادیثنا  اگر اسلام بخواهیم باید برویم سراغ علما. مثلا در انتخابات بعدی رفتید سراغ شهید رجایی به حرف علما گوش کردید. مردم در هرانتخاباتی هرجا بیشتر به حرف علما گوش دادیدکمتر چوب خوردیم  . هرجا کمتر به حرف علما گوش دادید، بیشتر.  پس این مشکلات به خاطر اسلام خواهی نیست، به خاطر این است که عمل به مُرّ اسلام نکردیم. همه مسئولین باید بخواهند که اسلام پیاده شود . تقصیرها بیشتر تقصیر مردم است یا مسئولین؟ همه می گویند مسئولین. چه کسی انتخاب کرده این مسئولین را ؟

پس هرجا که آقا انتخاب کرده موفق بوده ایم. مثلا در بحث موشکی آقا انتخاب کردند با حزب بازی هم عوض نشده است.

  • سه علامت حیات انقلاب

این معنی جمهوری اسلامی است که همه بیایند اسلام بخواهند . اگر اسلام باشد حیات باقیست : یا ایها الذین آمنا استجیبوا لله و لرسوله اذا دعاکم لما یحییکم (24/انفال)  آی مردم همین سی و اندی سالی که ما نیمچه به اسلام عمل کردیم در جمهوری اسلامی ،یک حیاتی پیدا کردیم. سه علامت دارد : 1/درمقابل ویروس های درونی مقاومت کردن ، 2/در مقابل ویروس های بیرونی مقاومت کردن ، 3/عدم توقف روند رشد . جمهوری اسلامی یک نونهالی بود. سی و هفت سال است ویروس بیرونی داریم . ویروس بیرونی مانند جنگ هشت ساله .مقایسه کنید با دویست ساله گذشته ؛ هرچه جنگ  بوده مقداری از کشور جدا شده ولی در اینجا چیزی از کشور جدا نشد چون دفاع مقدس بوده. ویروس درونی یکی فتنه هاست . با وجود این دو ویروس که هرکدام کافی بود برای براندازی این نظام ، روند رشد متوقف نشده است. از خیلی از همقطارها جلوتریم. بله درمباحث فرهنگی آنچنان که باید موفق نبوده ایم .

  همین اسلام نیم بند هم ما را به اینجا رسانده است. اگر اسلام کامل بشود  چه می شود؟ اگر این مسئولین رشوه خواری ، پارتی بازی نمی کردند چه می شد؟

یکی گفت حاج آقا ما نامزدها را نمیشناسیم .گفتم : هرکه کاندیدا شد بروید ببینید در این سی و چند سال به بچه هایش رسیدگی کرده یا به کار مملکت ؟ اینها دیگر قابل اطمینان نیستند.

  • علت ایجاد انقلاب همان علت بقای آن است یعنی اسلام

علت بوجود آمدن : اسلام ،و علت ماندگاری : اسلام و اسلامی عمل کردن. دشمن چه کار می کند؟ باور به اسلام -یعنی عامل موفقیت- را از ما می گیرد. چطوری ؟ خیلی ساده ، من گفتم تمام علت این حیات  مقاومت اسلامی  است . دشمن این عامل مقاومت را، این باور به اسلام را ، عامل موفقیت را، از ما بگیرد و عامل عقب ماندگی معرفی کند با ترفند تبلیغاتش . ما باید چه کار کنیم ؟ ما باید بگوییم نه ؛عامل عقب افتادگی ما یکی شیطنت دشمن است و یکی  بی تدبیری خودمان .عامل موفقیت ما همان عامل بقای ماست که همان اسلام است. حالا دشمن می خواهد این عامل را تبدیل کند به عامل عقب افتادگی به این طریق که این باور را  از مردم بگیرد . اسلامی که منجی بوده ، ولایتی که محوربوده ، عاشورایی که سکوی پرش بوده،  انتظاری که آرمان بوده ، اینها همه را بی خاصیت کند.برای این باید اسلام ناب محمدی را به اسلام ناب امریکایی ، آل سعود، آل خلیفه ،داعش ، طالبان ، آل خلیفه تبدیل کرد؛ یک اسلامی  با چهره غیر منطقی ، خشن و غیرمردمی .

ولی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ؛ اینها آمدند چهره کریه را از اسلام نشان دهند ، مردم علیه اسلام بلند شوند، اما فهمیدند که اسلام ناب به درد می خورد. روسیه ، چین ، اروپا و امریکا همه آمدند دنبال اسلام ناب . می گویندآقا شما مبلغانتان را بفرستید .خدا دینش را یاری می کند و لو به دست دشمن ؛رجل فاجر . پس در سطح بینی الملل آمد تبدیل کرد این اسلام ناب محمدی  را به اسلام ناب امریکایی.

  • ویروس درونی

 در سطح درون آمده بگوید اسلام ناکارآمد است. دیانت وولایت ناکارآمد است. مشکلات را به اینها نسبت بدهد . از چیزهایی که اسلام را بی خاصیت می کند در درون این است که مردم تظاهر به اسلام بکنند اما تعاملات اسلامی نداشته باشند. تظاهرات اسلامی آری ؛ تعاملات اسلامی هرگز . لذا مردم اربعین را می روند که خوب هم هست . می بینی که شعور دینی کم می شود . ولایت را می خواهد محوری بی خاصیت کند . همه را ولایی امام دیروز و امام غایب کند . عاشورا را می خواهند بی خاصیت کنند ؛ شور زیاد و شعور کم . انتظار را بی خاصیت کنند : نشسته منتظر امام قائم باشند نه ایستاده. اینها می خواهند  باورها را بگیرند یا منحرف کنند . از این طرف تخریب و کارشکنی : فرقه سازی ، اختلاف افکنی ، شبهه افکنی ،ناامید سازی و ترور جایگاه ها و شخصیت ها  مثل تخریب جایگاه ولایت ؛ولایت دیکتاتوری است ، سپاه پاسدران می شود تروریست ، شورای نگهبان می شود استصوابی .ما باید چه کار کنیم ؟

  • پاتک های دشمن

حتی دشمن  عوامل اصلی که ما را در اسلام گرایی به پیروزی رسانده اند عوامل عملیاتی را  پاتک برایش می زند . عامل اصلی اعتقاد به خدا و به پیغمبر : پاتگ دنیا گرایی ، در تاریخ هم پاسخ داده :حزب ناکثین . در مقابل تکلیف گرایی که یکی از عوامل موفقیت ما بود : پاتک نتیجه گرایی مثل حزب قاعدین . درمقابل ولایت مداری : پاتک خود محوری ،جواب داده :خوارج .در مقابل استقامت :  عافیت طلبی ، رفاه طلبی ، سطحی نگری . در جنگ هرچه ما عامل موفقیت داشتیم پاتک برای ما درست کرده اند. ما گفتیم دوباره برمی گردانیم همه را به میدان خودشان.  چطوری برگردانیم ؟

  • راه های مقابله با پاتک های دشمن

دشمن شناسی، دشمن گریزی ،دشمن ستیزی . این دشمن خیلی رذل است. این دشمن قرآن می گوید : فوق تخصص نیاز شناسی است ؛ نیاز مردم را خوب شناسایی کرده ؛ اینها به آزادی نیاز دارند. همان کاری را که ابلیس کرد: نیاز شناسی.  دوست دارد جاودان بشود ، همان کاری که شیطان کرده.  دوم : دشمن ، فوق تخصص ظاهر سازی است : انی لکما لمن الناصحین . حقوق بشر ، دموکراسی ، طرفدار حقوق زنان ، اقلیت ها. بزرگترین دروغ  تاریخ  دموکراسی است. اگر دموکراسی ، چرا از آل سعود طرفداری می کنی؟ او که استبدادی است؟! سوم تخصص دشمن و شیطان استفاده غلط از واسطه های ارزشی است. استفاده از واسطه های دینی مثل عمامه واسطه ارزشی  مثل سید صادق شیرازی ، در فتنه های ما عمامه به سر پیدا می شود . ما اگر دشمن را خوب شناختیم می توانیم توپ را به زمین دشمن بینداریم.  بصیرت نسبت به دشمن ، بصیرت نسبت  به ارکان .

از 10 دی تا 22 بهمن چله ی  انقلاب برای  بازخوانی ارکان و مبانی انقلاب راه بیندازیم.

  • راه موفقیت ما عمل به اسلام

ما بگوییم علت موفقیت ما در انقلاب اسلامی و جنگ چه بود : باور به خدا و قیامت ، ولایت، تکلیف و استقامت . وحدت و انسجام هم که مکمل بوده است. بصیرت نسبت به ارکان ، بصیرت نسبت به ولایت و بصیرت نسبت به استقامت . اگرما این بصیرت را داشتیم و انسجام را داشتیم ، خدا هم به ما وعده داده ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم قطعا می توانیم به نتیجه برسیم  .

 بحث نسبت به تکلیف : من به مردم خیلی ساده می گویم ، به ادبیات جوانان گفتم : ما به سه دلیل حق انتخاب داریم : اول عقل ؛ دوم اینکه مسلمانیم و سوم اینکه انقلاب کردیم.

 چون ما انقلاب کردیم می توانیم یک حکومت را ببریم و بیاوریم. خدا مارا انتخاب گرخلق کرده ؛ تو مختاری انتخاب کنی . اگر ما انتخاب خدا را انتخاب کنیم ، می شویم بنده ، ولی انتخاب خدا را انتخاب نکردیم می شویم برده . آنچه با انتخاب های خدا آمدیم جلو ، بندگی کردیم و حریت پیدا کردیم . آنچه به خاطر پنجاه هزار تومان پول ، حزب همشهری ، خوشگلی  و پوستر رأی دادیم ، خراب کردیم .

  • عمل بر طبق ملاک های الهی

 ملاک های خدا چیست؟ فهم دینی بالا: هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون

دوم: تقوای بالا .سوم: اهل مجاهدت باشد :فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما . با این سه ملاک اگر حتی لباس و خوراک ما در تمام زندگی انتخاب شود خدایی می شود.  تا الان اگر مشکل داشتیم چون خدایی انتخاب  نکردیم.

 در قالب چند سخنرانی یک مبلغ خیلی خوب می تواند این بحث را پیاده کند.

 گریزش هم خیلی قشنگ است. امام حسین هم کمک حر کردند،  و زهیر. حر و زهیر امام حسین را انتخاب کردند . عمرسعد را هم مردم مدینه و کوفه و عراق  انتخاب کردند .مردم شما بگویید حر برنده بود یا عمر سعد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *