مصاحبه و گفتگو با حاج سعید حدادیان | انقلاب اسلامی با تکیه بر اربعین شهدای انقلاب پیروز شد

مصاحبه و گفتگو با حاج سعید حدادیان | انقلاب اسلامی با تکیه بر اربعین شهدای انقلاب پیروز شد

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / مصاحبه و گفتگو با حاج سعید حدادیان | انقلاب اسلامی با تکیه بر اربعین شهدای انقلاب پیروز شد

سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت (علیه السلام) از جمله ذاکرانی است که در کنار مدح ائمه اطهار (علیه السلام) نیز حماسه‌خوانی‌های بسیاری را وصف رشادت های هشت سال دفاع مقدس و کشور دارد. معروفترین مداحی او «یاد امام و شهداست» که هنوز تازگی دارد و در مجالس ویژه شهدا خوانده می شود.

مصاحبه و گفتگو با حاج سعید حدادیان | انقلاب اسلامی با تکیه بر اربعین شهدای انقلاب پیروز شد 

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه بیشترین دستاورد را در کشور داشت و نقطه روشنی برای ایران محسوب می شود، برپایی جلسات اهل بیت علیه السلام و اشاعه فرهنگ اسلامی به دیگر کشورهای جهان است، که یک پایه آن حضور مداحان و سخنران است که پیش از انقلاب اسلامی کمترین مجالس را داشتند و حتی در خفقان هیئت های خود را برگزار می کردند.

سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت علیه السلام از جمله ذاکرانی است که در کنار مدح ائمه اطهار علیه السلام نیز حماسه‌خوانی‌های بسیاری را وصف رشادت های هشت سال دفاع مقدس و کشور دارد. معروفترین مداحی او «یاد امام و شهداست» که هنوز تازگی دارد و در مجالس ویژه شهدا خوانده می شود.

 

ما با تکیه بر اربعین در ۲۲ بهمن سال ۵۷ پیروز شدیم

**امروز پس از گذشت ۴۰ دهه پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه مغایر شده است، ایامی که حماسه‌آفرین شده است. پس از گذشت ۴۰سال از انقلاب دستاورد‌های ما در هیئت‌هایمان چه بوده؟

انقلاب اسلامی براساس دو مقوله اصلی و اساسی «اربعین» پیروز شد. اولین مقوله تعزیت یعنی عزاداری برای شهیدان بود که از نوزدهم دی‌ماه سال ۵۶ در قم آغاز شد و تا هفده شهریور ۵۷ ادامه پیدا کرد. درواقع درست همان زمانی که کارتر به استناد ۵ گزارش سازمان نظامی، امنیتی و انتظامی گفته بود ایران تا ۱۰ سال آینده وضعیت شبه انقلابی هم پیدا نمی‌کند، ما با تکیه بر اربعین در ۲۲ بهمن سال ۵۷ پیروز شدیم.

در چهل سالگی انقلاب دومین مقوله در اربعین، زیارت امام حسین علیه السلام است که پس از چهل سال ما امروز شاهد بسیجی جهانی در اربعین امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا هستیم. درواقع آنچه ما امروز از حشدالشعبی در عراق، لبنان، سوریه می‌بینیم همه دستاورد عظیمی از انقلاب اسلامی است. پس از سال‌ها ما متوجه آن هستیم که پیام انقلاب که همان پیام خون حضرت سیدالشهدا علیه السلام است در تمام جهان صادر شده و ما به وحدت کلمه در منطقه رسیده‌ایم.

اُنس رزمندگان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس بی‌نظیر بود

**در بین انقلاب‌های بزرگ دنیا، جایگاه امروز آل‌سعود و آل‌خلیفه کجاست؟

درست است که امروز شیعیان یمن در خندقی گرفتار شده اند، اما پیروزی برای آنهاست. امروز آل سعود خار و ذلیل شده است و دیگر با هیچ کاری نمی‌تواند خودش را تطهیر کند و آل خلیفه غزل خداحافظی را می خواند. به عقیده من بزرگترین دستاورد انقلاب ما توفیق تقرب به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها است که ما آن را در جبهه‌های جنگ هم شاهد بودیم. به طور طبیعی در جنگ باید نام امام حسین علیه السلام و نام حضرت عباس علیه السلام بیاید، اما در هشت سال جنگ تحمیلی نام حضرت زهرا سلام الله علیها بود و قتی نام ایشان می‌آمد انگار عنایات فاطمی سرازیر می‌شد. درواقع اُنسی که رزمندگان ما به نام حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند بی نظیر بود.

 **خودتان عقبه‌ای انقلابی دارید و علی‌القاعده سن کمی در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی داشتید، خاطره‌ای از دوران انقلاب و تظاهرات مردمی برای ما بگویید؟

در همان زمان تظاهرات و بهمن‌ماه، من و برادرم در خانه کشتی گرفتیم و علاءالدین افتاد، ما هم از ترس اینکه خانه آتش گرفته باشد و تنبیه شویم بیرون زدیم و شب می‌ترسیدیم به خانه برگردیم. ۱۳ ساله بودم که به تاسی از بقیه اهل محل و پدرم چوبی به دستم گرفته بودم و بین مردم در خیابان بودم. همان شب ما حوالی ایستگاه ورزشگاه شهید رجایی نزدیک نازی آباد بودیم که گاردی ها دنبال من  و برادرم افتادند و ما هم تا جایی که پاهایمان توان داشت فرار کردیم و صدای چکمه گاردی ها را پشت سرمان می شنیدیم. ناگهان صدا چکمه ها قطع شد و دو دست قوی پَس سر من و برادرم را گرفت و به یکی از خانه ها برد. اول گمان کردیم گیر گاردی ها افتادیم، اما بعد متوجه شدیم که آن خانه، محل انقلابیون است و مادر آن خانه هم برای همه شیر گرم تعارف می کرد.

**ما یادمان نمی‌رود که قبل از انقلاب چه بودیم و امروز در چه جایگاهی حضور داریم؟

نسل جوان ما جنایات شاه را ندیده است. واقعا تعریفاتی که از زمان طاغوت بیان می شود، کذب است. ما چنین آزادی را نداشتیم. آزادی بیانی که امروز هست یک‌هزارمش در زمان طاغوت وجود نداشت. همچنین تعالی فرهنگی که امروز در جامعه حکم‌فرماست در آن زمان وجود نداشت. یکی از مهمترین نکات در جایگاه پیروزی انقلاب اسلامی ورود نافرجام اسرائیل است که ما در این ۴۰ نگذاشتیم این رژیم غاصب حتی یک قدم پیش بیاید. نظام حاکم در زمان طاغوت اسرائیل بود. آن زمانی که هیچ کشوری نفت خودش را نمی‌فروخت، شاه به آمریکا و اسرائیل امتیاز نفتی داد.

ما مقابل اَبر نکبت‌ها ایستادگی کردیم

**می‌توانیم بگوییم دستپاچگی اسرائیل و آمریکا، همین بیداری اسلامی و تاسی دیگر کشورها از انقلاب اسلامی است؟

در واقع اگر ۴۰ سال انقلاب اسلامی نبود، اسرائیل چه می‎‌کرد؟ آیا حزب الله لبنانی بود که بخواهد مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند؟ ما مقابل اَبر نکبت‌ها ایستادیم.

**دستاوردهای ما صرفا در حوزه سیاست و نظامی است؟

البته نه تنها در حوزه سیاست و نظامی بلکه در همه عرصه‌ها ورزش، فرهنگ و …به بالاترین رتبه دست پیدا کرده ایم، ما در حوزه فرهنگ اسلامی نیز شاهد رشد و افزایش چشمگیری در آثار مکتوب، شفاهی و بصری هستیم.

ما یادمان نمی‌رود همین امنیتی که امروز در بین کشورهای منطقه داریم، مدیون انقلاب اسلامی و بسیار بسزاست. شما جنایات عراق، افغانستان، پاکستان و … را دیدید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *