معاون امور استان‌های صدا و سیما در بیست و سومین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام مطرح کرد

خانه / اختصاصی هیأت / معاون امور استان‌های صدا و سیما در بیست و سومین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام مطرح کرد

بازخوانی هویت ایرانی اسلامی در جامعه؛ مهم‌ترین اقدامات هیأت رزمندگان اسلام

دکتر علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در بیست و سومین همایش سراسری مدیران هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، بیان کرد: هیأت رزمندگان اسلام در ادوار مختلف مرکزی برای تجمیع نیروهای انقلاب، جبهه و جنگ بوده است.

وی ادامه داد: این هیأت، پرچم و علم نیروهای دینی را بلند کرده، توانسته با جریانات انحرافی و ضدانقلاب مقابله و روشنگری کندو اقدامی موثر در این زمینه انجام دهد.

معاون امور استان های صدا و سیما، کادرسازی و بازخوانی هویت ایرانی اسلامی در جامعه را از مهم ترین اقدامات هیأت رزمندگان اسلام دانست و افزود: این هیأت، شجره طیبه ای است که ریشه های آن در سراسر کشور گسترش پیدا کرده، بنابراین، انتظارات زیادی هم از آن وجود دارد.

دارابی با بیان اینکه اکنون ستاد چهلمین سال بزرگداشت پیروزی انقلاب در همه استان ها تشکیل شده است، یادآور شد: در گزارشی که خدمت امام خامنه ای درباره فعالیت‌های شبکه‌های ضد انقلاب برای تطهیر رژیم پهلوی تقدیم کردم، ایشان برای مقابله با آنها فرمودند، از تبلیغات مستقیم خودداری شود، کارنامه و خدمات انقلاب در طول سال و به طور تدریجی تبیین کنید و از هنر نمایش استفاده نمایید.

وی متذکر شد: امروز بیش از ۲۵۷ شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه اعتقادات و ایمان جامعه ما برنامه پخش می کنند، درحالی که این شبکه ها در دهه ۷۰ تنها به دو شبکه منافقین و سلطنت طلبان اختصاص داشت.

معاون امور استان های صدا و سیما، خطاب به مدیران هیأت رزمندگان سراسر کشور گفت: خدمات و دستاوردهای این هیأت، محصول اخلاص، تلاش شما و عنایت ویژه اباعبدالله علیه السلام است که هیات رزمندگان، افتخار نوکری ایشان را دارد.

دارابی تاکید کرد: در صورت اشراف به تحولات آینده، می توانیم نسبت به مسائل پیش رو، جای گیری بهتری داشته باشیم، در جامعه آینده در بسیاری از کارگاه ها، مزارع و کارخانجات، ماشین ها جای انسان ها را می گیرند، بنابراین، ما باید مختصات جامعه ایران را متناسب با تحولات جهانی شناسایی کنیم، در این راستا، برنامه ۲۰ ساله هیأت رزمندگان نیز باید مبتنی بر این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه امروز حجم زیادی از شبهات جوانان ما را مورد هجوم قرار داده است، گفت: براین اساس، یکی از رویکردهای آینده هیأت رزمندگان باید پاسخگویی به این شبهات باشد.

معاون امور استان های صدا و سیما افزود: بحث از شبهه مربوط به جمهوری اسلامی عبور کرده است، اکنون برخی با لباس روحانی علیه جمهوری اسلامی نظریه پردازی می کنند.

دارابی متذکر شد: تربیت نسلی از مداحان و سخنرانان مردمی، فاضل و باسواد که با کف جامعه مرتبط باشد، از دیگر موضوعاتی است که باید در این هیأت مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دفاتر دوستی و مودت با هیأت های خارج از کشور از جمله دیگر اقداماتی است که می تواند تصویر مناسبی از ایران و انقلاب اسلامی به جهان منتقل کند یادآور شد: از آنجا که مراسم هیأت در استان ها و شهرستان ها برگزار می شود، هیأت رزمندگان هر استان با صدا و سیمای منطقه خود بهتر است، ارتباط نزدیکتری داشته باشد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما اضافه کرد: در شهرستان ها نیز، نقاطی که اماکن مذهبی در آنها وجود دارد، در اولویت برنامه های هیأت رزمندگان قرار گیرد تا ضمن باشکوه تر شدن مراسمات، اماکن مذهبی کشور نیز بیشتر معرفی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *