معرفی كتاب «حضرت ماه»؛ مروري برشخصيت، سيره وانديشه هاي ناب رهبر انقلاب

خانه / مطالب و رویدادها / معرفی كتاب «حضرت ماه»؛ مروري برشخصيت، سيره وانديشه هاي ناب رهبر انقلاب

کتاب حضرت ماه با موضوع مروری بر شخصیت، سیره و اندیشه های ناب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالي) تالیف شده است که از سال ۱۳۸۵با تحقيق وپ‍ژوهش گسترده آغاز گشته و در طی ۹ سال با عنايت پروردگار متعال و بالاخص حضرت ثامن الحجج(علیهم السلام) به پايان رسيد.

معرفی كتاب «حضرت ماه»؛

مروري برشخصيت، سيره وانديشه هاي ناب رهبر انقلاب؛

از شخصیت‌شناسی تا دائرة‌المعارف اندیشه‌ای

کتاب حضرت ماه با موضوع مروری بر شخصیت، سیره و اندیشه های ناب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالي) تالیف شده است که از سال ۱۳۸۵با تحقيق وپ‍ژوهش گسترده آغاز گشته و در طی ۹ سال با عنايت پروردگار متعال و بالاخص حضرت ثامن الحجج(علیهم السلام) به پايان رسيد.کتاب حضرت ماه با موضوع مروری بر شخصیت، سیره و اندیشه های ناب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالي) تالیف شده است که از سال 1385با تحقيق وپ‍ژوهش گسترده آغاز گشته و در طی  9 سال با عنايت پروردگار متعال و بالاخص حضرت ثامن الحجج(ع) به پايان رسيد.
کتاب حضرت ماه با موضوع مروری بر شخصیت، سیره و اندیشه های ناب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالي) تالیف شده است که از سال ۱۳۸۵باتحقيق وپ‍ژوهش گسترده آغاز گشته و در طی  نه سال با عنايت پروردگار متعال و بالاخص حضرت ثامن الحجج(علیهم اسلام) به پايان رسيد. 
این کتاب که متبرک به تقریظ نماينده محترم ولي فقيه در استان اردبيل حضرت آيت‌الله عاملي می‌باشد به قلم عظیم الیاسی به رشته تحریر در آمده و در چهار بخش شخصیت امام خامنه‌ای، اصول سیره‌اي امام خامنه‌ای، امام خامنه‌ای در بیان دیگران و اندیشه‌های امام خامنه‌ای تالیف گردیده است.
بخش اول این کتاب به زندگینامه امام خامنه ای از تولد تا کنون مطالبی به صورت جامع و مجمل ذکر گردیده است.
بخش دوم این کتاب نسبت به تبیین دیدگاه ایشان نسبت به مسایل مختلف در دو قالب سيره فردي ـ خانوادگي و اجتماعي ـ مديريتي از زبان شخصیت های مورد وثوق کشوری و بین المللی پرداخته شده است. سعي نويسنده برآن بوده كه بيان سيره ها به صورت منظم و هدفمند به مخاطب ارائه شود.
بخش سوم این کتاب كه با عنوان «رهبري در بيان ديگران» می باشد، از دو ديدگاه به این مطلب می پردازد. درنگاه دوستان از ديدگاه افرادي مثل حضرت امام (ره)، مراجع عظام و افراد مورد وثوق جامعه عنوان گرديده و در نگاه «حديث ديگران»، بيشتر از نگاه سياستمداران و انديشمندان و شبكه‌هاي رسانه اي معروف در جهان بیان شده است. 
بخش چهارم کتاب که حاوی اندیشه های حضرت آقا در موضوعات مختلف و متعدد می باشد. در این بخش سعی شده تا به تمامی ابعاد اندیشه‌ای ایشان به صورت دائره المعارفی و الفبایی پرداخته شود تا مخاطبين با آسانترين روش درباره مطالب مورد نظر با انديشه هاي حضرت آقا آشنا شوند.
این بخش از کتاب که با انجام ساعت‌ها کار موشکافانه و دقیق روی فرمایشات در طول دوران رهبری رهبر معظم انقلاب تدوین گردیده، سعی شده تا بهترین و جامع ترین سخنان در خصوص مفاهیم کلیدی را برای مخاطبان محترم گردآوری نماید.
آيت الله دكتر سيدحسن عاملي در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «اين مجموعه بانگاهي موضوعي ،به زندگي افكار وانديشه هاي نوراني ونفيس اين شخصيت با عظمت، خدمت شاياني به اهل تحقيق كرده و مرجعي ماندگار آفريده است.»
کتاب حاضر بالغ بر ۵۰۰ صفحه تالیف گردیده و دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ناشر این کتاب می باشد که در پایان تعدادی عکس منحصر بفرد در خصوص مقام معظم رهبری گردآوری و چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *