معرفی کتاب«ارتش سری روشنفکران» |پیوند تاریخ، جاسوسی و علوم انسانی

خانه / کتابخانه / معرفی کتاب«ارتش سری روشنفکران» |پیوند تاریخ، جاسوسی و علوم انسانی

چنانکه نویسنده در مقدمه خود توضیح داده، «ارتش سری روشنفکران» براساس یک «متدولوژی تاریخ‌نگاری» تازه در زمینه «تاریخ سری» و پیوند آن با «تاریخ اندیشه‌ها» نوشته شده و روایت ناگفته‌هایی از تاریخ سیاسی معاصر ایران و نیمه پنهان کارگزاران «فتنه سبز» و علوم انسانی سکولار است.

کتاب «ارتش سری روشنفکران» تألیف «پیام فضلی‌نژاد»، اردیبهشت سال 91 از سوی «دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان» شد که اکنون این کتاب برای هشتمین بار در آستانه چاپ قرار دارد.

«ارتش سری روشنفکران» جلد اول از مجموعه‌ای 3 جلدی با عنوان «تاریخ اندیشه سیاسی معاصر» است که پیام فضلی‌نژاد در مقدمه کتاب «ارتش سری روشنفکران» درباره آن اینگونه توضیح داده است؛ این کتاب براساس یک «متدولوژی تاریخ‌نگاری» تازه در زمینه «تاریخ سری» و پیوند آن با «تاریخ اندیشه‌ها» نوشته شده و روایت ناگفته‌هایی از تاریخ سیاسی معاصر ایران و نیمه پنهان کارگزاران «فتنه سبز» و علوم انسانی سکولار است.

این کتاب ضمن بازخوانی سیاست‌های سرمایه‌داری در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، به نیمه پنهان زندگی و حرفه عوامل سرویس‌های جاسوسی غرب در حوزه علوم انسانی، مطبوعات، ترجمه، نشر و کتاب و غیره می‌پردازد و کوشیده است تا به این موضوع از زاویه بحث‌هایی که رهبر معظم انقلاب پس از «فتنه پس از انتخابات ریاست ‌جمهوری در سال 1388» در حوزه «علوم انسانی غربی» ارائه دادند، وارد شود.

 

کتاب «ارتش سری روشنفکران» شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم: سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و غیره است.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *