معرفی کتاب از دیار حبیب

معرفی کتاب از دیار حبیب

از دیار حبیب، روایت پایمردی پیرمردی عاشق در راه امامی صادق و رنج نامه ای از دل خسته و تنهای حبیب و بازگویی تنهایی های امام حسین علیه السلام است

معرفی کتاب از دیار حبیب

نام کتاب:از دیار حبیب

ناشر:سیدمهدی شجاعی

معرفی کتاب از دیار حبیب

معرفی کتاب:

یکی از نویسندگانی که حضور پررنگی در عرصه ادبیات عاشورایی دارد، سیدمهدی شجاعی است. او به ویژه در کتاب «از دیار حبیب»، به شخصیت حبیب ابن مظاهر با نثری شاعرانه می پردازد و با بیانی احساسی، به مرثیه سرایی درباره هر کدام از شخصیت های حاضر در عرصه عاشورا می پردازد. این کتاب، روایتی ساده و صمیمی از چگونگی پیوستن حبیب ابن مظاهر به سپاه امام حسین علیه السلام و شرحی از شهادت اوست.

از دیار حبیب، روایت پایمردی پیرمردی عاشق در راه امامی صادق و رنج نامه ای از دل خسته و تنهای حبیب و بازگویی تنهایی های امام حسین علیه السلام است. این نوشتار، مقتلی جان سوز از حبیب حسین، حبیب ابن مظاهر است که پایمردی های این یار وفادار امام حسین علیه السلام را در دَه نگاه و روایت عاشقانه، به تصویر می کشد و حرف های قلب خسته و شرحه شرحه حبیب را در آیینه واژگان، شرح می دهد. «پدر، عشق و پسر» کتابی دیگر است که در آن سیدمهدی شجاعی نگاهی دیگر به کربلای حسین علیه السلام دارد؛ نگاهی مستند و نو و سرشار از واقعیت هایی که هرچه پیش می رود، عظمت اندوه حسین علیه السلام را بیشتر بازمی نمایاند. این نوشتار، نگاهی به قامت پرسوز سرو زندگانی امام حسین علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام است؛ نگاهی از پنجره یک چشم نجیب و پرراز؛ نگاهی از چشمان یک اسب؛ «سوار من، دلاور من، علی اکبر، از من فرود آمد و بال بر زمین گسترد؛ تا پاهای به پیشواز آمده پدر را ببوسد. امام نیز با همه عظمتش، بر زمین نزول کرد و دو دست به زیر بغل های پسر برد و او را ایستاند و در آغوش گرفت»

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *