اصول عقاید - معاد

معرفی کتاب | اصول عقائد – معاد

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | اصول عقائد – معاد

معرفی کتاب اصول عقائد (معاد) به قلم حجت الاسلام قرائتی از مجموعه کتاب های جوانان که توسط نشر موسسه درس هایی از قرآن به چاپ رسیده است می پردازیم. در ادامه بخش هایی از این کتاب تقدیم شما می گردد.

معرفی کتاب | اصول عقاید – معاد

هیات؛ مشکل‌تر از کتاب نوشتن، رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است؛ این خیلی مهم است. این هنر و دقّت لازم دارد، ظرافتهایی دارد که بایستی بتوانید اینها را وارد ذهن اینها بکنید. «امام خامنه ای – ۱۳۹۵/۰۹/۱۵»

پایگاه اطلاع رسانی هیأت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت کتاب و کتابخوانی همچنین ارائه سیر مطالعاتی مدون به شما همراهان همیشگی سایت هیأت مطالبی مجموعه مطالب با همین مضمون برای شما تهیه دیده است.

در این بخش به معرفی کتاب اصول عقائد (معاد) به قلم حجت الاسلام قرائتی از مجموعه کتاب های جوانان که توسط نشر موسسه درس هایی از قرآن به چاپ رسیده است می پردازیم. در ادامه بخش هایی از این کتاب تقدیم شما می گردد.

اصول عقاید - معاد
اصول عقاید – معاد

مسئله معاد از نظر اهمیت، بعد از مسئله توحید مهمترین مساله دینی و اسلامی است. پیامبران (و بالخصوص از آنچه که از قرآن کریم درباره پیامبر اکرم استفاده می شود) آمده اند برای اینکه مردم را به این دو حقیقت مومن و معتقد کنند یکی به خدا و دیگر به قیامت.

مساله معاد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برای یک مسلمان ایمان‌به آن لازم است، یعنی در ردیف مسائلی نیست که چون از ضروریات اسلام است و ایمان به پیغمبر ضروری است، پس ایمان به آن هم به تبع ایمان به پیغمبر ضروری است. ما بعضی چیزها داریم که باید به آنها معتقد بود .

به این معنا که اعتقاد به آنها از اعتقاد به پیغمبر منفک نیست. باید به این معناست نه به معنی تکلیف. به معنی این است که انفکاک پذیر نیست که انسان به پیغمبر و اسلام، ایمان و اعتقاد داشته باشد ولی به این مسئله ایمان نداشته باشد.

یکی از مهم ترین اصول دین ما مساله معاد است. پیچیدگی های این مسئله و تفصیل مراتب و مراحل آن باعث می‌شود که گاهی در بیان معارف مرتبط با امر معاد نویسندگان دچار تکلف گویی و اطناب شده و فهم مطلب را برای مخاطب سخت می‌کند.

از جمله کتبی که برای عامه مخاطبین تالیف شده و نگاهی تحلیلی به مساله معاد دارد، کتاب معاد از مجموعه اصول عقاید تالیف حجت الاسلام قرائتی است که در صدد بیان روان و ساده ای از این واقعیت در عالم وجود است مولف در این کتاب مراحل انتقال انسان از این عالم به عالم دیگر را با بیانی دقیق ذکر کرده و تصویری گویا از این واقعیت را پیش روی مخاطب قرار داده و او را با عالم پس از مرگ آشنا می نماید فلذا می‌توان گفت که مخاطب این اثر اهل مطالعه هستند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *