معرفی کتاب بدرقه جان| سیری در زندگانی حضرت علی اکبر(علیه السلام) + دریافت

خانه / چندرسانه ای / معرفی کتاب بدرقه جان| سیری در زندگانی حضرت علی اکبر(علیه السلام) + دریافت

بر اساس این گزارش، بدرقه جان به واکاوی ولادت تا فضایل و کرامات حضرت علی اکبر(علیه السلام) در قالبی ساده و شیوا می پردازد.

مباحثی مانند ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام)، کنیه های و القاب حضرت(علیه السلام)، دیدگاه های مورخان درباره مادر حضرت علی اکبر (لیلا)، پسر امام حسین(علیه السلام) در جریان واقعه کربلا و همچنین شباهت های حضرت علی اکبر(علیه السلام) به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در این اثر بررسی شده اند.

یکی از مباحث مهم این کتاب درباره واقعه روز عاشورا است، همچنین فصاحت و بلاغت حضرت علی اکبر(علیه السلام) در روز عاشورا در این کتاب بررسی و تشریح شده است.

در مقدمه این اثر می خوانیم:«یکی از قهرمانان کربلا، فرزند رشید امام حسین(علیه السلام)، حضرت علی اکبر(علیه السلام) است. او که در خَلق و خُلق و منطق به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می ماند.

رازدار لحظه های خلوت پدر، با نگاهی که مهر محمدی(صلی الله علیه و آله) را به یاد می آورد، و با قامتی به بلندای اندیشه علوی(علیه السلام). در این اثر کوشیده شده، تا با این قهرمان دلیر آشنا شوید.»

بدرقه جان، از سوی واحد پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران گردآوری شده است و در شمارگان دو هزار جلد، از سوی این انتشارات منتشر شده است.

10677

pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *