کتاب جشن حنابندان

معرفی کتاب| جشن حنابندان

«جشن حنابندان» اثر محمد حسین قدمی شامل دو گزارش از عملیات کربلای 5 و بیت المقدس 4 در مناطق جنوب و غرب کشور است. گزارش اول که از آذر سال 1365 شروع می‏شود و تا 9 بهمن ماه همان سال ادامه دارد 127 صفحه از کتاب را در برمی گیرد. این گزارش با ذوق و علاقه شخصی نویسنده و در طول عملیات کربلای 5 نوشته شده است. مقطع زمانی آغاز گزارش دوم، یکم آذر سال 1366 است و تا 13 فروردین سال 1367 ادامه مییابد.

جشن حنابندان
جشن حنابندان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزگاری که کتاب و کتابخوانی جایگاه خاصی در زندگی روزمره افراد ندارند و این یار مهربان با کم لطفی و بی مهری های بسیاری مواجه است، انسان های بزرگ و گرانبهایی هم یافت می‌شوند، که مقام کتاب را ارج نهاده و دوستی با آن را برای هر چه بهتر شدن زندگی و کمال بشری توصیه می کنند که از جمله این بزرگان می‌توان به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خامنه‌ای اشاره کرد.

گزارش دوم مربوط به عملیات بیت المقدس 4 و در مناطق غربی کشور و بخشی از خاک عراق است (از جمله حوادث مربوط به بمباران شیمیایی حلبچه) که به سفارش سید مرتضی آوینی و برای مجموعه روایت فتح نوشته شده است. نویسنده هر دو گزارش را از میان خاطرات رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم گردآوری کرده است. در این کتاب از نحوه برخورد رزمندگان ایرانی با اسرای عراقی و دیدار از حلبچه و ابراز انزجار و تنفر مردم عراق از صدام در سال‌های جنگ، خاطراتی جذاب و خواندنی نوشته شده است. این کتاب در سال 1391 توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار شد.

متن تقریظ امام خامنه ای برای این کتاب:
«بسم الله الرحمن الرحیم ـ روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضایی عطرآگین و مصفّا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خواننده خود عطا میکند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم برآن قطره عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است، و هم بر آن دست قدرتی که نقشی چنان بدیع و یکتا بر صفحه تاریخ معاصر پدید آورده و صحنه‌هایی که افسانه وار از ذهن و چشم بشر این روزگار بیگانه است، در واقعیت زندگی این نسل از ملت ایران نقش زده است.

له الحمد حمد الحامدین ابد الآبدین. بیشتر فضیلتهایی که تاریخ انسان را زیور بخشیده و آرایش داده و مشعل و راهنمای افراد بشر شده است محصول لحظه‌ی پرباری از زندگی یک یا چند انسان است، صبر، زهد، امتناع، گذشت، شجاعت، صدق، ایثار،..و همه فضائل بشر که در سرگذشت او میبینیم از این قبیل است.

هزاران لحظه‌ی پربار در هر روز و شب حماسه‌ی هشت ساله‌ی ملت ایران مکنون است و هر که با نگاهی هنرمندانه آنها را ببیند و با قلمی هنرمندانه آن را ثبت و ماندگار کند و پیش از اینها، با توفیقی الهی به این همه دست یافته باشد، مشعل رهروان معراج انسانی را جانمایه و فروغ بخشیده است، و این کتاب و نویسنده‌اش در آن زمره‌اند.»

به کانال هیات رزمندگان اسلام بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *