معرفی کتاب | حسن بن علی امام عسکری (علیه السلام)

خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسن عسکری (علیه السلام) / معرفی کتاب | حسن بن علی امام عسکری (علیه السلام)

مسائل مقدمه سازی برای غیبت و تولد امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز به طور ویژه در این کتاب به آن پرداخته شده است

حسن بن علی امام عسکری (علیه السلام)

نویسنده:مرضیه محمدزاده

انتشارات:دلیل ما

خلاصه ی کتاب:

کتاب حسن بن علی امام عسکری (علیه السلام) تألیف مرضیه محمدزاده کتابی است در راستای معرفی شخصیت و زندگی امامی که در یکی از بدترین و حساس ترین شرایط موجود در عصر ائمه زندگی می کرده است.

اثر حاضر با رویکردی تاریخی و با استفاده ازمدارک مهمی که در تاریخ موجود بوده، نگارش شده و همچنین نگارنده در این کتاب به بررسی سیره ی امام حسن عسکری (علیه السلام) و نحوه ی تعامل ایشان با حکومت های جور عباسی پرداخته است و اتفاقاتی که در این زمان رخ داده بود را با نگاهی تحلیلی برای مخاطبین عرضه کرده است.

یکی از مسائل مهمی که نویسنده در این کتاب به آن پرداخته، بحث ارتباط های امام با شیعیان و بحث وکالت است که در آن زمان حضرت به جهت ارتباط بیشتر با شیعیان و ترویج دین ناچار به برقرار ارتباط حتی به صورت مخفی بودند و این موضوع از مباحثی که به طور مفصل در این کتاب به آن رسیدگی شده است.

مسائل مقدمه سازی برای غیبت و تولد امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز به طور ویژه در این کتاب به آن پرداخته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *