معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی علیه السلام(2)

معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی علیه السلام(2)

خانه / قرآن و عترت / عترت / کتابخانه عترت / معرفی کتاب در باب زندگانی امام هادی علیه السلام(2)

کتاب «موسوعه کلمات الامام الهادی علیه السلام» حاصل پژوهش جمعی از محققان حوزه علمیه قم است که از لابلای اوراق منابع تاریخی و تفسیری و حدیثی شیعه و سنی، به جمع آوری، مقابله و تدوین مجموعه بیانات نورانی امام هادی علیه السلام پرداخته اند. این اثر، ترجمه آن کتاب است که به همراه متن اصلی روایات ارائه شده است

فرهنگ جامع سخنان امام هادی

نویسنده:صمد جودتی

ناشر:پژوهشکده باقرالعلوم

توضیح کتاب:

زمان امام هادی النقی علیه السلام همچون دیگر امامان معصوم، درگیر مشکلات عمیق اعتقادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی بوده است. اما علیرغم خفقان گسترده ای که در جامعه حاکم بوده است، ایشان با تدابیر ظریف و حکیمانه شان تشیع را مدیریت کردند تا به زمانه ما برسد.

کتاب «موسوعه کلمات الامام الهادی علیه السلام» حاصل پژوهش جمعی از محققان حوزه علمیه قم است که از لابلای اوراق منابع تاریخی و تفسیری و حدیثی شیعه و سنی، به جمع آوری، مقابله و تدوین مجموعه بیانات نورانی امام هادی علیه السلام پرداخته اند. این اثر، ترجمه آن کتاب است که به همراه متن اصلی روایات ارائه شده است.

کتاب ذیل ۴ بخش کلی عقاید، احکام، اخلاق، دعاها تدوین شده است. بیانات آن حضرت در موضوعات مختلفی همچون: علم خداوند به موجودات، جبر و تفویض، تفاوت ایمان و اسلام، معجزات متعدد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، مباحث گوناگون تفسیری، معارف امامتی اهلبیت علیهم السلام، توبه نصوح، نماز شب، مال حرام و بسیاری از موضوعات دیگر در این کتاب نقل شده است.

پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *