معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

روزهای فاطمه سلام الله علیها دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد صفایی حائری و در آن به دو شکل حمایت فاطمه سلام الله علیها از ولیّ خدا و احقاق حق علی علیه السلام به صورت مختصر و مفید توضیحی آمده است.

معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

هیات: این نوشتار به شرح دعاهای حضرت زهرا سلام الله علیها در روزهای هفته پرداخته و نشان داده که چطور با توجه به مفردات و ترکیب و روابط و فضایی که جمله ها در آن شکل می گیرد، روشی به دست می آید که زمینه ساز تامل در همین جملات به ظاهر ساده می گردد. و همچنین به مباحثی در زمینه های: رحمت، رزق، شکر، افتقار، غنا و تعفف، فلاح و نجاح و صلاح، عبادت و عبودیت، محیط ها و موضع گیری ها، حفاظت و ستر، هدایت و تقوا، قرب و وجاهت، رویت و لقاء و رضایت و اخلاص و محبت و. . . پرداخته و زمینه هایی را برای تامل بیشتر فراهم آورده.

معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا
معرفی کتاب | شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا

روزهای فاطمه سلام الله علیها دست نوشته ای است مختصر از مرحوم استاد صفایی حائری و در آن به دو شکل حمایت فاطمه سلام الله علیها از ولیّ خدا و احقاق حق علی علیه السلام به صورت مختصر و مفید توضیحی آمده است. در قسمت دوم این کتاب به شرحی از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه(خطبه فدک)، پرداخته شده است. در این قسمت، از زیبایی و قدرت و پیام و ارتباط و انسجام این خطبه، نمونه هایی آورده شده و نشان داده شده که تفاوت این خطبه با خطبه هایی که از فصحاء و بلغای عرب مثل: صهبان وائل و غیره، نقل می کنند، چقدر زیاد است و مقایسه ها، مع الفارق. البته این قسمت از مجموعه نوارهای ایشان در دهه محرم سال 1378، بعد از پیاده کردن و تحقیق کامل، تهیه و تنظیم و به صورت نوشتاری درآمده که خدمتتان عرضه می شود. در این کتاب این عناوین به چشم می خورد: روزهای فاطمه، تربیت رسول، وضعیت عرب قبل از بعثت، تحولات بعد از رحلت رسول، فقه فاطمه سلام الله علیها، عوامل اعراض از رسول، انصار در نگاه فاطمه سلام الله علیها ، جایگاه گفت و گوی تمدن ها، فدک از اموال فاطمه سلام الله علیها و. . .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *