معرفی کتاب چراغ هدایت، پاسخ به پرسش هایی درباره اربعین

معرفی کتاب چراغ هدایت، پاسخ به پرسش هایی درباره اربعین

خانه / قرآن و عترت / عترت / کتابخانه عترت / معرفی کتاب چراغ هدایت، پاسخ به پرسش هایی درباره اربعین

«جایگاه اربعین امام حسین علیه السلام از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاريخی ‌وفاداران به آن حضرت شناخته شده بوده است‌. اهمیت اربعین حسینی به خاطر آن است كه در این روز، یاد شهادت امام حسین عليه السلام زنده شد و پرچم پیام شهادت كربلا در این روز برافراشته گردید

معرفی کتاب چراغ هدایت، پاسخ به پرسش هایی درباره اربعین

این کتاب به کوشش «رحمت الله ضیائی» و «مجتبی باقری» از فضلای حوزوی تالیف شده است. این دو نویسنده با استناد به منابع مختلف، به 22 پرسش درباره اربعین حسینی پاسخ داده اند. 

در مقدمه این اثر درباره اهمیت اربعین آمده است: 

«جایگاه اربعین امام حسین علیه السلام از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاريخی ‌وفاداران به آن حضرت شناخته شده بوده است‌. اهمیت اربعین حسینی به خاطر آن است كه در این روز، یاد شهادت امام حسین عليه السلام زنده شد و پرچم پیام شهادت كربلا در این روز برافراشته گردید.

معرفی کتاب چراغ هدایت، پاسخ به پرسش هایی درباره اربعین

از سوی دیگر، دشمن نیز در طول تاریخ برای خنثی سازی اين مراسم عظبم، برنامه‌های مختلفی مانند تخریب، تهدید و تحریف و … را در دستور كار خود قرار داده است و به‌ خصوص در سال‌های اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود به حربه‌ای خطرناک‌تر روی آورده و آن، ایجاد شبهه و تردید در اذهان و قلوب پاک درباره مراسم باشكوه اربعین حسینی است.

از‌ این‌ رو وظیفه همه فرهیختگان و اندیشوران جهان تشیع است كه با تمام توان به مقابله علمی با اين حربه خطرناك برخاسته و با پاسخ‌های متقن و محكم به سئوالات و شبهات در مورد اين حماسه و حادثه بی‌نظیر، راه هر گونه تردیدافكنی را سد كنند.»

«چراغ هدایت» به همت گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت، وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زيارت و توسط «مؤسسه فرهنگی هنری مشعر» در 100 صفحه و 1000 نسخه منتشر شده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *