معرفی کتاب| کتاب آخرالزمان در ادیان ابراهیمی

معرفی کتاب| کتاب آخرالزمان در ادیان ابراهیمی

خانه / انتظار و مهدویت / کتابخانه مهدویت / معرفی کتاب| کتاب آخرالزمان در ادیان ابراهیمی

کتاب «آخرالزمان در ادیان ابراهیمی» نوشته محمدرضا مجیری قم ویژه طلاب و دانشجویان به بازار نشر عرضه شده است.

معرفی کتاب| کتاب آخرالزمان در ادیان ابراهیمی

کتاب «آخرالزمان در ادیان ابراهیمی» نوشته محمدرضا مجیری قم ویژه طلاب و دانشجویان و به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه‌الشریف منتشر شده است.

 

بنابر این گزارش، نویسنده در پیش‌گفتار کتاب خویش ابزارهای فهم بشر را عقل، تجربه و کشف و شهود عرفانی می‌نویسد و سپس با طرح علم فلسفه‌ تاریخ به این می‌پردازد که حتی اگر ما تمام مسائل تاریخی را به صورت قواعد درآورده و تحلیل کنیم، نمی‌توانیم به صورت قطعی در مورد آینده بشریت نظر دهیم بلکه نهایتاً توانایی این را خواهیم داشت که قضایای شرطیه برای آینده ترسیم کنیم. سپس از وحی به عنوان ابزار الهی شناخت یاد می‌کند و می‌گوید تنها راه قطعی شناخت آینده‌ بشریت وحی است.

همانطور که از عنوان کتاب مشخص است نویسنده درصدد بررسی جامع ادیان الهی و کشف مفهوم آخر‌الزمان در تمامی ادیان الهی یا به عبارت دیگر ادیان ابراهیمی با توجه به کتب مقدس آنان است، زیرا تا کنون کمتر توجهی نسبت به بررسی آخرالزمان در کتب مقدس ادیان الهی شده‌ است. از این رو عنوان کتاب کاملا مطابق با محتوای کتاب است.

با بررسی کتب این ادیان متوجه می‌شویم که همه‌ آنها بعد از ترسیم ظلم و حوادث ناگوار آخرالزمان به برپایی نظامی احسن که در آن نظم الهی مستقر است نه حکم بشری، بشارت می‌دهند. نویسنده در مقدمه می‌نویسد: برای نمونه در عهد عتیق، برقراری سعادت و عدالت در سرتاسر جهان پیش‌بینی شده‌است که به وسیله‌ ماشیح محقق می‌شود. در عهد جدید نیز مکاشفه یوحنا به طور کامل به حوادث ناگوار آخر‌الزمان اختصاص یافته و در پایان آن، به برقراری صلح و آرامش جهان تحت حاکمیت مؤمنان اشاره شده‌است.

نویسنده برای درک بیشتر مخاطبان هم پیش‌گفتار و هم مقدمه را نگاشته‌است که هردوی اینها به خواننده کمک می‌کند تا فضای اصلی و ایده‌ نویسنده را متوجه‌شده و مطالب کتاب را بهتر درک‌کند.

گفتنی است، این کتاب با قیمت 40 هزار ریال به بازار نشر عرضه شده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *