معرفی 6 کتاب خواندنی پیرامون حضرت علی اکبر علیه السلام

این کتاب اثر قلم زیبا و دلنشین «سید مهدی شجاعی» است که انتشارات «نیستان» آن را در 87 صفحه منتشر کرده است.

معرفی 6 کتاب خواندنی پیرامون حضرت علی اکبر علیه السلام

1ـ پدر، عشق و پسر

این کتاب اثر قلم زیبا و دلنشین «سید مهدی شجاعی» است که انتشارات «نیستان» آن را در 87 صفحه منتشر کرده است.

کتاب «پدر، عشق و پسر» فرازهایی از زندگی حضرت علی اکبر (علیه السلام) به تصویر کشیده می شود. وقایع از زاویه ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می شود و مخاطب راوی در داستان، «لیلی بنت ابی مرّه» مادر گرامی حضرت علی اکبر (علیه السلام) است.

فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه ای از زندگی حضرت علی اکبر (علیه السلام) را روایت می کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد.

هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده گانه نمایانده می شود، در انتهای هر مجلس به گونه ای به واقعه ی کربلا مربوط و منتسب می شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می کند.

خواندن « پدر، عشق و پسر» خلوت تان را زیبا و عاشورایی خواهد کرد.

2ـ بدرقه جان

کتاب «بدرقه جان، سیری در زندگانی حضرت علی اکبرعلیه السلام» از سوی «واحد پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران» در 94 صفحه گردآوری و در شمارگان دو هزار جلد، از سوی این انتشارات منتشر شده است.
بدرقه جان به واکاوی ولادت تا شهادت و فضایل و کرامات حضرت علی اکبر(علیه السلام) در قالبی ساده و شیوا می پردازد. مباحثی مانند ولادت حضرت علی اکبرعلیه السلام، کنیه های و القاب حضرتعلیه السلام، دیدگاه های مورخان درباره مادر حضرت علی اکبر (لیلا)، پسر امام حسینعلیه السلام در جریان واقعه کربلا و همچنین شباهت های حضرت علی اکبرعلیه السلام به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این اثر بررسی شده اند.

3ـ یوسف لیلی

این کتاب را که با زیر عنوان «مروری بر احوالات حضرت علی اکبر علیه السلام» منتشر شده، «محمدرضا راضی» به رشته تحریر درآورده است. انتشارات «سپید برگ» نیز آن را در 128 صفحه و با تیراژ 2000 نسخه برای اولین بار در سال 1391 به بازار عرضه کرده است.

این کتاب از ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) شروع می‌شود و پس از شرح شهادت و مدفن وی به ویژگی‌های شخصیتی ایشان می‌رسد. بخش اعظمی از کتاب هم به شرح واقعه کربلا و ماجراهای مربوط به ایشان است.

4ـ حضرت علی اکبر از ولادت تا شهادت

این کتاب که اثر مشترک آقایان «سعید و لطیف راشدی» است، شامل 35 موضوع از زندگانی سراسر برکت حضرت علی اکبر (علیه السلام) می باشد که نشر «پیام علمدار» آن را روانه بازار کرده است.

این کتاب از مجموعه دایرة المعارف اهل بیت (علیهم السلام) است که حاوی زندگی‌ نامه و معرفی حضرت علی اکبر (علیه السلام) می‌باشد که با استناد به منابع تاریخی، روایی و مقاتل شیعه، سامان یافته است.

این کتاب ضمن معرفی پدر و مادر حضرت علی اکبر (علیه السلام)، زندگی‌ نامه ایشان از زمان ولادت تا قبل از شهادت و چگونگی شهادتش در کربلا را مورد بررسی قرار داده و در آن علاوه بر اشاره به اسامی و القاب وی، صفات و ویژگی‌های شان تشریح شده است.

5- علی اکبرعلیه السلام ؛ بهترین الگوی جوانان

کتاب «علی اکبرعلیه السلام؛ الگوی جوانان» نوشته «حجت الاسلام جواد محدثی» است که از سوی موسسه «بوستان کتاب» منتشر و روانه بازار نشر شد.

این اثر که یازدهمین کتاب از مجموعه کتاب های «آشنایی با اسوه ها» به حساب می آید، درصدد است با معرفی چهره های برجسته تاریخ صدر اسلام، جوانان را با الگوهای کمال و خودسازی آشنا کند.

در این اثر، با چهره با صلابت و ایمان حضرت علی اکبر (علیه السلام) آشنا می شویم که صحنه کربلا جلوه گاه رشادت و فداکاری او در راه حق و جهاد و شهادت در راه دین خدا بود و از آن شهید رشید، اسوه ای برای همه جوانان مسلمان به وجود آورد.

جوان و الگو، فرزند یقین، دودمان پاک، فضایل و مکارم، در کنار پدر، در شب عاشورا، عاشورا؛ روز حماسه، شهادت، مدفن و مزار، از زبان شاعران، عناوین سرفصل های کتاب حاضر را تشکیل می دهند.

6- آینه محمد صلی الله علیه و آله و سلم

این کتاب را که با زیر عنوان «فرازهایی از زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام» منتشر شده، «محمدباقر انصاری» به رشته تحریر درآورده است.

انتشارات «دلیل ما» این کتاب را در 64 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *