معنای ولایت فقیه تبعیت از نایب امام زمان(ارواحنافداه) است

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / معنای ولایت فقیه تبعیت از نایب امام زمان(ارواحنافداه) است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد گفت: معنای ولایت فقیه، تبعیت از نایب امام زمان (ارواحنافداه) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد گفت: معنای ولایت فقیه، تبعیت از نایب امام زمان (ارواحنافداه) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم احیای دومین شب از لیالی پرفضیلت قدر به همت هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان ارشد استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم معنوی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، نیمه خرداد را یادآور حماسه بزرگ شهدای 15خرداد و آغاز نهضت انقلاب اسلامی دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه به اهمیت و عظمت شب قدر اشاره کرد و با بیان اینکه برتری این شب برابر با هزار ماه است، افزود: فضیلت یک شب قدر برابر با حدود 83 سال عمر یک انسان است.

وی ادامه داد: شریعت راه ورود به دین خداست. خدا دینی جزء اسلام ندارد و  همین دین را برای انبیاء الهی همچون؛ ابراهیم، عیسی، موسی، و پیامبر اسلام قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، گفت: شرایع حالت تکمیلی دارند و چون حالت تکمیلی دارند، فردی که دین کامل را پذیرفته نمی تواند به دین قبلی برود. پیامبر اسلام، خاتم انبیاء و خاتم الادیان است.

وی با بیان اینکه خداوند ربّ عالم تکوین و تشریع است، افزود: پروردگار برای جهان بشریت، انبیاء را فرستاد و پس از انبیاء اوصیا را محل مراجعه مردم قرار داد و حضرت عیسی و حضرت موسی علیهم السلام هرکدام 12 نفر حواریون و وصی داشتند و پیامبر اسلام نیز 12 وصی بعنوان امام معرفی فرموده اند که در زمان غیبت امام معصوم(علیه السلام) باید غیرمجتهدین از ولی فقیه جامع الشرایط تبعیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ادامه داد: معنای ولایت فقیه، تبعیت از نایب امام زمان (ارواحنافداه) است و علت موفقیت ما نیز همین است.

وی با اشاره به نقش حضرت امام خمینی(ره) در مقابله و مبارزه با کاپیتولاسیون و استقبال عاشقانه مردم از نهضت امام (ره)، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند یاران من در گهواره ها هستند؛ و همین یاران خمینی(ره) بعد از 15سال به میدان آمدند و انقلاب آفریدند و همین یاران بودند که دفاع مقدس را رقم زدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن متجاوز بیفتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: به برکت نظام و لطف خدا و عنایت امام زمان و رهبری های حضرت امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده و کشورهای اطراف ما جزء عمق راهبردی نظام اسلامی شده اند.

وی، تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، عمق راهبردی نظام اسلامی گسترش یافته است و نظام و جوانان و شهدای ما در خارج از کشور نفوذ کرده اند .

یادآوری رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در طی 29سال پس از ارتحال حضرت امام(ره) و در شرایط مخاطره آمیز، پیشرفت قدرت دفاعی و امنیت بالای کشور که جزء مسئولیت های رهبر است، از دیگر بخش های سخنان خطیب مراسم 21رمضان در شهرکرد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به صفات بارز و شاخصه های حضرت علی علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: عدالت حضرت علی علیه السلام چنان بود که در بحث حفاظت از بیت المال مسلمین، تفاوتی بین برادر خود و دیگران نمی گذاشت .

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، تصریح کرد: عدالت را باید از حضرت علی علیه السلام بیاموزیم. هرچند کشور ما دارای رتبه بالای علمی در دنیاست؛ اما علم را هم باید از آن حضرت فراگیریم.

وی، شجاعت بی نظیر مولای متقیان را یادآور شد و  مهربان بودن، سیاست‌مدار بودن و مظلومیت را از دیگر شاخصه های حضرت امام علی (علیه السلام )  عنوان کرد که حتی تشییع جنازه ایشان مخفیانه صورت پذیرفت و تا سال 140هجری قبر این امام عزیز مخفی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و روند تولید و صادرات فرآورده های نفتی،  افزود: روزانه هشت میلیون بشکه نفت و گاز در کشور تولید می شود که تنها دو میلیون بشکه صادر می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ارزش این میزان تولید نفت و گاز سالانه 200 میلیارد دلار است که 75 درصد در داخل مصرف می شود و 25 درصد آن صادراتی است، که می توان این رقم را با صرفه جویی در مصرف داخل، تا 50 درصد افزایش داد.

وی افزود: این میزان مصرف انرژی در ایران با هیچ جای جهان قابل مقایسه نیست و اگر صرفه جویی در این مساله صورت گیرد، حدود 100 میلیارد دلار درآمد جدید عاید کشور می شود.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب از مسئولان و دولتمردان کشور تصریح کرد: دولتمردان  باید برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

گفتنی است: تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و مراسم قرآن به سر از دیگر برنامه های هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد در احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *