مقابله با استکبار توصیه قرآن است

خانه / استان ها / مقابله با استکبار توصیه قرآن است

%d9%86%da%a9%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%8541

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت:‌ تا زمانی که مستکبر وجود دارد مومن استکبارستیز نیز وجود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی با اشاره به مناسبت روز 20 آبان‌ماه، روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اظهار کرد: امروز علم در خدمت صلح و توسعه نبوده بلکه در جهت خدمت به مستکبران و قدرتمندان و در راستای جنگ و خشونت است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: علم باید در خدمت توسعه، صلح جهانی و بشریت بر روی یک مدار معین دینی به کار رود.

وی با اشاره به 14 آبان‌ماه روز فرهنگ عمومی بیان داشت: فرهنگ ما نشأت گرفته از دین و قرآن است و مردم باید در جامعه‌ای زندگی کنند که فضای فرهنگی آن عطرآگین و عاری از ضد ارزش‌‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر استکبارستیزی تصریح کرد: تا زمانی که مستکبر وجود دارد مومن استکبارستیز نیز وجود خواهد داشت و در مقابل جوامع مستکبر مقابله می‌کند؛ چرا که این امر بخشی از فرهنگ دینی مومن و تکلیف دینی او بوده که مردم در روز گذشته به خوبی نشان دادند که در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مقابله با استکبار، کفر و نفاق در قرآن کریم توصیه شده و در روز 13 آبان‌ما ه امسال علی‌رغم ترفندهای استکبار و واداده‌های درونی که در راستای القای کم‌رنگ شدن مسئله استکبارستیزی تلاش کردند و القا کردند که شعار مرگ بر امریکا باید رخت بربندد و این‌ها برای گذشته بوده و تعصب است، روز دانش‌آموز که برای دانش‌آموزان بود، مردمی شد.

وی گفت: دیروز طبقات مختلف مردم در جای جای کشور به صحنه آمده و نشان دادند که فرهنگ دینی و قرآنی ما فرهنگ مبارزه با ظلم و استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: برخی از افراد در جامعه دینی قرار دارند و جهاد و تلاش هم می‌کنند؛ اما پس از مدتی منحرف شده و از مصادیق کفر آن است که انسان پس از هجرت به دین خدا و پیامبر به سوی جاهلیت برود.

این مسؤل خاطرنشان کرد: تاکنون فعالیت‌های زیادی برای توسعه استان انجام شده که توسعه نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این امر قابل تقدیر است؛ اما استان وضعیت خوبی ندارد و باید تلاش شود با همدلی، همزبانی، وحدت و بهره‌مندی از امکانات و توان مسؤولان کشوری، استان را توسعه و در تراز یک استان درشان نظام قرار دهیم.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *