مقصد اين مسير بهشت است

خانه / مطالب و رویدادها / مقصد اين مسير بهشت است

مادري فرزند معلول خود را روي چرخ حمل مي‌كرد تا خود را به جمع زائران حسيني برساند، برقي در چشمان اين مادر موج مي‌زد كه گويي خستگي در وجود او و فرزندش جايي ندارد و زماني كه اين چرخ را به حركت در مي‌آورد تا خود را به حرم برساند گويي از زمين جدا شده و در آسمان‌ها قدم مي‌زند.

وقتي با زائران حسيني در طريق يا حسين عليه‌السلام هم‌قدم مي‌شوي و مي‌بيني كه برخي از زائران با چه سختي‌هايي در اين مسير قدم مي‌گذارند از خودت شرمنده مي‌شوي و مي‌گويي چه هدفي مي‌تواند اين جمعيت را اينگونه عاشقانه به خود جذب كند.
پيرمردي در مسير پياده‌روي با مشقت‌هاي فراوان و عصا زنان راه مي‌رفت و هر چند قدمي كه برمي‌داشت حتما بايد يك جا مي‌نشست، اگر پيرمرد در شهر خودش بود حتي نمي‌توانست يك مسير كوتاه را پياده برود ولي در طريق عشق با ذكر يا حسين عليه‌السلام سعي دارد خود را به بهشت برساند.
مادري فرزند معلول خود را روي چرخ حمل مي‌كرد تا خود را به جمع زائران حسيني برساند، برقي در چشمان اين مادر موج مي‌زد كه گويي خستگي در وجود او و فرزندش جايي ندارد و زمانيكه اين چرخ را به حركت در مي‌آورد تا خود را به حرم برساند گويي از زمين جدا شده و در آسمان‌ها قدم مي‌زند.
اگر در مسير عشق قدم بزني ممكن نيست بتواني به راحتي از كنار كودكاني كه همه تلاش خود را مي‌كنند تا تو از پذيرايي كه در سيني‌هاي خود دارند استفاده كني، عبور كني، كودكاني كه با دست‌هاي كوچك خود سخاوتمندانه همه بضاعت خود را براي زائران حسيني در طبق اخلاص گذاشته‌اند تا بخشي از خستگي‌هاي زائران مسير عشق را برطرف كنند.
پيرمردي در ميان جاده ايستاده و يك سيني خرما را روي سر خود گذاشته و به زائران تعارف مي‌كند و اشك مي‌ريزد و وقتي پسرش سيني را از او مي‌گيرد با همان حالت گريه شروع به سينه‌زدن مي‌كند و بلند بلند يا حسين يا حسين مي‌گويد.
كودكي به زور از زائران خواهش مي‌كرد تا بنشينند و پاهاي آن‌ها را ماساژ دهند، كساني كه در كنار او بودند چنان مشتاقانه پاهاي زائران را ماساژ مي‌دادند كه اشتياق آنها وصف نشدني است.
مسير عشق پير، جوان، زن، مرد و كودك نمي‌شناسد و هر كسي كه در اين مسير قدم مي‌زند و خدمت مي‌كند گرد و غبار طريق را براي خود افتخار مي‌داند و در اين مسير جايگاه اجتماعي مهم نيست؛ چرا كه دكتر و مهندس هيچ تفاوت و تعريفي ندارند.
در ميان عمودها، در عمود ۱۰۸۰ نيز خادماني موكبي هستند كه با افتخار زائران را دعوت مي‌كنند تا خدمات مختلف رفاهي، درماني و فرهنگي را به آنها ارائه دهند؛ اين موكب به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها اختصاص دارد و در آن خادمان بانوي كريمه با اخلاص و بدون هيچ چشم‌داشتي از زائران حسيني پذيرايي مي‌كنند.
مقصد اين مسير بهشت است و همه و همه در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند تا با خلوص نيت تمام به سمت بهشت حركت كنند و گوشه‌اي از اقتدار شيعيان را به نمايش گذارند به همين علت هر مجموعه و فردي با هر چيزي كه در اختيار دارد به ميدان آمده است…
منبع: حـوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *