ملاک برتری در اسلام، جنسیت نیست؛ بلکه عمل صالح، معیار برتری است

خانه / استان ها / ملاک برتری در اسلام، جنسیت نیست؛ بلکه عمل صالح، معیار برتری است

یکی از کارشناسان مذهبی گفت: در دین مبین اسلام، جنسیت ملاک عمل نیست؛ بلکه عمل صالح معیار برتری تمام بشریت است.

IMG_0537

یکی از کارشناسان مذهبی گفت: در دین مبین اسلام، جنسیت ملاک عمل نیست؛ بلکه عمل صالح معیار برتری تمام بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان استان چهارمحال وبختیاری؛سرکار خانم خاتمی، در جمع خواهران واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد در حسینیه امامیه این شهر، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را یکی از بهترین نمونه های الگوی زنان برشمرد و عنوان کرد: اولین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام، ایمان و تقوای ایشان بود و آن حضرت ، ایمان قلبی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم و دین اسلام داشت.

وی، افزود: دومین ویژگی حضرت خدیجه سلام الله علیها ، پاکدامنی و حیای وی بود. خدیجه کبری سلام الله علیها مظهر عفت در درجه اعلی بود و ایشان حتی در زمان و دوران مجردی که اعراب در فساد و فحشا بودند، هرگز خود را در موضع گناه قرار نداد و به همین دلیل در میان قبیله به طاهره یعنی (نجیب، پاکدامن) شهرت داشتند.

خاتمی، ادامه داد: وفاداری و ایثار از دیگر ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام است و آن حضرت در این خصوص الگوی همه زنان مسلمان می باشند.

وی، به حوادث و شرایطی که در صدر اسلام به وجود آمد اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها با امکانات و اموال و ثروتهایی که در اختیار داشت به یاری پیامبر و مسلمانان و دین مبین اسلام شتافت و نمونه بارز آن شعب ابی طالب بود، چرا که در این زمان مسلمانان اجازه هیچ نوع فعالیت اقتصادی نداشتند و آن حضرت غذا و امکانات را با توجه به نفوذی که در قبیله خود داشت به مسلمانان می رساند.

استاد حوزه، با اشاره به روایاتی که جهاد زن را خوب شوهرداری عنوان کرده، اظهار کرد: رسول خدا در این زمینه می فرمایند:” زن تا حق شوهرش را ادا نکند، حق خدای خویش را ادا نکرده است.”

خاتمی به زندگی 25ساله حضرت خدیجه با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم اشاره کرد و گفت: در این مدت، این بانوی گرانقدر، بهترین همدم، همفکر و یاور رسول گرامی اسلام بود و پیامبر اسلام با نگاه بر ایشان، تمام ناراحتی ها، خستگی ها و غم و عصه ها را فراموش می فرمود.

وی، در مقام و منزلت حضرت خدیجه سلام الله علیها تصریح کرد: همین بس که در شب معراج پیامبر، خدای متعال سلام خود را از طریق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم به ایشان می رساند و در هنگام وضع حمل و زایمان ایشان نیز، خداوند متعال، چهار زن بهشتی برای یاری وی می فرستد.

خاتمی در پایان به زمان وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره کرد و گفـت: ایشان با همه زحماتی که برای برپایی اسلام کشیده بودند، و از مال و ثروت خود در راه اسلام گذشته بودند، به فاطمه زهرا سلام الله علیها سفارش می کند که به پدرت بگو که خدیجه دستش خالی است و یک تکه از لباسهایش را همراه کفنم بگذارد.

گفتنی است: مدیحه سرایی در سوگ وفات این بانوی گرانقدر جهان اسلام، پایان بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *