ملت بصیر ایران اسلامی درحماسه 9دی با ولایت بیعت کردند

خانه / استان ها / ملت بصیر ایران اسلامی درحماسه 9دی با ولایت بیعت کردند

رابط خانه مداحان استان درششمین نشست خانه مداحان شهرکرد گفت:ملت و لایتمدار و بصیر ایران اسلامی درحماسه بزرگ 9دی با ولایت فقیه بیعت مجدد کردندو دشمنان را شکست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حمیدرضاتوسلی اعیاد ماه ربیع، آغاز امامت منجی عالم بشریت ،ولادت مسعود پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم وفرخنده میلادحضرت امام جعفرصادق علیه السلام وهفته وحدت را تبربک گفت.

وی به برنامه های اجراشده در محرم و صفر اشاره کرد و افزود:مداحان عزیز با حضور درجلسات و محافل سوگواری خامس آل عبا، قلوب محبان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام  را با احادیت و روایات خاندان پیامبر رحمت  صلوات الله علیه وآله وسلم و اشعار حماسی منقلب می کنند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان به برگزاری اجتماعات بزرگ در محرم و صفر اشاره کرد و گفت:با هماهنگی و همکاری مسئولین استان،شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان وشاعران آیینی و حضور پرشور آحاد مردم ولایتمدار امسال این اجتماعات”تاسوعا ،عاشورا،اربعین، 28صفر “با شکوهتر از سنوات گذشته درسطح استان برگزارشد و باتلاش ارزشمند رسانه ملی بخش های از این برنامه ها و مداحی مداحان استان از شبکه جهانبین و همزمان از سایر شبکه ها سیمای جمهوری اسلامی ایران  پخش شد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به ضبط وپخش مداحی به مناسبت های مختلف از صداوسیمای استان اشاره کردو  افزود:با هماهنگی به عمل آمده با مسئولین رسانه ملی استان به مناسبت های مختلف ازجمله:ماه مبارک رمضان، محرم و صفر برنامه های مداحی از ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ضبط و پخش شد و این برنامه همچنان ادامه دارد.

توسلی به آموزش مداحان اشاره کرد و گفت:ضمن راه اندازی مراکز آموزشی در شهرستانها با تدبیر ارزشمندبسیج مداحان کشور  به صورت هفتگی کلاس آموزش با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار می شود واین کلاس آموزشی از طریق ویدئو کنفراس همزمان در سراسر کشور پخش می شود که عزیزان مداح استان نیز روزهای یکشنبه هر هفته در شهرستانها خود از اساتید بهره مند می شوند.

رابط خانه مداحان استان چهارمحال وبختیاری ادامه داد:جلسات ماهیانه خانه مداحان نیز روزهای سه شنبه اول هر ماه در شهرکرد با حضور مداحان ارجمند در سه بخش مداحی حضار، آموزش (مقتل وشعر شناسی)و پاسخ به سوالات تشکیل می شود که امروز ششمین جلسه آن در حال برگزاری می باشدو در نظراست نظیر این برنامه بصورت ماهیانه در آینده نزدیک در سایر شهرستانها نیز برگزار شود.

توسلی افزود:جلسات خانه مداحان در دو ماه محرم و صفر به علت مجالس خانگی مداحان تشکیل نشد ولی از دیماه به صورت منظم روزهای سه شنبه اول هر ماه برگزار می شود..

وی به هفته وحدت اشاره کردوگفت:هفته وحدت به فرمان امام خمینی (ره) برای ایجاد اتحادو همدلی بین مسلمین نامگذاری شد و ازجمله خواسته‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی حفظ وحدت،جذب حداکثری ودفع حداقلی است .

توسلی وحدت باعث عزت، پیشرفت و قدرت روزافزون جهان اسلام دانست و اظهار داشت: مداحان  اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی در زمینه ایجاد وحدت نقش بسیار مهمی را دارند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان باتشکر از اقدامات ارزشمند مداحان در اداره محافل حسینی در محرم و صفر به حماسه 9دی اشاره کرد و با گرامیداشت این حماسه بزرگ گفت:ملت بصیر ایران اسلامی دراین روز با ولایت بیعت کردند و تومار فتنگران را درهم پیچیدند.

وی ادامه داد:کشورهای غربی برای برانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مدل های انقلاب رنگی سالها برنامه ریزی کردند و در داخل کشور هم فتنه گران هماهنگ با استکبار جهانی تلاش های وسیعی را انجام دادند، اما سیل خروشان مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی در سراسر کشور  با خلق حماسه ی 9دی ضمن خنثی سازی توطئه های دشمنان ، درس فراموش نشدنی به فتنه گرن و اربابان آمریکایی و اسراییلی شان دادند.

رابط خانه مداحان استان چهارمحال وبختیاری افزود:خیلی از افراد فریب غربی‌ها و عوامل آنها را خوردند و با هتک حرمت عزاداران حسینی ، مسجد آتش زدند.

وی ادامه داد: مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و شاعران آیینی به همراه با خیل مردم ولایتمدار سالروز حماسه 9دی ماه را گرامی خواهند داشت و خود را برای آزمون بزرگ حضور با بصیرت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مهیا می کنند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،مداحی مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و پاسخ به سوالات از دیگر برنامه های ششمین  نشست خانه مداحان استان بود.

تصاویر مربوط به این نشست را راهم از دریچه دوربین تماشا می کنیم…

عکس از: محمد مهدی توسلی

انتهای خبر/

گزارش تصویری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *