ممنوعیت پوشیدن روبنده در اماکن عمومی آلمان

خانه / مطالب و رویدادها / ممنوعیت پوشیدن روبنده در اماکن عمومی آلمان

جولیا کلوکنر، معاون رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان که آنجلا مرکل، صدراعظم این کشور نیز عضو آن است روز دوشنبه خواهان ممنوعیت استفاده از روبنده در اماکن عمومی آلمان شد.

به نقل از پایگاه خبری آی ۲۴ نیوز، جولیا کلوکنر، معاون رئیس اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان که آنجلا مرکل، صدراعظم این کشور نیز عضو آن است روز دوشنبه خواهان ممنوعیت استفاده از روبنده در اماکن عمومی آلمان شد.

وی در مصاحبه با روزنامه رینیشه پست آلمان گفت، برای من، روبنده «مظهر تفاوت مذهبی نیست، بلکه وسیله ای برای تنزل دادن تصویر یک زن است.» وی افزود، بر اساس قانون اساسی آلمان  مردان و زنان از ارزش برابر برخوردارند و «نگاه کردن به صورت افراد» نیز جزئی از فرهنگ یک جامعه آزاد است. این در حالی است که جنس اسپاهن، یکی دیگر از اعضای ارشد حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان نیز خواستار ممنوعیت استفاده از روبنده در آلمان شده است. وی در اظهاراتی مشابه سخنان هم حزبی خود گفت: «من نمی توانم بپذیرم که مردم به طور کامل پوشیده باشند و اجازه داشته باشند در اماکن عمومی تردد کنند.»

پوشیدن روبنده بر اساس قوانین آلمان جرم محسوب نمی شود، اما بر اساس قانون اساسی فدرال این کشور، مقامات ایالتی می توانند چنین محدودیت هایی را بر معلمان مدارس اعمال نمایند. از همین رو، نیمی از ۱۶ ایالت آلمان تاکنون استفاده معلمان از روبنده و روسری را ممنوع اعلام کرده اند. ایالت هسه آلمان نیز در سال ۲۰۱۱، پوشیدن روسری یا روبنده را برای تمام کارمندان دولت ممنوع کرد. فرانسه، با حدود ۵ میلیون مسلمان اولین کشور اروپایی بود که استفاده از روبنده یا نقاب را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد

در سال ۲۰۰۷، دولت هلند، نیز پوشیدن روبنده در مدارس و وسائل نقلیه عمومی را ممنوع ساخت. دولت بلژیک نیز در سال ۲۰۱۱، در قانونی مشابه، پوشیدن روبنده را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرده است. تشدید محدودیت ها بر نحوه پوشش مسلمانان در حالی است که آزادی عقیده و مذهب، یکی از حقوق مسلم و پذیرفته شده افراد بر اساس اسناد بین المللی حقوق بشری است و این حقوق در قوانین اساسی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به رسمیت شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *