مهرواره «هوای نو» را مردم برگزار و ما حمایت می‌کنیم | حجت الاسلام قمی

خانه / پیشنهاد ویژه / مهرواره «هوای نو» را مردم برگزار و ما حمایت می‌کنیم | حجت الاسلام قمی

حجت‌الاسلام قمی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش حامی و پشتیبان را در برگزاری مهرواره «هوای نو» برعهده دارد که در این زمینه عده‌ای دست به دست هم داده‌اند تا یک اتفاق مؤثر و رو به جلو، ذهنیت‌ساز و پیش‌برنده در حیات اجتماعی رقم بخورد.

مهرواره «هوای نو» را مردم برگزار و ما حمایت می‌کنیم | حجت الاسلام قمی

هیات: نشست مشترک گروه‌های داوری بخش‌های مختلف مهرواره «هوای نو»، عصر روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن تشکر از عوامل اجرایی مهرواره «هوای نو» گفت: این مهرواره یک پدیده اجتماعی است و نهاد اجتماعی مردم‌پایه باید برگزار کننده و پیش برنده آن باشد که امید است این شرایط استمرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، نقش حامی و پشتیبان را در برگزاری این مهرواره برعهده دارد و عده‌ای از فرهیختگان، اندیشمندان و صاحبان هنر دست به دست هم داده‌اند تا یک اتفاق موثر و رو به جلو، ذهنیت‌ساز و پیش‌برنده حیات اجتماعی رقم بخورد.

قمی عنوان کرد: تلقی این است که اگر پدیده هیأت جدی گرفته شود، گره‌های بزرگ ممکن است از جامعه باز شود و مسئله‌های زیادی از مردم حل شود، زیرا هیأت نهادهای دیرپایی هستند که همواره مرجع فایده بوده‌اند، امید است خداوند این توفیق را نصیب کند که به عنوان پشتیبان و حامیان «هوای نو»، خدمت خود را درست انجام دهیم تا اثرگذاری مناسب در شاخص و هدف گذاری در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشتاقانه و گام‌به‌گام فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم، افزود: ما در ناحیه پشتیبانی و حمایت از این مهرواره مصمم هستیم تا ان‌شاءالله این شجره طیبه موثر واقع شود.

مهرواره «هوای نو» را مردم برگزار و ما حمایت می‌کنیم | حجت الاسلام قمی

مردم به هیأت‌ها و تشکل‌های دینی رغبت دارند

حجت الاسلام مجید باباخانی، مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم گفت: هیأت‌ها و تشکل‌های دینی، سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که مردم به آنها رغبت دارند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مواجهه عمومی نسبت به این پدیده ارزشمند بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: ریشه هیأت، توسل به اهل بیت(علیهم السلام) است که از دل آن معرفتی حاصل می‌شود و حرکتی به وجود می‌آید که بسیاری از خدمات در دل آن دیده می‌شود. هدف مهرواره «هوای نو» که از چند سال گذشته کار خود را شروع کرده‌ این است که ظرفیت تشکل‌های دینی منحصر به محرم نیست، اگرچه این فعالیت‌ها در دهه محرم ارزشمند است اما جایی است که انسان می‌تواند در آن زندگی کند.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه همه باور داریم که هیأت‌ها در بحران‌ها همواره نقش تاثیرگذاری داشته‌اند و در مواجهه‌های فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: هدف از طرح‌ریزی این مهرواره این است که بگوییم هیأت‌ها و تشکل‌های دینی که در چهل سال دوم انقلاب اسلامی، می‌توانند موتور پیشران انقلاب و منشاء خدمات معرفتی و تمدن‌ساز در عرصه اجتماع باشند، در مراسم خاص خلاصه نشوند.

هیأت‌ها به‌عنوان موتور پیشران انقلاب باید هدف‌گذاری داشته باشند

وحید ملتجی، دبیر مهرواره «هوای نو» نیز در این مراسم گفت: مهرواره «هوای نو» به دنبال این است که هیأت‌ها نگاه به آینده داشته باشند و هیأت‌ها در چهل‌واره دوم انقلاب به افق مشخصی برسند.

وی اظهار کرد: همه معتقدیم که هیأت‌ها موتور پیشران انقلاب هستند بنابراین با توجه به تحولاتی که در جامعه در حال رخ دادن است، هیأت‌ها باید جای خود را تعیین کنند که در سال آینده قرار است، در کدام نقطه بایستند.

ملتجی عنوان کرد: می‌خواهیم این پیام را بدهیم که هیأت متعلق به همه است و همه باید از این فضا استفاده کنند. هیأت، امن‌ترین نقطه برای خانواده است و باید این پیام را به مردم بدهیم که می‌توان با هیأت زندگی کرد و در مهرواره «هوای نو» باید نگاه رو به جلو به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه هیأت‌هایی در این مهرواره انتخاب می‌شوند که این نگاه را دارند، افزود: قصدمان برای سال آینده این است که سیاست‌هایی برای ارتقای هیأت‌ها تدوین شود که در مراسم اختتامیه مهرواره ارائه می‌شود تا هیأت‌ها بدانند چه مسیری را می‌خواهیم پیش ببریم.

ملتجی گفت: آنچه احتمالاً اتفاق خواهد افتاد این است که با توجه به اینکه مهرواره سال اول خود را پشت سر می‌گذارد با نگاهی سراسر با محبت این مسیر را طی کند. دنبال رتبه‌بندی هیأت‌ها نیستیم اما به دنبال این هستیم که کوچک‌ترین اتفاق خوب در هیأت‌ها جلوه داده شود، اگر مهرواره این کار را کند، بزرگترین خدمت را به هیأت کرده است.

مهرواره «هوای نو» را مردم برگزار و ما حمایت می‌کنیم | حجت الاسلام قمی

 وی تصریح کرد: در سال‌های آینده بخش‌های دیگر به مهرواره «هوای نو» اضافه می‌شود. امسال تعدادی از هیأت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و انتخاب‌ها باید قابل دفاع باشد.

دبیر مهرواره «هوای نو» تصریح کرد: ممکن است در سال آینده ۳ پویش ملی را تعریف کنیم و علاوه بر معرفی برگزیدگان، افرادی که به مرحله آخر هم رسیدند، مورد حمایت قرار دهیم یا در حمایت‌های سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌ها در نظر گرفته شوند. مراسم اختتامیه مهرواره «هوای نو» در اوایل اسفندماه برگزار می‌شود و از برگزیدگان عرصه هیأت و تشکل‌های دینی تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *