مواضع امام خمینی و امام خامنه ای درباره « اسلام سیاسی » و « رابطه با انگلیس و بریتانیا » + فیلم

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / مواضع امام خمینی و امام خامنه ای درباره « اسلام سیاسی » و « رابطه با انگلیس و بریتانیا » + فیلم

مواضع امام خمینی و امام خامنه ای درباره روابط با انگلیس و بریتانیا

مواضع امام خمینی و امام خامنه ای درباره « اسلام سیاسی » و « رابطه با انگلیس و بریتانیا »

اسلام امریکایی   05

ابتدا نظر امام خامنه ای درباره اسلام ناب محمدی و اسلام سیاسی غیر سکولار بخوانیم و در ادامه نظرات و مواضع حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و حضرت امام خامنه ای مدظله العالی را بطور مستند ، از نظر بگذرانیم؛

  1. نظر امام خامنه ای درباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم : 

« هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است. البتّه معنای این حرف این نیست که هر حادثه‌‌ی سیاسی در کشور اتّفاق میافتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّی – حالا یا این طرف، یا آن طرف – بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایی هم همراه باشد؛ نه، امّا فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، اینها بایستی در مجموعه‌‌ها و مانند اینها حضور داشته باشد. »

( بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام‌ ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ) 

اسلام امریکایی   07

2. فیلم مستندی با نام گازانبری محصول پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز : 

اسلام امریکایی   06

3. امام خامنه ای با اشاره به جنایات متعدد دولت های انگلیس و آمریکا در ایران و منابع نامشروعی که طی سالیان متمادی در داخل کسب کرده بودند، تصریح کردند:

« انقلاب اسلامى، منافع انگلیس و امریکا را در ایران قطع کرد. در واقع، این دو، عمده کشورهایى بودند که در مملکت ما منافع گسترده نامشروع و غیرعادلانه داشتند. »

ایشان در ادامه افزودند: « البته ما رابطه‏‌مان را با دنیا حفظ کردیم و هنوز هم با انگلیس رابطه سیاسى داریم. منتها به نظر من، این رابطه از آن رابطه‏هاى متزلزل است؛ زیرا انگلیسیها نمى‏توانند از ابراز دشمنى خوددارى کنند و هر چندگاه یک بار، نیشى مى‏زنند. دولت انگلیس این گونه است. اما به نظر من، بهتر است دولت انگلیس در مقابل ایران، قدرى محتاطتر باشد؛ چون سابقه‏اش در ایران خیلى بد و سیاه است. حال که ملت و دولت ایران، رابطه سیاسى خود را با آن کشور حفظ کرده‏اند، آنها باید خیلى محتاطانه عمل کنند و حرفى نزنند که ملت ایران احساس کند همان اغراض پلید چند ده ساله را باز هم حفظ کرده ‏اند. »

( خطبه‏‌هاى نماز جمعه ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۷۳ )

اسلام امریکایی   04

4. امام خامنه ای در سخنانی عنوان کردند:

« دیپلمات هاى برجسته‌ى چند کشور غربى که تا حالا با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف میزدند، نقاب از چهره برداشتند؛ چهره‌ى واقعى خودشان را دارند نشان میدهند؛ «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر». دشمنى‌هاى خودشان با نظام اسلامى را دارند نشان میدهند؛ از همه هم خبیث‌تر دولت انگلیس. »

( خطبه های تاریخی ۲۹ خرداد ۸۸ و روزهای آغازین فتنه ۸۸  )

اسلام  ناب محمدی   004

5. امام خامنه ای :

« دولت انگلیس که کارنامه دویست ساله حضور آن‏ها و ارتباط آن‏ها با کشور ما، کارنامه سرتا پا سیاه است- واقعا یک نقطه و یکجا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکى برداشته باشد؛ هرچه بوده ضرر؛ هرچه بوده صدمه ‏هاى بزرگ- اینها اعلان مىکنند که ما طرفدار ملت ایرانیم! …اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسیها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏وقت از یادها نخواهد رفت. اینان که امروز در گوشه‏اى از دنیا نشسته‏اند و علیه ملت و دولت ایران حرفهاى مغرضانه و بى‏ محتوا مى‏ زنند، یادشان رفته است که این دولت ظالم با ملت ایران چه کرد! »

( ۲ مهر ۸۸ )

اسلام  ناب محمدی   002

6. امام خمینی رحمت الله علیه :

“من عرض مى‏کنم: اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسیها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏وقت از یادها نخواهد رفت. اینان که امروز در گوشه‏اى از دنیا نشسته‏اند و علیه ملت و دولت ایران حرفهاى مغرضانه و بى‏محتوا مى‏زنند، یادشان رفته است که این دولت ظالم با ملت ایران چه کرد.”

7. امام خمینی رحمت الله علیه :

شاه هم تکیه کرده بود بر امریکا و انگلیس و چین و اسرائیل و همه اینها. لکن تکیه‏ گاه ها سست است. آن تکیه گاهى غیر سست و سنگین و مستحکم است که خدا باشد. خدا تکیه گاه است. و من به ایشان [یاسر عرفات‏] و به ملت خودم و به ملت ایشان این توصیه را مى‏کنم همیشه، به اینکه همیشه خدا را در نظر داشته باشند و نظر به این قدرت ها نداشته باشند؛ اعتماد بر مادیات نکنند بلکه اعتماد بر معنویات بکنند. قدرت خدا فوق همه قدرتهاست. و لهذا ما دیدیم که ملتى که مستضعف بود و هیچ نداشت بر تمام قوا غلبه کرد، و ان شاء اللَّه مى‏کند. و ما از هیچ چیز نمى‏ترسیم وقتى که با خدا باشیم؛ براى اینکه اگر کشته بشویم و با خدا باشیم سعادتمندیم و اگر بکشیم هم سعادتمندیم.»

( صحیفه امام ج‏۶ ۱۸۰ گفتگو با یاسر عرفات )

اسلام  ناب محمدی   001

8. امام خمینی رحمت الله علیه :

شما الآن مى‏ بینید که تمام این قوایى که بیرون رفتند و شکست خورده ‏اند، الآن در فعالیتند. امریکا به این زودى دست از ما برنمى‏ دارد؛ انگلیس هم دست از ما برنمى‏ دارد، شوروى هم دست برنمى‏ دارد. اینها همه درصدد هستند که نقاط ضعف در ما پیدا بشود، از آن نقاط ضعف ما را بکوبند.

( صحیفه امام ج‏۶ ص ۴۹۳ )

9. امام خمینی رحمت الله علیه :

احساسات ایرانیان علیه ملت امریکا نبوده، بلکه دولت امریکاست. ما سالها از بى‏عدالتى فریاد مى‏زدیم و از اختناق شکایت داشتیم. اما امریکا شاه را بر تخت نشاند یعنى در ۱۹۴۱ متفقین او را به جاى رضا خان که نوکر انگلیس بود نشاندند و دولت امریکا در برابر مخالفت مردم ایران پیوسته از او حمایت کرد. شاه همه منابع ما را غارت کرد، شرف ملى ما، سرمایه‏هاى ما، استعدادهاى جوانان ما را بر باد داد، بدین ترتیب ایرانیان نمى‏توانند نظر خوبى به دولت امریکا داشته باشند و اخیراً ملت ما به این نتیجه رسید که دولت کارتر، به اصطلاح سفارتخانه خود را به صورت پایگاهى براى جاسوسى و توطئه علیه ایران درآورده است. جاسوسان تحت عنوان مأموران سفارت فعالیت مى‏کردند و اکنون که ملت ما این حقیقت را دریافته، امریکا را دشمن شماره یک خود مى‏ شناسد. به عقیده ما، ملت امریکا به خاطر رفتار دولتشان در ایران، به هیچ وجه قابل سرزنش نیستند.

اگر امریکا بخواهد از طریق دخالت نظامى یا محاصره اقتصادى و یا شیوه‏هاى ارعاب، ما را از عدالت محروم کند، هر گز بحران حل نشده و در اندیشه مردم باقى خواهد ماند.

( صحیفه امام ج‏۱۲ ۳۴ مصاحبه با مجله«تایم» )

اسلام  ناب محمدی   003

10. امام خمینی رحمت الله علیه :

آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏ مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضا خان، انگلیسها به ما تحمیل کردند، و توسط محمد رضا که انگلیس ها و امریکایى‏ ها و شوروى‏ ها به ما تحمیل کردند، اینها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟ شما آیا داد مظلومها را هیچ وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالمها را به آن ترتیب اثر مى‏دهید؟

( صحیفه امام ج‏۱۳ ۶۸ سکوت پاپ و دنیاى مسیحیت در قبال ظلمها و جنایات )

11. امام خمینی رحمت الله علیه :

بارها گفته‏ ام که گروگانگیرى توسط دانشجویان مسلمان و مبارز و متعهد ما عکس العمل طبیعى صدماتى است که ملت ما از امریکا خورده است. و اینان فعلًا با بازپس دادن اموال شاه معدوم و لغو تمام ادعاهاى امریکا علیه ایران و ضمانت به عدم دخالت سیاسى و نظامى امریکا در ایران و آزاد گذاشتن تمامى سرمایه‏هاى ما آزاد مى‏گردند؛ که البته این امر را محول به مجلس اسلامى نموده‏ام تا آنان به هر نحو که صلاح‏ مى‏دانند عمل نمایند. با اینان در ایران به بهترین وجه رفتار شده است؛ ولى تبلیغات امریکا و اقمارش از هیچ دروغ و افترا و تهمتى در این مورد فرو گذار نکردند، در حالى که امریکا و انگلیس به فرزندان عزیز ما بدترین اهانتها و شکنجه‏هاى روحى و جسمى را نمودند و هیچ مقام رسمى در مجامع بین المللى از این دوستان عزیز ما دفاع ننمود، و هیچ کس امریکا و انگلیس را در مقابل این رفتار وحشیانه محکوم نکرد. از خداوند متعال آزادى و استقلال و جمهورى اسلامى را براى تمام ملتهاى دربند آرزومندم.

( صحیفه امام ج‏۱۳ ۲۱۴ پیام به مسلمین جهان و حجاج )

اسلام  ناب محمدی   006

12. امام خمینی رحمت الله علیه :

و از جمله چیزهایى که مانع دفاع مسلمین از کشورهایشان است، تبلیغات دامنه‏دار براى هر چه بزرگتر جلوه دادن قدرتهاى خارجى است. در سابق از انگلیس، به دست به اصطلاح روشنفکران و تحصیلکردگان غربزده، یک غول ساخته شده بود و به دولت‏هاى بى‏اطلاع و ملتهاى دربند تحمیل کرده بودند که اگر به یک فراش سفارتخانه انگلیس یک حرف درشت زده شود، ایران به باد فنا مى‏رود! و پرچم سفارت بر سر خانه هر مجرمى که افراشته مى‏شد از مجازات مصون مى‏گشت. و اشاره سفیر انگلیس به دولت یا صدر اعظم، کافى بود براى اجراى اوامر و اطاعت بى‏چون و چراى او. و امروز از این دو قدرت، خصوصاً امریکا، در بلاد مسلمین همان غول را بسیار بزرگتر و شاخدارتر ساخته‏اند؛ و گمان مى‏کنند اگر به یکى از این دو قطب گفته شود بالاى چشمت ابروست، کشور از بین مى‏رود! و با خیالهاى خام و مقایسه عصر حاضر با عصرهاى‏ گذشته و دامن‏زدن وابستگان غربزده به این نحو شایعه‏ها، مسلمین را از دفاع بحق خود مأیوس نمودند. و جرم این خود باختگان ملى نما کمتر از مجرم اصلى نیست.

( صحیفه امام ج‏۱۸ ۹۰ پیام به مسلمانان ایران و جهان به مناسبت ایام حج )

اسلام  ناب محمدی   007

13. امام خمینی رحمت الله علیه :
امروز جامعه مسلمین طورى شده که مقدسین ساختگى جلو نفوذ اسلام و مسلمین را مى‏ گیرند، و به اسم اسلام به اسلام صدمه مى‏ زنند. ریشه این جماعت، که در جامعه وجود دارد، در حوزه‏ هاى روحانیت است. در حوزه‏هاى نجف و قم و مشهد و دیگر حوزه‏ها افرادى هستند که روحیه مقدس ‏نمایى دارند؛ و از اینجا روحیه و افکار سوء خود را به نام اسلام در جامعه سرایت مى‏ دهند. اینها هستند که اگر یک نفر پیدا شود بگوید بیایید زنده باشید، بیایید نگذارید ما زیر پرچم دیگران زندگى کنیم، نگذارید انگلیس و امریکا این قدر به ما تحمیل کنند، نگذارید اسرائیل این طور مسلمانان را فلج کند، با او مخالفت مى‏ کنند.

( ولایت فقیه(حکومت اسلامى) اصلاح مقدس‏نماها ….. ص : ۱۴۳ )

14. امام خمینی رحمت الله علیه :

این جماعت را ابتدا باید نصیحت و بیدار کرد. به آنها گفت مگر خطر را نمى‏ بینید؟
مگر نمى‏ بینید که اسرائیلی ها دارند مى ‏زنند و مى‏ کشند و از بین مى‏برند و انگلیس و امریکا هم به آنها کمک مى‏ کنند، و شما نشسته‏ اید تماشا مى‏ کنید. آخر شما باید بیدار شوید؛ به فکر علاج بدبختی هاى مردم باشید. مباحثه به تنهایى فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمى‏ کند. در شرایطى که دارند اسلام را از بین مى‏ برند، بساط اسلام را به هم مى ‏زنند، خاموش ننشینید.

(مشرق نیوز، ۱۰ آذر ۱۳۹۰ )

اسلام امریکایی   03

اسلام امریکایی   02

اسلام امریکایی   01

منبع: پرسمان دانشجویی + ارزش افزوده محتوایی توسط هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *