مواکب مشترک اربعین حسینی در کربلا برپا شد + تصویر

خانه / استان ها / مواکب مشترک اربعین حسینی در کربلا برپا شد + تصویر

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، گفت: مواکب مشترک با عزیزان عراقی برای خدمت رسانی زایر اربعین حسینی در کربلا بر پا شد.

برپایی مواکب مشترک اربعین حسینی در کربلا / کمک به مواکب عراقی برای خدمت رسانی به زایرین اربعین

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، گفت: مواکب مشترک با عزیزان عراقی برای خدمت رسانی زایر اربعین حسینی در کربلا بر پا شد.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مرتضی سجادی با تسلیت ایام اسارت آل الله و رحلت جانسوز پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت سبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام افزود: مواکب محبین الائمه علیهم السلام شهرکرد و احباب الرضا علیه السلام  استان، با استقرار در کربلا در کنار عزیزان عراقی به زایرین ایرانی و خارجی در اربعین حسینی خدمت رسانی کردند.

جانشین پایگاه شهدای مسجدجامع شهرکرد گفت: امسال مواکب محبین الائمه علیهم السلام شهرکرد و احباب الرضاعلیه السلام استان، در حسینیه یاعلی علیه السلام واقع در کربلا معلی مقابل مقبره سیدجوده، کوچه جنب حسینیه ترکمنی ها “عمود 1399سبز” و عمود 1402 در کنار عزیزان عراقی خادم زایرین ایرانی و خارجی در اربعین حسینی بودند.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، همزمان با ایام اربعین حسینی، مواکب محبین الائمه علیهم السلام و احباب الرضا علیه السلام شهرکرد در جوار حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با انجام امور فرهنگی، اقامه نماز جماعت در سه وقت و برنامه های معنوی، ادعیه و مداحی با حضور مبلعین و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در خدمت زایرین ایرانی و خارجی اربعین حسینی بودند.

سجادی، اظهار داشت:با کمک خیرین عزیز امکانات لازم برای پخت غذا شامل: برنج، روغن، حبوبات، آرد … جهت تغذیه در سه وعده، همچنین میان وعده، چای و شربت و نیز اسکان، به کربلا معلی انتقال یافت.

وی به استقرار دستگاه اتوماتیک نانوایی در کربلا اشاره کرد و افزود: در این رابطه با استقرار دو دستگاه نانوایی ماشینی نان لواش گرم برای ناهار، شام و نیز نان کاکولی برای صبحانه، میان وعده و عصرانه طبخ و توزیع شد،  همچنین برای پخت نان لواش در کربلا و تقدیم نان گرم به زایرین اربعین حسینی، نیاز به یکدستگاه تنور مجهز و اتوماتیک بود که با کمک خیرین ارجمند یکدستگاه تنور خریداری و به کربلا انتقال داده شد.

به عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، از اعزام خادمین خبر داد و گفت: در دو مرحله خادمین برای خدمت رسانی به زایر اربعین حسینی عازم شدند.

جانشین پایگاه شهدای مسجدجامع شهرکرد گفت: همانند سنوات گذشته موکب های محبین الائمه علیهم السلام و احباب الرضا علیه السلام برای انجام امور فرهنگی و پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا دو روز پس از اربعین در جوار حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در خدمت زایرین بود.

سجادی افزود: اقامه نماز سه وقت به جماعت، بیان احکام،سخنرانی، پاسخگویی به سوالات، برگزاری مراسم ادعیه، مداحی، ذکر مصببت و نوحه خوانی از جمله برنامه های اجرایی برای زایرن اربعین حسینی در کربلا بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: توسلی، خامدی و حبیبیان

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *