موضع‌گیری جدید واشنگتن درباره موشک‌های ایران

خانه / تازه ها / موضع‌گیری جدید واشنگتن درباره موشک‌های ایران

موضع‌گیری جدید واشنگتن درباره موشک‌های ایران

جنیفر ساکی» سخنگوی این وزارتخانه امروز به میان خبرنگاران آمد و به سوالات آنها در خصوص موضع واشنگتن در قبال مسائل روز پاسخ داد.

بحث پرتاب ماهواره فجر به فضا موضوع داغ سوالات ایرانی این جلسه بود که خانم سخنگو همگام با خبرگزاری‌های غربی و به خصوص «آسوشیتدپرس»، رنگ و بوی سیاسی و هسته‌ای به این خبر داد.

خانم ساکی بدون اشاره به فاصله ۴۷۰ کیلومتری ماهواره‌ «فجر» از زمین، پرتاب این ماهواره را به برنامه موشکی نظامی ایران مرتبط کرد و گفت «برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است.»

ایران پیش از این در رسانه‌ها از ساخت موشک بالستیک «سجیل» سخن گفته بودند که اهداف خود را در ۲ هزار کیلومتری منهدم می‌کند.

خانم ساکی بحث در خصوص برنامه موشکی ایران را ادامه داد و گفت «توانایی حمل کلاهک اتمی در موشک‌های ایران، پیش از این در مذاکرات مورد بحث قرار گرفته و باز هم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»

خانم سخنگو با توجه به حضور یک خبرنگار عراقی در نشست خبری امروز، به تحولات عراق هم پرداخت.

خبرنگار عراقی به «جن ساکی» گفت که نیروهای پیشمرگه در روزهای اخیر در شهر کرکوک درگیری‌های سنگین و خونینی با داعش داشته ولی به خاطر نبود سلاح‌های سنگینی که قرار بوده ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به آنها بدهند، در این حملات متحمل خسارات سنگینی شده است.

خانم ساکی بدون اشاره به جزئیات خبر مورد اشاره خبرنگار عراقی به گفتن این جمله بسنده کرد که «ما کمک‌های زیادی برای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه فرستاده‌ایم.»

خبرنگار عراقی سوال دیگری در خصوص احتمال وارد شدن سربازان غربی به میدان جنگ با داعش هم پرسید که خانم سخنگو گفت «ما بارها و بارها موضع خود را در این خصوص گفته‌ایم.»

آمریکا می‌گوید که فعلا قصدی برای درگیر کردن سربازان خود با داعش ندارد و چندصد نظامی اعزامی به عراق هم برای مشاوره به ارتش این کشور و حفاظت از سفارت ایالات متحده در بغداد به عراق رفته‌اند.

صدور احکام اعدام دسته‌جمعی برای طرفداران گروه اخوان‌المسلمین در مصر هم پای دیگر سوالات خبرنگاران بود که «جنیفر ساکی» ضمن دادن حق به خانواده قربانیان خشونت‌های مصر برای دیدن اجرای عدالت در حق قاتلان، از برگزاری دادگاه‌های دسته‌جمعی انتقاد کرد و گفت چنین روشی باعث بررسی نامطلوب شواهد و مدارک می‌شود.

دادگاه جنایی شهر «الجیزه» امروزبا صدور حکمی۱۸۳ عضو جماعت اخوان المسلمین را به اتهام حمله به مرکز پلیس «کرداسه» در غرب الجیزه و قتل ۱۳ پلیس به اعدام محکوم کرد.

ادامه کمک‌های آمریکا به اوکراین و تأثیر منفی آن در بالا گرفتن تنش‌ها هم سوال خبرنگار آسوشیتدپرس بود که خانم ساکی در جواب به تعهد ایالات متحده برای حمایت از دولت مرکزی کی‌یف اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *