موضوع حجاب و عفاف در کلام بزرگان

خانه / اختصاصی هیأت / موضوع حجاب و عفاف در کلام بزرگان

حجاب محدودیت است وانسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ فرقی ندارد

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام استاد قرائتی پیرامون حجاب و عفاف

لباس مقدس است، لباس نعمت است، کرامت است. خدا به حیوان لباس نداده به انسان لباس داده شما یک چیزی را که همینطور عادی و معمولی تلقی می‌کنید در پارچه نمی‌پیچید اما یک چیزی را که ارزش دارد در کاغذ کادویی می‌بندید. هر چیزی که ارزش دارد، حجاب هم دارد. (دی ماه ۶۷)

در غرب به زن خیلی توهین شد. برای جاسوسی از زن استفاده شده است. حتی خود ایرانی‌ها که در خارج کار می‌کنند برای اینکه بعضی ایرانی‌ها را شکار کنند. برای خبر از زن استفاده می‌کنند. یعنی زن آلت جاسوسی شده است. برای فروش بهتر اجناس از زن و عکس زن در فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند. یعنی زن وسیله اسکناس و سرمایه دار شده است. زن لیوان شیر جوان هرزه شده است. این بزرگترین توهین است.(مرداد ماه ۷۰)

بدان با رها شدن ، کرامتت را از دست می‌دهی. زن هرچه بیشتر خودش را حفظ کند، تسلط قلبیش بیشتر است.(مرداد ماه ۷۰)

اگر همه زن‌ها رها بودند یعنی به سمت رها شدن و هرزگی برویم و آزاد باشیم، اگر هر طور می‌خواهیم خودمان را درست کنیم و در خیابان‌ها برویم، انتخاب همسر فقط محورش شهوت و شکل می‌شود. یعنی کسی می‌خواهد انتخاب کند قشنگ می‌بیند. می‌گوید: این را می‌خواهم. این را نمی‌خواهم. پسر می‌گوید: این را می‌خواهم. دختر هم می‌گوید: این را می‌خواهم. یعنی اگر به سمت جلوه گری بروند این ملاک انتخاب فقط شکل می‌شود و شکل هم زود از بین می‌رود. پیری، مریضی و دو بخیه به یک گوشه از صورتش زیبایی از بین می‌ود. اما اگر زن در پوشش رفت یک کم برای شکلش حساب می‌کند. یک کم هم برای کرامتش، حسادتش، مسئولیتش، سوادش، حساب می‌کند. یعنی هرچه جلوه در خیابان بیشتر شود سهم شهوت بیشتر می‌شود و سهم عقل کمتر! اما اگر زن در حفاظ بود، مادر وخواهر را می‌فرستند که دختر چه شکلی است. اما سهم شکل پنجاه درصد است. شکل خانم پنجاه درصد است. هرچه جلوه بیشتر باشد سهم شهوت بیشتر می‌شود وسهم عقل کمتر است.(مرداد ماه ۷۰)

من در اتریش بودم. یک همه پرسی کرده بودند که بیشترین مشکل شما چیست؟ هشتادو پنج درصد مردم اتریش گفته بودند: که بیشترین مشکل این است که شب به خانه می‌رویم و زنمان ما را دوست دارد یا نه؟ زنمان خانه هست یا نه؟ وقتی آزادی شد هرچه آزادی بیشتر شود مشکلات بیشتر است. (مرداد ماه ۷۰)

من یک سوالی از خانم‌ها می‌کنم. اگر دوست دارید راحت جواب بدهید. دوست دارید که یک خانمی با جلوه‌ای که دارد در خیابان دل پدرت را ببرد؟ پدرت دیگر کاری به زندگی نداشته باشد. دختر خانم من نمی‌خواهم از قرآن چیزی بگویم. شما که با شکلت دل یک جوان را می‌بری. فکر نمی‌کنی جوانی که نامزد دارد شما را می‌بیند و می‌بیند که شما از زن خودش بهتر هستی. شکل شما، زندگی این زن و شوهر را متزلزل می‌کند. فکر نمی‌کنی که فردا هم یک دختری زیباتر از خودت بیاید و با جلوه خودش دل شوهر شما را حسابی تسخیر کند. فکر نمی‌کنی شنی که در این دیگ می‌اندازی زیر دندان خودت هم برود؟(مرداد ماه ۷۰)

از خودت سوال کن. من که با این وضع بیرون رفتم چه کسی از من خوشش می‌آید؟ خدا از من خوشش می‌آید؟ امام زمان از من خوشش می‌آید؟ انقلابیون وخون داده‌ها وخانواده شهدا از من خوششان می‌آید؟ حزب اللهی‌ها از من خوششان می‌آید؟ چهار نفر جوان هرزه خوششان می‌آید؟(مرداد ماه ۷۰)

جاهایی که دختر و پسر به هم نگاه می‌کنند و چشم چرانی می‌کنند تمرکز فکری برای مطالعه ندارند. هرچه حفاظ بیشتر باشد، تمرکز فکری برای مطالعه بیشتر است. هرچه چشم چرانی بیشتر باشد، آدم نمی‌تواند متمرکز باشد. مطالعه کند. چون آدم دارد مطالعه می‌کند یک دختری می‌اید رد شود، نگاهش می‌کند. بعد هم می‌گوید: تا می‌اید مطالعه کند یکی از این طرفش می‌گذرد.(مرداد ماه ۷۰)

عفاف یک کرامت است. خواهرها! مرد زور و پول وقدرت مالی دارد. شما هرچه عفیف‌تر باشید تسلط قلبی خواهید داشت. تسلط قلبی برابر تسلط مالی است. اگر رها شوی تسلط قلبیت را از دست می‌دهی.(مرداد ماه ۷۰)

گاهی زنها می‌گویند: مگر خدا به ما نامحرم است؟ نه خدا به همه محرم است. اگر محرم است چرا سر نماز خودمان را بپوشانیم؟ معنای پوشیدن محرمی و نامحرمی نیست. معنای پوشیدن کرامت است.(شهریور ماه ۷۰)

حجاب حفاظت است. شما کفش هم که می‌پوشی بالاخره پایت گیر می‌کند. آدم پابرهنه برود راحت‌تر است. بله! راحت‌تر است. اما تیغ در پایت می‌رود. کفش یک بار است. اما این بار را باید کشید. چون که هم بار هست. هم حفاظت هست. کفش بار است اما حفاظت است. لباس بار است اما کرامت است. (شهریور ماه ۷۰)

رمز بی حجابی بعضی از دخترها چشم مردهاست. اگر دختر بداند که مرد نگاهش نمی‌کند اینطور نمی‌گردد. این می‌بیند شما نگاهش می‌کنید لوس می‌شود. مرد عفیف آن است که زن را با عفت کند. زن عفیف می‌توانه مرد را با عفت کند.(شهریور ماه ۷۰)

ما حجابمان وعفت و دینمان ارزان تمام نشده است. یک وقت یک چیزی ارزان درمی‌اید. ارزان هم می‌رود. اما یک چیزی که با کتک خوردن ابوذر به دست آمده است. با پاره شدن لب پیغمبر به دست آمده است. با شکافته شدن مغز امیرالمومنین به دست آمده است. با گلوی علی اصغر به دست آمده است. بادست ابوالفضل به دست آمده است. با کتک‌هایی که انقلابیون در زندان‌های شاه خوردن به دست آمده است. با صد هزار و بیش از صدهزار شهید به دست آمده است.(شهریور ماه ۷۰)

استفاده از زینت برای غیر شوهر ممنوع. اگر مردی راضی باشد و یا اگر زنی خودش را آرایش کند بدون اجازه شوهر خودش را تو خیابان به دیگران عرضه کند و شوهرش هم راضی باشد در روایت داریم مورد لعنت هستند این زن و شوهر. که شوهر اجازه داده است خانم خودش را درست کند و به مردهای اجنبی عرضه کند.(دی ماه ۷۲)

اصولاً در غیر کارهایی که خشونت می‌خواهد زن و مرد مثل هم هستند «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ» احزاب/۳۵٫ بنابر این اسلام زن را محروم نکرده آنجایی هم که محروم کرد حقش است که محروم کرده یعنی به نفع زن است که گفته‌اند کنار باش اگر شما زمستان دستت را توی دستکش کردی هیچوقت پیشانی نباید بگوید چرا من را توی دستکش نمی‌کنی خوب پوست پیشانی طوری است که یخ نمی‌کند اما دستش یخ می‌زند.(مهر ماه ۷۵)

«وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ» احزاب/۵۳ اگر خواستید چیزی به خانمهای پیغمبر بدهید و بستانید نمی‌گوید با خانم پیغمبر تماس نگیرید نه با خانم پیغمبر تماس هم بگیرید منتهی «فَسْئَلُوهُنَّ» سوال کنید از اینها «مِنْ وَراءِ حِجابٍ» یعنی از پشت پرده یا مثلاً نمی‌گوید زن حرف نزند می‌گوید حرف بزند اما با کرشمه حرف نزند «فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً» احزاب/۳۲، «تَخْضَعْنَ» از خضوع یعنی حرف که می‌زنند نازک و با کرشمه نباشد چرا؟ برای اینکه «فَیَطْمَعَ» طمع می‌کند «الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ» آن کسی که در قبلش مرض است.(مهر ماه ۷۵)

شما جنس مرغوب را در کادو می پیچید، روی تلویزیون پارچه می اندازید ،کتاب قیمتی را جلد می کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمی دهید.

بنابراین جلد و حجاب نشانه ارزش است.

خداوند برای چشم که ظریف است و خطرات ان را تهدید می کند حجاب قرار داده .حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است می گردد.

در کشورهایی که بی حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا می کند.اسلام به خاطرحفظ حیا ، کرامت و جلال ، جلوگیری از تشتت و هوس بازی و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده.باید دانست که حجاب مانع تولید نیست.بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت قالی است که تولیدش به دست زنان باحجاب است.

حجاب مانع تحصیل نیست ،صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامی ایران شاهد این ادعاست.حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است.دنیا انقلاب اسلامی ایران را با حجاب بانوانش می شناسد و ابر قدرتها از این نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامی و حجاب بر سر درس تحمل نمی کنند.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان پیرامون حجاب و عفاف

خلاصه ای از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در باب مسائل حجاب و عفاف در همایش سیب گلاب(دهم خرداد ۱۳۸۹ سالن شهیدچمران دانشکده فنی دانشگاه تهران)

* حساسیت ما نسبت به حجاب کمتر از حساسیت اروپائیان وخارجی ها نسبت به این مسئله است اگر چنین نیست چرا آنها خلاف قانون اساسی شان رفتار میکنند؟چرا حجاب برای فرانسه که می گوید پوشش آزاد است مهم شده است؟چرا در فیلم ها و کاریکاتور ها حجاب مورد حمله قرار می گیرد؟به جای ارزش حجاب باید حساسیت دشمنان را نشان دهیم .

* درجایی از سفیر فرانسه سوال شد که شما چرا خلاف قانون اساسی تان باحجاب مخالفت میکنید؟ که پاسخ داد:حجاب یک نوع پوشش نیست بلکه بیرقی است برای یک مکتب برای یک دین که آن دین مبنایش مخالفت با هوای نفسه ،تمدن غرب مبانیش موافقت با هوای نفسه(اگر بشود نشان دهید که یک دختر یا یک زن می خواهد با هوای نفس خود مخالفت کند. دلش میخواهد با دلم میخواهدهای خودش، مخالفت کند آغاز فروپاشی تمدن غرب است)

* حجاب از یک موضوع ارزشی اخلاقی صفر خارج شده شده و تبدیل به یک موضوع استراتژیک سیاسی و یک موضوع فرا امنیتی شده است مسئله حجاب امروزه فوق مسئله امنیتی است،مسئله تمدن ساز شده است.

* مسئله بی حجابی،مسئله بشر نیست.یک مسئله دست ساز است که بعد از پروتکل های دانشوران صهیون ،بعداز اینکه صهیونیست ها تسلط بر جوامع مسیحی  پیدا کردند این پدیده بعنوان یک پدیده نوظهور خود را نشان داد واینک دوران افول خود را نیز آغاز کرده است.

* حجاب میتواند دختر خانم ها را به حس رقابت دچار نکند.

* فرانتس فانون میگوید:هرچادری که دور انداخته شود در مملکت های اسلامی،افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید وپس از دیدن هر چهره ی بی حجابی امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر میشود.

* به حجاب باید به عنوان یک پدیده عقلانی نگاه کرد.

* کسی که حجاب رعایت میکند نسبت به دوقشر شفقت نشان می دهد،اول نسبت به دخترهای دیگر،که آنها را به چالش نمیکشد وآنها را به رقابت های بی ارزش نمیکشاند.خانمی که اهل رحم وشفقت است وکوچکترین حیا ونجابتی درونش وجود دارد میبیند نزدیک شدن اش به یک خانواده باعث می شود مرد آن خانواده نسبت به خانمش دلسردمیشود زود خودش را جمع میکند.اصلا دین هم اگر در میان نباشد متین تر رفتار میکند.دومین گروهی که مورد شفقت قرار میدهد مردان است که ذهنشان را درگیر نمیکند.

*بی حجابی را می توان بی رحمی نسبت به هم جنس و جنس مخالف دانست.

*وقتی موج بی حجابی در جامعه می افتد به این معنی نیست که تک تک افراد انگیزه بی دینی دارند بلکه موج به رقابت کشیدن که بین افراد افتاد،به رقابت در می افتند.می خواهند بگویند که من کمتر نیستم.هیچ انگیزه ای جز جوگیری نیست.

*حجاب مظهر مهربانی زن است.

*در رابطه بین زن ومرد،زن قدرت تسلط بیشتری دارد وخدا مدیریت رابطه مرد وزن را به زن داده .لذا به او می گوید :توحجاب داشته باش که این رابطه را اداره کنی.

*حجاب مظهر اقتدار زن است.

*مردانی که زن را بی حجاب می خواهند،زنان را ضعیف وغیرمقتدر در مقابل خود می خواهند.

*حجاب میزان لذت از زندگی را افزایش می دهد و بی حجابی علت ناتوانی جنسی است.زن وشوهر باید از هم لذتی را ببرند که ضعف های اخلاقی و روحی هم را نادیده بگیرند.

*ژان ژاک روسو میگوید: شبیه شدن زنان به مردان باعث تسلط مردان به زنان می شود.(نفعی را برای زنان به دنبال نمی آورد)

*حجاب به عنوان یک ارزش دینی اجباری نمیشود بلکه بخاطر حقوق مردم است (حقوق روانی مردم)که اجبار میشود واین نوعی حق الناس است.

*در کشور ما علت این که بحث حجاب اینطور است اینکه فضا سازی کرده اند و به مذهبی ها نسبت می دهند که مثلا این ها مشکلشان با چند تار مو است در حالی که حجاب برای زن طبیعی است.

*اگر بی بندوباری ، بخشی از آن توسط قانون کنترل نشود به علت ضعف فرهنگی که در جامعه وجود دارد ناخواسته برخی افراد تن به بی حجابی می دهند(از نظر روانی مجبور میشوند)

*حجاب محل تجلی لطافت روح زن است.

*گشت ارشاد قبل از اینکه بیاید سراغ دختران و پسران در جامعه باید راهش را کج کند و برود صدا و سیما و آموزش و پرورش را اصلاح کند.

*جو جامعه طوریست که آزادی حجاب را نمیتواند تحمل کند.

*روزی خواهید دید که نه به دلیل دین و ارزش های اسلامی و به دلیل مبارزه با صهیونیسم که به دلیل عقلانیت و به دلیل منفعت طلبی عاقلانه مردم جهان مسئله حجاب مسئله ای حل شده است.

*حجاب محدودیت است وانسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ فرقی ندارد.

*آن چیزی که عجیب نیست مقدار بی حجابی درجامعه ماست وآنچه که عجیب است مقدار حجاب در جامعه ما! به دلیل اینکه سی ساله ما کار درست روی حجاب انجام ندادیم فرهنگ سازی نکردیم.دشمن ما حمله های خودش رو هزار برابر کرده…حجاب چیز دمده ای شده…جوانها باید زدگی پیدا کرده باشن مگر اینکه منطق عمیق داشته باشه که منطق عمیقش خوب بیان نشده،لذا شما از این دخترای محجبه بپرسین شما چرا حجاب دارین؟

گزیده سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان درباره حجاب در نشست اهالی قلم با موضوع حجاب و عفاف :

* حجاب با این که پدیده‌ای است که هیچ وقت از مقابل دیدگان ما غایب نمی‌شود اما در طول چند سال گذشته بسیار غریب مانده و به خوبی به این مفهوم پرداخته نشده است.

* هم‌اکنون مبنایی بسیار کلی برای حجاب در جامعه وجود دارد و بسیاری از افراد می‌گویند ما بنده خدا هستیم و باید دستورات او را بپذیریم پس حجاب را هم به دلیل اینکه جزو دستورات الهی است می‌پذیریم. این تفکر اگر چه درست است اما قدرت انگیزه‌سازی برای ایجاد تمایل در افراد به سوی حجاب را ندارد.

* تا زمانی که در زمینه حجاب با غرب شاخ به شاخ نشویم کارمان درست پیش نمی‌رود، باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توان با مبنای فرهنگ غرب کنار آمد. افرادی که تلاش کرده‌اند از طریق مماشات با فرهنگ غرب کنار بیایند کار اسلام را عقب انداخته و در آن خدشه ایجاد کرده‌اند.

* زجر در این دنیا یعنی انسان از دوست‌داشتنی‌هایی که وجود دارد دست بکشد؛ زن و مرد ممکن است از بی‌حجابی لذت ببرند و این لذت از همان موارد ممنوع است. باید توجه داشت که مبنای ما در حجاب مبارزه با هوای نفس است.

* هم‌اکنون حجاب در جامعه به صورت انفعالی تعریف می‌شود. اما باید توجه داشت که تعریف فعالانه از حجاب در جوانان تأثیرگذارتر است. زمانی که به افراد جامعه می‌گوییم حجاب شما را از خطر مصون می‌دارد این موضوع برای آنهایی قابل درک است که از عقل احتیاط‌گر برخوردار بوده و در جامعه‌ای اثر دارد که هر فردی بتواند ضرر بی‌حجابی را درک کند.

* در جامعه ما که دو جوان به دلیل بدحجابی یک دختر به او تعدی کرده و اعدام می‌شوند اما این دختر مجدد به بدحجابی خود ادامه می‌دهد نمی‌توان افراد را از ضررهای بدحجابی ترساند.

* برای جامعه‌ایی که شجاعت بدحجابی را به دختران جوان داده است و افراد بدحجاب با این عمل خود به جامعه تعدی کرده و مجازات نمی‌شوند باید سخن فعالانه از حجاب گفت.

* بی‌حجابی را می‌توان با نامهربانی همتراز دانست و علت اینکه این موضوع در جامعه جا نیافتاده است به دلیل ضعف ما در تعریف حجاب است.

* خداوند مسئولیت کنترل ارتباط میان زن و مرد برعهده زنان قرار داده است، حجاب مظهر اقتدار زن و نشانه مدیریت او در ارتباط خود با نامحرمان است و اکثر مردان هواپرست و سلطه‌طلب زمانی که حجاب یک زن را مشاهده می‌کنند خشمگین می‌شوند.

* اگر تاکنون نهضت گرایش به حجاب تمام غرب را فرا نگرفته است به دلیل آن است که ما مسلمانان در توضیح فلسفه حجاب و معرفی آن به جهانیان کوتاهی کرده‌ایم.

حجاب از دیدگاه بزرگان غرب

چارلي چاپلين در نامه اي به دخترم مي نويسد:

( دخترم هيچ كس و هيچ چيز ديگر را در اين جهان نمي توان يافت كه شايسته آن باشد كه دختري ناخن پاي خود را بخاطر آن عريان كند…

برهنگي بيماري عصر ماست به گمان من تن عريان تو بايد از آن كسي باشد كه روح عريانش از آن توست.)

ادوارد ياكوب ( جهانگرد و طبيب آلماني):

( در ايران در بازار به زناني با چادر بر مي خوريم كه به هنگام صحبت كردن از طرز تكلم آن ها مي توان به مقام بلندشان پي برد. زنان ايراني در خروج از منزل آزادي بسياري دارند و علي رغم جدار مستور خود به همه امور اعمال نفوذ دارند حتي در كارهاي سياسي، در سقوط برخي حكام و وزرا سرنخ را بايد از آنها جست.)

ويكتور هوگو:

( مي گويند بردگي در اروپا از بين رفته است اما بردگي همچنان ادامه دارد و بر زنان تحميل مي شود و نامش فحشاست.

اصولا زن عفيف، زيبا و دلپسند است، وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتي مي دهد كه قوي ترين مردان را ياراي مقاومت در برابر او نيست، بلكه آنها را به خضوع و تعظيم در مقابل خويش وادار مي سازند.”)

آلفرد هيچكاك:

( زنان شرقي تا چند سال پيش به خاطر حجاب و نقاب و رويبندي كه به كار مي بردند، خود به خود جذاب مي نمودند و همين مسئله، جاذبه نيرومندي به آن ها مي داد، اما به تدريج با تلاشي كه زنان اين كشورها براي برابري با زنان غربي از خود نشان مي دهند، حجاب و پوششي كه ديروز بر زن شرقي كشيده شده بود، از ميان مي رود و همراه آن از جاذبه جنسي او هم كاسته مي شود.

من معتقدم زن بايد مانند فيلمي پرهيجان و پرآنتيك باشد، بديم معني كه ماهيت خود را از كمتر نشان دهد و بگذارد مرد براي كشف او بيشتر به خود زحمت دهد.)

ديويد هيوم (فيلسوف):

( پاكدامني ضامن مقام پدري مردان براي فرزندشان مي باشد.)

 

 

یکی از زنان نویسنده آمریکایی در کتاب خود به نام Regress ارتجاع این مطلب را پذیرفته و می‏گوید: “من به عنوان یک فمینیست اعلام می‏کنم که جامعه آمریکا هیچگاه مثل امروز آزاد نبوده، و در عین حال هیچ وقت خود را مثل امروز تا این حد نگون‏بخت نمی‏دیده است. این بدان معنی است که آزادی به او اندیشه و تفکّر صحیح را نیاموخته است.”

وی در جای دیگری از کتاب خود می‏افزاید: “اما با وارد شدن حجاب به عرصه زندگی، معیار‏هایی مثل مادر بودن، احترام و حتی مفهوم خانواده و عفاف را درک کردیم.”

خانم پروفسور «یوت ساشووسکی» (Ute Sashovsky) وکیل دادگسری در آلمان می‏گوید: “ما در هر ایالتی که زندگی می‏کنیم، باید قوانین مربوط به آن ایالت را مراعات کنیم، نه قوانین ایالتهای دیگر را. در نتیجه، رعایت قانون یک ایالت توسط اهالی آنایالت، به هیچ وجه ضایع کردن حقوق ساکنان ایالتهای دیگر نیست. به همین ترتیب کسی که معتقد به یک دین است ملزم به رعایت قوانین و دستورات آن دین می‏باشد و این کار او به معنی ضایع کردن حقوق پیروان سایر ادیان نیست. و اگر می‏بینیم در جایی قانون ممنوعیت حجاب تصویب می‎‏شود، این کار، تبعیض نسبت به حقوق پیروان یک دین به نفع پیروان ادیان دیگر است.”

وی در جای دیگری می‏گوید: “من می‏پندارم کسی که از روی اعتقاد دینی خود روسری بر سر دارد به هیچ وجه به حقوق دیگران تجاوز نکرده است.”

این وکیل آلمانی تاکید می‏کند: “قانون ممنوعیت حجاب، به نسبت قانون ایالتی هسن، بزرگترین بی ‏عدالتی و قانون‏شکنی به حساب می‏آید و در مقابل، حجاب یکی از موانع محکم در برابر فساد و فروپاشی جامعه است. چرا در جامعه‏ای که عمل زشتی مثل همجنس‏بازی توسط قانون به رسمیت شناخته شده است، رعایت عادی‏ترین سفارشات و دستورات دینی برای مسلمانان ممنوع می‏باشد؟!”

پروفسور نروژه گارودی، از متفکران فرانسوی معتقد است که ممنوعیت حجاب برای مسلمانان فرانسوی نتیجه تبلیغات مسموم آمریکا و صهیونیسم بر ضد اسلام است.

وی می‏گوید: “امروز، جنگ بر ضد تروریسم به وسیله‏ای برای تضعیف نمودن اسلام در جهان تبدیل شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند چهره اسلام را به جهانیان بسیار خشن جلوه دهند.

گارودی ممنوعیت حجاب در فرانسه را اقدامی غیر دموکراتیک شمرده و می‏گوید: “حجاب یکی از اصول بنیادی و ارزشی به حساب می‏آید.”

آلما (Alma) و لیلی (Lili) هر دو دختر وکیل «لوی» که یک یهودی است، اسلام آورده‏اند و به دلیل حفظ حجاب خود از مدرسه اخراج شده‏اند. این دو خواهر که بر حفظ حجاب خود اصرار دارند می‏گویند به هیچ قیمتی حاضر نیستند دست از حجابشان بردارند. پدر یهودی این دو خواهر می‏گوید: “من به دین دخترانم احترام می‏گذارم، از آنها حمایت می‏کنم و در دادگاه از آنها دفاع خواهم کرد.”

لوی می‏گوید: “حجاب یکی از دستورات قرآن است که ارزش اخلاقی زن در جامعه را تعیین می‏نماید. حجاب نشانگر پاکیزه بودن، رستگاری و آلوده نبودن زن است.”

خانم «هنولا ناکاتا» (Henula Nacata) نویسنده ژاپنی می‏گوید: “اسلام آوردن برای من یک آزمایش بسیار بزرگ بود. همکاران، دوستان و نزدیکانم به من ناسزا گفته و با من بدرفتاری نموده و علاوه بر آن اهانت بسیاری کردند و حتی با من قطع رابطه نمودند. اما پس از مدّتی، پایداری من در حفظ حجاب، باعث پیروزی من بر همه این ناسازگاری‏ها گشت و همه آنها از در صلح با من وارد گشته‏اند. تحمل من در برابر این آزمایش باعث شد تا خداوند همه این‏ها را به من بازگرداند.

خانم ناکاتا در باره احساس خود از داشتن حجاب می‏گوید: “با داشتن حجاب بود که من انسانیت و ارزش زنانگی خود را احساس کردم. حجاب به من می‏آموزد که از دسترس بیگانگان دور بمانم. امروزه به‏ویژه در بین جوانان، گرایش روزافزون به حجاب دیده می‏شود که نشانه رشد اسلام نیز می‏باشد. تا من زنده هستم، برای اسلام و حجاب تبلیغ خواهم کرد، چون حجاب مایه آرامش و آسایش در جامعه می‏باشد.”

«میشل لالان» کشیش فرانسوی می‏گوید: «من به عنوان یک مسیحی مطمئن هستم که حجاب مسلمانان همچون یک ارزش معنوی باید آزاد باشد و جایگاه مناسب خود را در میان جامعه داشته باشد.»

خانم «رَجنَر اختر» سمیناری را به نام “اندیشه پیرامون حجاب اسلامی” در لندن برگزار نمود. وی می‏گوید: “من این سمینار را تشکیل دادم تا از خانم‏های محجبه و موضوع حجاب دفاع کنم تا حجاب در کشورم آزاد باشد.”

وی می‏افزاید: «حجاب به نفع ما و کشور ماست. باید چنین سمینار‏هایی را در شهر‏های مختلف کشور تشکیل داد تا حجاب را به همه معرفی نموده و آن را تبیین کند که همه بدانند حجاب نه تنها ضرری ندارد بلکه به نفع مردم، جامعه و کشور است.»

خانم «ایوان ردلی» نویسنده و خبرنگار معروف انگلیسی که اسلام آورده و محجبه شده است، می‏گوید: “حجاب در زندگی من و حفظ امنیت من نقش بسیار بزرگی را ایفا نمود و من با پناه آوردن به حجاب، خود را در امنیت احساس می‏کنم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *