مژده امام جواد به شیعه‌ای که از مرگ می‌ترسید

مژده امام جواد به شیعه‌ای که از مرگ می‌ترسید

خانه / پیشنهاد ویژه / مژده امام جواد به شیعه‌ای که از مرگ می‌ترسید

مژده امام جواد به شیعه‌ای که از مرگ می‌ترسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام،حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر و مترجم قرآن کریم در بیانی با اشاره به داستانی از عیادت امام جواد علیه‌السلام از شیعه‌ای که در حال احتضار بود، گفت: روزی امام جواد علیه‌السلام به عیادت یکی از شیعیان آمد، شیعۀ خیلی خوبی هم بود ـ این روایت را مرحوم فیض کاشانی نقل می‌کند ـ تا حضرت درب اتاق را باز کرد و کنار بستر آن شیعه آمد، تا چشم آن شیعه به امام افتاد، به شدّت گریه کرد. امام جواد علیه‌السلام فرمود: چرا گریه می‌کنی؟ عرضه داشت بیماری من طوری است که خواهم مرد، می‌دانم که دیگر زنده نمی‌مانم، شما را که دیدم یاد قیامت، برزخ و … افتادم و نتوانستم خودم را نگه دارم.

وی افزود: امام علیه‌السلام فرمود: بیماری پوستی را شنیدی؟ عرضه داشت: بله، کسی که از سر تا نوک پا بیماری پوستی می‌گیرد، تاول می‌زند، تاول‌ها می‌ترکد، زخم می‌شود و دوباره روی زخم‌ها تاول می‌زند. امام علیه‌السلام فرمود: اگر کسی بیاید به این بیمار پوستی بگوید حمامی باز شده که وقتی داخل آن بروی و آب حمام را روی خودت بریزی، پوستت مثل روز اول تولدت می‌شود، او در این حال چقدر خوشحال می‌شود؟

این استاد اخلاق اضافه کرد: آن مرد شیعه عرضه داشت: آقاجان! کسی نمی‌تواند خوشحالی او را ارزیابی کند، امام فرمود: مرگ برای شیعیان ما اینگونه است؛ تمام زخم‌ها، دردها، رنج‌ها و گناهان را می‌شوید و تمیز تحویل می‌دهد.

این روایت را به کلام استاد انصاریان در ادامه بشنوید:

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *