مگر جوانان اول انقلاب تجربه مديريت داشتند!

خانه / مطالب و رویدادها / مگر جوانان اول انقلاب تجربه مديريت داشتند!

جوانان را دريابيم !

ميلاد حضرت علي اكبر (عليه السلام) در تقويم هايمان نقش بسته است به روز جوان ، روزي كه بد نيست حال و احوالي كنيم از جوانان كشورمان ، پاي درد و دلشان بنشينيم ، مشگلاتشان را بشنويم و خلاصه سراغي از آنها بگيريم. جواناني كه سرمايه هاي كشور هستند و اميد اقتصادي ، سياسي و اجتماعي كشور گره خورده است به حركت و پويايي آنها؛ اما به راستي آنطور كه بايد و شايد جوانانمان را حمايت مي كنيم؟

مقام معظم رهبري بار ها  فرموده اند كه جوانان امروز اگر از جوانان اول انقلاب پاي كار تر نباشند ، قطعا كمتر نيستند. اين سخن يك سخن عادي و از يك تحليلگر معمولي نيست ، اين سخن را شخصي بر زبان جاري مي كند كه اكثريت پست هاي مديريتي كشور را تجربه كرده است ، گرم و سرد روزگار را چشيده است و هميشه در بحران ها در وسط ميدان بوده است و حال نيز در بالاترين مقام رسمي كشور قرار دارد.

پس جاي تامل دارد اگر چنين شخصيت بزرگي ، چنين فرمايشي داشته باشند و جايگاه جوان امروز را تا اين حد بالا ببرند.

البته گرچه اين سخن براي جوانان امروز مايه مسرت خواهد بود اما يك سوال در ذهن جوان امروز نقش خواهد بست و آن هم اينكه براي رفع مشگلات جوانان ، اعم از تحصيل ، اشتغال  ، مسكن و ازدواج  دولت ها  چه تدبيري اتخاذ كرده اند؟

آيا نمي توان مشگلات جوانان را با تدبير حل كرد ؟ آيا مشگلات اينچنين غير قابل حل است؟

الحمدلله كه رهبر فرزانه انقلاب بارها فرموده اند ، كه حل مشگلات داخلي جز به دست همين مردم و به خصوص همين جوانان حل نمي شود ، اما براي رسيدن به آن نقطه نياز به  اجراي يك كلمه  داريم و آن هم (عمل) و نه شعار است.

اطمينان به جوانان متخصص و كارامد و حمايت از آنها جز پيشرفت و اعتلاي كشور به دنبال نخواهد داشت  ، بايد اجازه دهيم جوانانمان تجربه كنند ، ببينند ، بچشند ، زير بار مشگلات بروند و يقين داشته باشيم كه آنها مي توانند.

الحمدلله كه نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين زمينه تجربه نيز دارد و از يادمان نمي رود جوانان همين مملكت چگونه ايستادند پشت سر امامشان و مردانه جنگيدند.

مگر جنگ را چه كساني اداره كردند ، مگر اين جوانان نبودند كه فرماندهان ارشد جنگ شدند و دشمن را به زانو درآوردند؟

حاج همت چند سال تجربه مديريتي داشت؟

جهان آرا چند سال دوره هاي پيشرفته نظامي ديده بود؟

اما آن جوانان به يك چيز اعتماد داشتند و آن هم وعده خدا بود كه در قرآن مي فرمايد
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم (سوره مبارکه محمد آیه ۷)

جوانان امروز هم پاي كار هستند ، شاد و سر زنده  و منتظر ميداني براي رساندن توانايي هايشان به منسه ظهور

انشا الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *