می‌خواهیم به دستور علی مردانه رفتار کنیم/انسان با دشمن با زبان التماس حرف نمی‌زند

خانه / مطالب و رویدادها / می‌خواهیم به دستور علی مردانه رفتار کنیم/انسان با دشمن با زبان التماس حرف نمی‌زند

دوازدهمین اجتماع مدافعان حرم بعدازظهر دیروز در میدان امام حسین (ع) با حضور خیل گسترده جوانان عاشق اهل بیت برگزار شد

panahian

در اجتماع دیروز که تحت عنوان «لشگر علی ولی‌الله می‌آید»، بیشتر حضور جوانان و نوجوانان پررنگ بود. هر چند که افراد سالخورده هم آمده بودند. جوانانی که محب اهل بیت بودند با زبان روزه در عطر شهادت  گرد هم آمده بودند تا بگویند برای دفاع از حرمین اهل بیت در عراق و سوریه آماده جانفشانی هستند.

مدافعان حرم کسانی هستند که با درس از آموزه‌های دینی و غیرت عباسی خود، خارج از مرزهای کشور برای دفاع از حرم‌های اهل بیت دفاع می‌کنند. برخی از آنها به فیض شهادت نائل می‌شوند و نشان دهنده این است که شهادت، مرگ و زمان نمی‌شناسد.

در بین جمعیت جوانان افغانستانی زیادی دیده می‌شدند که به عشق اهل بیت و دفاع از حرم آنها آمده بودند نگاهم به خانواده 4 نفره‌ای افتاد که اهل افغانستان بودند مادر خانواده به همراه دختر، پسر و عروسش به این مراسم آمده بود، پدر این خانواده شهید محمدعلی خاوری که عضو تیپ فاطمیون بود در 21 بهمن سال گذشته و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیده بود، عروس این شهید بزرگوار گفت: پدر همسرم علاقه شدیدی به حضرت زینب (س)‌داشت و به همین خاطر برای دفاع از حرم ایشان رفت و شهید شد.

یکی از دخترهای نوجوانی که به این مراسم آمده بود گفت که آمده‌ام بگویم حضرت آقا تنها نیست و همیشه پشت و مدافع مردم مظلوم هستیم و هر زمانی که ایشان لب تر کنند، داعش و اسرائیل را به خاک سیاه می‌نشانیم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روایتی از حضرت علی (ع) می‌خوانم که اشتباه و خیلی مشهور است، گفت: این روایت را می‌خوانم تا اشتباه برطرف شود. در این روایت که همه می‌دانیم حضرت علی (ع) فرموده‌اند که شنیده‌ام دشمنان خلخالی را از پای دختر یهودی کشیده‌اند و اگر کسی به خاطر این قصه دق کند و بمیرد کار ارزشمندی انجام داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود:‌این روایت به این صورت که مشهور شده است نیست و اصل متن در نهج‌البلاغه آمده است که با کمی دقت در آن در می‌یابیم که معنای بسیار عمیق‌تری دارد. معمولاً در زبان‌ها جاری است که حضرت امیر (ع) تحمل ظلم به یک زن یا دختر را که جواهرات او را ربوده‌اند، نداشته است و خیل دردمندانه برخورد کرده‌اند در حالی که اصل ماجرا این نیست.

پناهیان با اشاره به اینکه زمانی که در فلان سرحداد، سربازانی از معاویه حمله کرده و علاوه بر خیانت به یک زن مسلمان و غیرمسلمان تعدی کرده‌اند، خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) پس از شنیدن این ماجرا نمی‌فرمایند چرا چنین ظلم بزرگی رخ داده است بلکه می‌فرمایند در مقابل این غارتگری، مردم منطقه چه کرده‌اند، جز اینکه طلب ترحم کرده‌اند و کسی در دفاع از این مردم و آن زنانی که غارت شده‌اند، شمشیر نکشیده است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرمودند بدون اینکه خونی از غارتگران ریخته شود و یا کسی از آنها کشته شود، سالم برگشتند، یادآور شد: حضرت علی (ع) فرمودند اگر کسی به خاطر این خبر بمیرد، حق دارد و همچنین احساس درد و رنج کند به خاطر اینکه وقتی دشمن حمله کرد از خودشان دفاع نکردند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئله‌ای که باعث این سخن حضرت امیر (ع) شد این است که چرا به دشمنانتان اجازه دادید سالم برگردند، چرا علیه آنها شمشیر نکشیدند و دفاع نکردید، چرا التماسشان کردید انسان با دشمن با زبان التماس حرف نمی‌زند.

پناهیان با اشاره به خطبه‌ای در نهج‌البلاغه راجع به این موضوع اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند بارها به شما گفته‌ام از خانه خود بیرون بروید و از سمتی که دشمن می‌خواهد به شما حمله کند، به آن ضربه بزنید و نگذارید به مرزهای شما برسند چون ضربه خواهید خورد و قبل از آنکه به شما حمله کنند شما حمله کنید.

وی افزود: بعد از سخنان فوق، حضرت علی (ع) در همان خطبه به مردمی که حرف او را گوش می‌کردند ولی اجرا نمی‌کردند و از خود در مقابل دشمنان دفاع نمی‌کردند، می‌فرماید ای نامردهایی که شبیه مردها هستید اما مرد نیستید ذهن کودکانه دارید و خیال‌بافی اطفال شما را فرا گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مطالب فوق آخرین سخنرانی‌های حضرت علی (ع) بود و با این غصه‌ها دار فانی را وداع گفتند و وضع ایشان این بود که چرا در خانه‌های خود نشسته‌اید و منتظر هستید که دشمن به شما حمله کند.

پناهیان با بیان اینکه جوانان در اجتماع مدافعان حرم جمع شده‌اند تا بگویند از خانه‌های خود بیرون آمده‌ایم تا مبادا دشمن به حرم حضرت علی (ع) و جامعه مومنان و مسلمانان تعدی کند، اظهار کرد: دفاع از خانه خود را آنچنان گسترده می‌دانیم که حاضر هستیم از غیر مسلمانان منطقه دفاع کنیم.

وی افزود: استاد و امام ما حضرت علی (ع) است که می‌فرمایند کسی که از خانه خود خارج نشود و از مردمی که مقابل دشمن ایستاده‌اند‌، دفاع نکند، مرد نیست و امروز اعلام می‌کنیم که می‌خواهیم به دستور علی مردانه رفتار کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز مصلحت نیست از اینجا لشگر لشگر نیرو اعزام کنیم چرا که جوانان شام و عراق غیورانه دفاع می‌کنند ما آمده‌ایم بگوییم یا علی امروز عراق، آن عراقی نیست که شما در آن دردمندانه سخنرانی می‌کردید و امروز شیعیان می‌روند و از مومنین اهل سنت دفاع می‌کنند.

پناهیان با بیان اینکه عراق امروز عراقی است که دردهای علی را گوش کرده است، تصریح کرد: جوان‌ها طوری عزاداری کنید که امام زمان (عج) لشگر شما را ببیند و شب بیست و سوم ماه مبارک امسال همان شبی باشد که سحر منادی سر دهد و بگوید امسال انشاءالله مهدی فاطمه خواهد آمد.

وی افزود: امید داریم بیست و سوم امسال خدا مژده فتح و فرج را عنایت فرماید و همه این‌ها به دست‌های گرده کرده شما جوانان بستگی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ یا امیرالمومنین جوانان ما آمده‌اند انتقام خون مظلومیت تو، مظلومان کربلا و خون همه مظلومانی که در این منطقه سرهایشان از بدن‌ها جدا شده و خانه‌هایشان غارت شده را بگیرند.

پناهیان با تاکید بر اینکه خدایا صبر جوانان ما به پایان رسیده و مهدی موعود را به ما برگردان خاطر نشان کرد:‌خدایا به حق غصه‌های دل امیر فرج مهدی(عج) را برسان، مکر دشمنان را به خودشان برگردان، مظلومان منطقه و یمن را خلاص عاجل عنایت فرما و هر آن بر عزت نائب امام زمان بیفزا.

در ادامه مراسم مداحان اهل بیت شروع به مداحی و نوحه‌سرایی کردند یکی از مداحان از جمعیت خواست تا دستان خود را بالا آورده و ندای لبیک‌یا حیدر، لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و لبیک یا ابوالفضل را سر دهند که طنین این لبیک‌ها دل هر آزاده‌ای را می‌لرزاند. سیل خروشان جمعیت همراه با مداحی حسین‌گویان بر سر و سینه می‌زدند.

در پایان این اجتماعی یکی از مداحان گفت که ما بدون اجازه ولایت حرکت نمی کنیم اگر نه جمعیت یکی از کوچه‌های تهران برای مقابله با یک لشگر داعش کافی است و فقط منتظر اجازه آقا هستیم که بعد از این صحبت لبیک یا حسین مدافعان حرم طنین‌انداز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *