نباید اجازه دهیم نظام ‌اسلامی استحاله شود

خانه / استان ها / نباید اجازه دهیم نظام ‌اسلامی استحاله شود

امام جمعه شهرکرد گفت:نباید اجازه دهیم نظام ‌اسلامی استحاله شود،استحاله نظام‌اسلامی یعنی نظامی که اسم اسلام بر روی آن باشد ولی محتوای آن برخلاف منویات رهبری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی؛ در جمع مردم شهرکرد با اشاره به اینکه اهل تقوا نباید نسبت به موضوعات مطرح در جامعه بی‌تفاوت باشند،اظهار کرد:جریان‌هایی در کشور وجود دارد که قصد وارد کردن فرهنگ بیگانه به کشور را دارندو این درحالیست که چنین اتفاقی در جامعه بیافتد ارزش‌های جامعه و انقلاب‌اسلامی از بین می‌رود.

امام جمعه شهرکرد ترویج فرهنگ بیگانه در کشور را خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: استحاله نظام با نفوذ در مسؤولان کشور شکل می‌گیرد به طوری‌که نگاه‌ها به سمت تعامل با بیگانه و  توجیهات غلط صورت می‌گیرد و اهل تقوا باید نسبت به این موضوع که جز رکن اساسی سیاست‌گذاری رهبر معظم انقلاب است حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه هر روزه شاهد هستیم بعضی از آقایانی که با نگاه به بیرون، کشور را به حال خود واگذار کرده‌اند و دم از ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشت مردم می‌زنند، افزود: مردم ما مطالبات، دغدغه و نگرانی‌های بسیاری از وضعیت کنونی جامعه دارند و بسیاری از کارگران، فرهنگیان و جانبازان گلایه‌های بسیاری از وضع اقتصادی حاکم بر کشور دارند.

امام جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از اینکه مسیر انقلاب در مسیر نادرستی قرار گرفته‌است، عنوان کرد: اشتغال باید با نگاه به درون و تبادل با بیرون انجام گیرد و ما با یک انتخاب صحیح می‌توانیم مسیر انقلاب را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه نقش مردم در تصمیمات مهم کشور و مقابله با فتنه‌هایی که از اوایل انقلاب شاهد آن بودیم را مهم دانست و گفت:امیدواریم انتخابی صورت بگیرد که مسیر ناصحیحی که در کشور صورت گرفته است اصلاح شود.

وی با تاکید بر انتخابی بر اساس معیارهای غیر جناحی و حزبی، خاطرنشان کرد: مردم به دور از نگاه جریانی مصلحت نظام‌اسلامی را در نظر بگیرند حتی اگر با این انتخاب منافعشان خودشان و گروهشان در خطر بیفتد.

امام جمعه شهرکرد تخلف از فرمان ولی‌امر مسلمین را امری ناپسند دانست و ادامه داد: وقتی ولی‌امر و رهبر دعوت به شرکت در انتخابات می‌کند باید به دعوت او لبیک گفت و کسی که به این دعوت لبیک نگوید باید توسط نزدیکان به انزوا برود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام پاسخ به دعوت ولی امر مسلمین را تکلیف الهی دانست و اضافه کرد: اطاعت نکردن از دستورات ولی‌امر مسلمین باید تبعات سنگینی برای فرد خاطی داشته باشد و جامعه باید نسبت به چنین فردی عکس‌العمل نشان دهد و آن فرد نباید مورد تشویق قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اشاعه فرهنگ و سبک زندگی متقیان در زندگی، خاطرنشان کرد: ما باید ادامه دهنده راه صادقین باشیم و در زیر پرچم صادقین که مصداق بارز آن معصومین و مقام معظم‌رهبری است قرار بگیریم.

امام جمعه شهرکرد در پایان بیان کرد: در انتخابات باید صادقین را مدنظر قرار دهیم و نگذاریم غیرصادقین و کسانی که خیانت و منافعشان بر همه چیز ارجح است بر کشور حاکم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *