نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود

خانه / استان ها / نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛ نباید گوهر حجاب در جامعه کمرنگ شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: کمال، آینده و ارزش معنوی انسان به عفت و حفظ حجاب بستگی دارد و چادر به جامعه کمال، سلامت و به زنان شخصیت و هویت می‌بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره سالروز قیام مردم مشهد در ۲۱تیر ۱۳۱۴ هجری شمسی علیه کشف حجاب بوسیله رضاخان گفت: برای حفظ حجاب در دوران‌های مختلف خون‌های زیادی نثار شده و نباید در جامعه کمرنگ شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: بیش از ۳۰ دستگاه متولی عفاف و حجاب در کشور هستند که باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و با انجام کارهای فرهنگی عمیق در تبیین این مهم تلاش کنند و علاوه‌ بر دستگاه‌های فرهنگی، خانواده‌ها و مدارس نیز در تبیین مقوله عفاف و حجاب باید حساس باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آیت‌الله صافی نقل شده است که فرمودند قداست چادر زنان از عبای علما بیشتر است و این یک واقعیت است چرا که چادر به جامعه کمال و زینت می‌بخشد و به زنان شخصیت عطا می‌کند.

امام جمعه شهرکرد به روز عرفه، روز نیایش و مراسم معنوی عید قربان اشاره کرد و بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت روز عرفه و کسب شناخت و معرفت نسبت به پروردگار و جهان آفرینش تاکید کرد و اظهار داشت: انسان آفریده شده تا اهل معرفت و شناخت شود و روز عرفه و دعای پرفضیلت، پرمحتوا و جهت‌دهنده امام حسین علیه السلام این مهم را برای اهل معرفت فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطر نشان کرد: همانطور که حضرت ابراهیم علیه السلام فرزند خود را در راه خدا قربانی کرد بندگان مومن نیز باید هر آنچه خداوند به آنها عطا کرده را در مسیر الهی قربانی کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری توجه به تربیت کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و افزود: به مناسبت ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان، خانواده‌ها بکوشند تربیت کودکان و نوجوانان را اصل قرار دهند، خانه‌ها و مدارس به کانون‌های نماز، دعا، بندگی و تربیت تبدیل شود و از این قشر که آینده سازان کشور، انقلاب و مملکت هستند، غافل نشویم.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام بین مسوولان استان تاکید کرد و گفت: مسئولان در قوای مجریه، مقننه و قضاییه در کنار هم باشند و هم‌افزایی کنند و از سوی دیگر وحدت بین مردم و آنها از ضرورت‌هاست و موجبات رشد و تعالی همه جانبه استان را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به برگزاری اجلاس انسجام و پیشرفت در استان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: این برنامه به زیبایی برگزار شد و باید تداوم داشته و برخی نقدها نباید آن را تحت‌ تاثیر قرار دهد، برگزاری شورای انسجام و پیشرفت استان گامی موثر در آبادانی استان است، که باید در کنار مردم، محققان و اندیشمندان از طیف‌های مختلف سیاسی، برای رسیدن به انسجام، همکاری و همراهی در مسیر تعالی استان بکوشند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *