نتیجه‌ تفکر سازشی فشار استکبار بر جامعه و نداشتن هویت است

خانه / استان ها / نتیجه‌ تفکر سازشی فشار استکبار بر جامعه و نداشتن هویت است

حجت الاسلام سیدحسین موسوی با بیان اینکه تفکر سازشی نتیجه‌اش فشار استکبار بر جامعه و نداشتن هویت می‌شود گفت:در آخرین تغییر مرزها به دلیل سازش‌های پهلوی خائن منطقه بحرین از ایران جدا شد .

حجت الاسلام سیدحسین موسوی با بیان اینکه تفکر سازشی نتیجه‌اش فشار استکبار بر جامعه و نداشتن هویت می‌شود گفت:در آخرین تغییر مرزها به دلیل سازش‌های پهلوی خائن منطقه بحرین از ایران جدا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مذهبی در یادواره شهید مدافع حرم علی عسگری که در شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه شهدا منشاء خیر و برکت هستند،اظهار کرد: مسئله فاطمیه یک دعوای صد درصد سیاسی است که با ید علت و محل نزاع مشخص گردد.

حجت الاسلام سید حسین موسوی با اشاره به زیارت جامع کبیره عنوان داشت: اهل بیت علیه السلام سیاست‌‌مدارترین بندگان خدا بوده اند که حضرت زهرا سلام الله علیها بانویی بود که در مسائل سیاسی و جامعه ورود پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها سکولارم نبود خاطرنشان کرد: اگر سکولارم بودند چرا ائمه را به شهادت رساندند و هیچ یک از ائمه اطهار علیه السلام با مرگ عادی از دنیا نرفت.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حاکمان ظالم، نمرودها از وجود اهل بی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها احساس خطر می‌کردند و تمام فکر و دغدغه ائمه آن بود که حاکمیت خدا در جامعه ایجاد شود و شکل‌گیرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک زن جامع ابعاد که شانیت دارد که نه تنها زنان عالکم بلکه تمام آزاد مردان عالم آن را به عنوان الگو انتخاب کنند.

وی افزود: گاهی حضرت زهرا سلام الله علیها را بلوکه می‌کنند و می‌گویند او الگوی بانوان عالم است و این در حالی است که این بانوی نمونه اسلام الگویی برای تمام زنان و مردان مسلمان جهان است.

کارشناس مذهبی عنوان داشت: در تمام مراحل زندگی به حضرت زهرا سلام الله علیها نگاه کنیم می‌بینیم در یکایک مراحل زندگی الگوی نمونه است و ما باید از آن درس زندگی بیاموزیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مهریه سنگین مردم را بیچاره کرده است گفت: از شومی زن مهریه بالا است و برخی مردم فکر می‌کنند مهریه پشتوانه زن است و این یک اشتباه است.

وی با بیان اینکه ما هر وقت از سیره اهل بیت علیه السلام دور شدیم به بدبختی دچار شده ایم اظهار کرد: دو زندگی وجود دارد که یکی زندگی حیوانی و دیگری زندگی انسانی است و هرشخص مختار است که یکی را انتخاب کند.

کارشناس مذهبی عنوان داشت: زندگی انسانی به گونه ای است که در تمامی آن دستورات اهل بیت را نگاه کنیم و در آن ترتیب اثر دهیم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: گاهی می‎بینیم برخی می‌گویند که به سمت بی دینی و بدحجابی می‌رویم ولی اینطور نیست و نباید نگاه منطقه‌ای باشد وباید نگاه را جهانی کنیم و ابن درحالی است که تازه ترویج اسلام و انقلاب در جهان شروع شده است و ما با دشمن درگیر شده‌ایم و هویت خود را به جهان منتقل می‌کنیم و این امر باعث شده دشمن از ما عصبانی شود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه بخواهد یا نخواهد جهان به سمت ظهور حرکت می‌کند تصریح کرد: برای تمام جزئیات زندگی دستور داریم و برخی واجب است و برخی مستحب است وباید به آن‌ها عمل کنیم تا به رستگاری برسیم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه ملاک زندگی را نباید عرف مشخص کند بلکه در زندگی باید به دستورات دینی توجه کنیم عنوان داشت: از هیئتی‌ها و افراد مذهبی‌ها باید شروع کرد تا این مهم در جامعه ترویج پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی گفت: اگر امروز نظام سلطه تلاش می‌کند تا مادران و دختران ما را بی‌هویت کند می‌دانند که اگر مادر پاک باشد بچه‌هایش شهدایی می‌شود که احترامشان در جامعه واجب می‌شود.

وی با بیان اینکه درود بر مادرهایی است که فرزندانی چون شهدا تربیت می‌کنند و باید این مادران تکریم شود افزود: دشمن می‌داند چه گونه باید به اسلام ضربه بزند و بر روی آن مطالعه کردند و امروز شاهد هستیم در کلان شهرها تفکر اومانیسم و انسان محوری غربی در حال رواج است و درجاهایی هم نتیجه گرفتند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما هم در مقابل هجمه دشمن، چک محکم زده‌ایم و فرهنگ خود را به جهان منتقل کرده‌ایم، اظهار کرد: بعد از انقلاب ما، خیلی از جوانان چه در داخل و خارج هویت پیدا کرده‌اند و آن به برکت انقلاب است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تفکر سازشی نتیجه‌اش فشار استکبار بر جامعه و نداشتن هویت می‌شود خاطرنشان کرد: در آخرین تغییر مرزها به دلیل سازش‌های پهلوی خائن منطقه بحرین از ایران جدا شد .

وی با اشاره بر اینکه امام اسلام ناب را از زیر اسلام آمریکایی بیرون کشید گفت: با رهبری امام راحل ره هویت اسلامی به جامعه باز گشت و اسلام ناب محمدی در جامعه شکل گرفت.

کارشناس مذهبی افزود: اسلام مستکبرین در دوران پلوی بود و ما اسلام فاطمه زهرا و اسلام ناب محمدی را در جامعه می‌خواهیم تا به برکت آن به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دست یابیم.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه و یادواره مداح و نخستین شهید مدافع حرم  استان چهارمحال وبختیاری” شهید علی عسگری”به همت هیأت عاشقان ولایت  در مسجدالرضا علیه السلام شهرکردبرگزارشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *