نشان دادن نور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در معراج

خانه / انتظار و مهدویت / احادیث مهدوی / نشان دادن نور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در معراج

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در شب معراج، معصومین علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به صورت انواری در آسمان‌ها مشاهده کردند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در شب معراج، معصومین علیهم السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به صورت انواری در آسمان‌ها مشاهده کردند.

نور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شب معراج برای حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم آشکار شد، چنانکه در غایه المرام از طریق عامه در حدیثی طولانی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در وصف معراج آمده: «ای محمد! دوست داری آنها (اوصیای خودت) را ببینی؟» گفتم: «آری ای پروردگار!» فرمود: «به سمت راست عرش توجه کن». چون متوجه شدم، ناگاه علی و فاطمه و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و حسن بن علی و مهدی را دیدم که در رودی از نور ایستاده نماز میگزارند و او (یعنی مهدی) در وسط آنها مانند ستاره های درخشان بود».

هم‌چنین در حدیث قدسی داریم: «زمانی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به معراج مشرف می‌شوند، خدای متعال در معراج و در این شب مهم، نور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشان می دهد و به ایشان می‌فرماید: «یا مُحمد أحبِبهُ فانّی اُحبّه و أحَبُ مَن یُحِبّهُ»، یعنی ای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دوست بدار و من نیز دوستدار و عاشق او هستم و دوستدار کسانی هستم که ایشان را دوست دارند».

در بعضی از زیارات می خوانیم: «السلام علیکم یا نورالله الساطع»، چهارده معصوم انوار الهی هستند منتها نور امام زمان علیه السلام داری جذابیت خاصی است. چهارده نور مقدس به نور توحید و ولایت و در عالم انوار منورند و نور هر کدام داری رنگ و جلوه خاصی است، اما نور حضرت بقیة الله علیه السلام جاذبه بیشتری دارد و جلب توجه بیشتری می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *