نشست خبری هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل/ تشریح برنامه های محرم

خانه / استان ها / اردبیل / نشست خبری هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل/ تشریح برنامه های محرم

معاون فرهنگی هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل، گفت: 7 عنوان برنامه منسجم و با حضور گسترده جوانان و مردم اردبیل توسط هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل در ماه محرم سال جاری برگزار می شود.

x3b3137a08b8bf22969ae75f6bfeed67f_L.jpg.pagespeed.ic.luATYU_znz

7 عنوان برنامه منسجم هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل در ماه محرم برگزار می شود
معاون فرهنگی هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل، گفت: 7 عنوان برنامه منسجم و با حضور گسترده جوانان و مردم اردبیل توسط هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل در ماه محرم سال جاری برگزار می شود.

 اباذر ابراهیمی، معاون فرهنگی هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل، شامگاه امروز (28 مهرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه های هیات رزمندگان اسلام استان اردبیل در قالب برنامه هیات جوانان عاشورایی به مدت 15 روز در ایام محرم در امامزاده صالح (ع) برگزار می شود که اقامه نماز مغرب و عشاء، زیارت عاشورا، عزاداری و سینه زنی از برنامه های این هیات خواهد بود.

وی، با اشاره به واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام با نام هیات پیروان عترت در مام محرم فعالیت بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: هیات پیروان عترت در تمام ایام سال فعالیت های گوناگونی دارد که در مام محرم فعالیت های افزایش خواهد یافت که از جمله برنامه ها برپایی نمایشگاهی در مصلی امام خمینی (ره) با عنوان سفیران کوثر است.

ابراهیمی، با بیان این مطلب که برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی از مهمترین برنامه های هیات پیروان عترت است، خاطر نشان کرد: این برنامه همزمان با سراسر کشور و 200 کشور جهان در استان اردبیل نیز برگزار می شود که البته مراسم های مشابه در تمامی شهرستان های استان و 15 بخش از استان نیز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول، با اعلام اینکه دانشجویان هنرستان حضرت فاطمه (سلام الله علیه) زحمات تهیه لباس شیرخوارگان هیات را متقبل شده اند، افزود: امسال هیاتی مرکب از بانوانی فرهنگی استان برای حضور در بالین شیرخوارگان بیمار و اهدا لباس حضرت علی اصغر (علیه السلام) را تدارک دیده اند که بیمارستان ها نیز از این طرح استقبال خوبی داشته اند.

معاون فرهنگی هیات رزمندگان اسلام استان، با اشاره به اینکه لوحی برای اهدا به کودکان شیرخوارگان حسینی تدارک دیده شده تا در آینده نیز الگو مناسبی برای تربیت وی باشد، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی همچون سال های گذشته در ورزشگاه رضا زاده با قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی حجت الاسلام نوری آغاز و صحنه های از واقعه عاشورا در قالب شبیه خوانی اجرا و با مداحی با پایان خواهد رسید.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام استان اردبیل به حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم توسط هیئت رزمندگان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: عزاداران این هیئت در روز هشتم همراه با عزاداران محله طوی و در روزهای نهم و دهم محرم نیز بعد از نماز ظهر و عصر عزاداری خود را از مقابل مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل انجام می‌دهند.

وی دیگر برنامه‌های مناسبتی ماه محرم را برگزاری آیین مقتل‌خوانی در روز عاشورا و برنامه قرائت دعای ناحیه مقدسه به همراه سخنرانی در امامزاده صالح (ع) در عصر عاشورا اعلام کرد و گفت: برنامه بزرگداشت قاسم‌‌بن‌الحسن (ع) نیز در روز هفتم ماه محرم برگزار شده و مراسم دعای ندبه نیز هر هفته صبح جمعه‌ها در مسجد اعظم اردبیل توسط هیئت رزمندگان اسلام در استان اردبیل برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *